Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lastet ned app og har begynt med å gjøre disse øvelsene igjen.
Jeg var på ett par timer for ca 10 år siden sammen med en terapeut og begynte plutselig å gråte over noe (en tanke jeg hadde fortrengt) som plutselig dukket opp der og da da hun banket på disse områdene. 
Jeg følte meg faktisk bedre der og da og den gode følelse satt i lenge samt den tanken jeg hadde om situasjonen plaget meg ikke lengre. 

Disse introduksjonene i app’en går også igjennom en og en bekymring om gangen, og har faktisk skjedd at jeg plutselig begynte å gråte igjen. Jeg er en person som gråter veldig sjeldent. Så noe er det med at jeg klarer å akseptere situasjon og følelsene jeg har der og da mens jeg banker.

Men når vil jeg føler bedre igjen? Det er som om jeg har åpnet flere lukkede dører, og når jeg er først ferdig med en bekymringstanke, så dukker neste opp og neste opp osv osv 

I kveld som mange andre kvelder, så kommer uroen og angsten krypende. Jeg får ikke helt tak hvorfor angsten og uroen kommer på kveldene. Vet at det har noe med jobb å gjøre , og at jeg har slitt med innsovning siden jeg var barn. 
Jobben stiller mye krav og jeg vet jeg bekymrer meg mye for det. Men kan det også ha fordi jeg som barn var egentlig redd for mye og gråt alene i sengen min før jeg klarte å sovne (sovnet tilslutt av utmattelse av gråtingen og jeg sørget for at foreldrene ikke skulle høre meg gråte). 

Jeg har ikke opplevd noen traumer som barn. Men hadde en tøff ungdomstid og tok noen dårlige valg. Så hvilken rekkefølge skal jeg ta når jeg banker?

Skal jeg begynne fra den tiden jeg var liten og frem til i dag? 

Del gjerne egne erfaringene der har eller har hatt med tankefeltterapi 

Se bort i fra skrivefeil osv. har tatt en sovemedisin, så kan være noen skrivefeil her og der 😁

Anonymkode: efbf2...c8b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende. Hva heter appen? 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kronologisk. Du bør begynne med de verste minnene dine, og ende med de minst plagsomme 🙂

Anonymkode: b4bfa...813

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikkje betre å gå til ein behandlar for å få hjelp til dette? 

Anonymkode: 17758...985

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvilken app er det? Jeg ville anbefalt deg å dra til en sertifisert behandler, selv om det koster litt. 

Jeg har prøvd det, hos behandler. Funket bra for mine fortrengte traumer. Jeg var ganske psykisk dårlig i den perioden, men klarte ikke å åpne meg til psykologen (siden alt var fortrengt). Men TFT-behandleren hadde en helt annen tilnærming, og trykket på plasser på kroppen, som førte til at ting løsnet for meg allerede på første time.

Anonymkode: 420d1...bd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...