AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Hvordan få mannen min etter 10 år å innse at man ikke trenger å bli sint når man blir flau.. det er liksom hans forsvarsmekanisme.. konkret eksempel fra nå nettopp: hans feiltrinn som vi trodde var min, men så viste det seg at det var hans. Anonymkode: 2e600...9f2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 er hans måte å håndtere følelser mindre korrekt en dine? Om sinnet plager andre, kan han vurdere sinnemestringskurs Anonymkode: 2c840...03c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): er hans måte å håndtere følelser mindre korrekt en dine? Om sinnet plager andre, kan han vurdere sinnemestringskurs Anonymkode: 2c840...03c TS her, forstod ikke første setning. Jeg sammenligner ikke håndteringen av følelser her, jeg sier at fyren begynner å rope og banne når han blir flau. typ glemt matpakke, så kan han skrike og banne i stedet for å være ydmyk og innse feil. Og Gud bedre om jeg nevner feilen, da er helvete løs. han mener at det er en uskreven regel om at man ikke nevner feiltrinn/ting som gjør andre flau hvis de har gjort noe feil. Anonymkode: 2e600...9f2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: han mener at det er en uskreven regel om at man ikke nevner feiltrinn/ting som gjør andre flau hvis de har gjort noe feil. Noen mennesker sliter veldig med å gjøre feil (stort ego / lav selvtillit). Jeg påpeker det aldri. Får du noe ut av det? Anonymkode: 2c840...03c 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan få mannen min etter 10 år å innse at man ikke trenger å bli sint når man blir flau.. det er liksom hans forsvarsmekanisme.. konkret eksempel fra nå nettopp: hans feiltrinn som vi trodde var min, men så viste det seg at det var hans. Anonymkode: 2e600...9f2 Eksempelet ditt var ikke konkret nei.... Anonymkode: 75aa2...511 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS her, forstod ikke første setning. Jeg sammenligner ikke håndteringen av følelser her, jeg sier at fyren begynner å rope og banne når han blir flau. typ glemt matpakke, så kan han skrike og banne i stedet for å være ydmyk og innse feil. Og Gud bedre om jeg nevner feilen, da er helvete løs. han mener at det er en uskreven regel om at man ikke nevner feiltrinn/ting som gjør andre flau hvis de har gjort noe feil. Anonymkode: 2e600...9f2 Men hvordan sier du det da? Og må det sies? Han glemmer matpakke, javel, han er vel voksen og klarer å fikse problemet vel? Altså er det ikke noe å si. Når noen glemmer matpakken sin så er det så jævelig unødvendig å si "ahæ?? Glemte du matpakken din? Du kødder? Hvordan klarte du det?". Det er sånn gneldrebikkje-oppførsel. Ingen menn liker å bli hakket på! Så du Sommerhytta i år? Han ene deltakeren kjører av veien og dama hans står og er en gneldrebikkje. Flaut å se på! Fyren visste jo at han hadde gjort noe galt, trenger ikke høre "du må følge med på veien da! Hvordan klarte du det? Fulgte du ikke med eller? Dreiv du med radioen? Det der kunne gått skikkelig galt, vet du det?" Osv. Altså, hold kjeft liksom. Så prøv å ikke si noe neste gang, kanskje han ikke blir så sint. Han vet godt at han har driti seg ut, så du trenger ikke hakke på han. Anonymkode: 75aa2...511
Blåjojo Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Vi handterer vel sånne ting ulikt og det finnes ingen fasit på hva som er rett måte å gjøre det på. Her bruker vi humor, og har ingen problemer med å snakke eller tulle med det. Det er jo menneskelig å feile. Men mannen din har nok alltid vært sånn, og da kan det nok være vanskelig å få snudd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå