Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en baby på 6 mnd. Etter mye styr flyttet vi ut fra barnefar da baby var 4 mnd, og har bodd hos familie. Problemet er at hen bare har sovet i min seng etter vi flyttet,.. sov i egen seng før vi flyttet, men nå er det kun min seng og kun amming til hen sovner som gjelder..prøvde nylig med sprinkelseng igjen.. holdt på en time før jeg bare måtte gi meg… nytter heller ikke å legge hen i sprinkelsenga når hen har sovna, slår ut med armene og våkner etter 10 min.. barnefar presser på at hen må sove i egen seng så han og svigermor kan ha hen på overnatting… men her og nå virker det helt umulig.. både pga amming og at hen nekter sprinkelsenga… ønsker selv å ha hen i min seng og er ikke for å la hen skrike i flere timer som jeg tror ville vert eneste løsning her og nå.. er jo min feil at hen har fått vanen, og tenker at hen ikke er klar for egen seng enda… noen med erfaring/ tips? 

Anonymkode: 5f877...ee9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre ingen tips eller råd, men vær så snill å ikke utfør «gråtekur»! Det er forferdelig å bevisst la baby gråte seg i søvn fordi den gir opp å kalle på mammaen sin!

Anonymkode: d0675...add

AnonymBruker
Skrevet

Hen...??

Anonymkode: c5d08...a07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Babyen skal da ikke på overnatting uten deg på leeenge ennå? Hallo! Barnefar kan ha samvær på dagtid.

Anonymkode: 445a1...38a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe du skal stresse med eller prøve å avvende enda. Babyen er bare 6 mnd! Hvis eksen fortsetter å mase, så tar du kontakt med helsestasjonen, slik at de kan ta en prat med han om det. Det er sterkt frarådet at et så lite barn overnatter uten mor.

Anonymkode: f94c1...4ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dessverre ingen tips eller råd, men vær så snill å ikke utfør «gråtekur»! Det er forferdelig å bevisst la baby gråte seg i søvn fordi den gir opp å kalle på mammaen sin!

Vet.. syns det er helt grusomt ..men flere rundt sier at det må til.. men kan ikke tenke meg noe så ille… godt flere er enig.. føler meg litt  som en for svak mamma 😅

ts…

AnonymBruker
Skrevet

Hen...??

Anonymkode: c5d08...a07

Anonymisering i litt vell stor grad kanskje..

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Babyen skal da ikke på overnatting uten deg på leeenge ennå? Hallo! Barnefar kan ha samvær på dagtid.

Trodde heller ikke det.. men han mener det er vanlig …

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke noe du skal stresse med eller prøve å avvende enda. Babyen er bare 6 mnd! Hvis eksen fortsetter å mase, så tar du kontakt med helsestasjonen, slik at de kan ta en prat med han om det. Det er sterkt frarådet at et så lite barn overnatter uten mor.

Hmm kanskje det var lurt ..føler ikke noe behov for overnatting selv.. og legger seg ikke før 9 uansett.. så ingen eventuell barnevakt skal måtte legge baby…

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Han har ikke peiling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Det er jo bare noe han dikter opp, selvfølgelig. Har han masse fraskilte kompiser med babyer, slik at han har hørt fra dem at det er vanlig? Jeg tipper nei. De fleste foreldre er fortsatt sammen når barnet bare er 6 mnd, og det er heller ikke vanlig å sende barnet på overnatting til besteforeldre etc så tidlig. 

Eksen og moren hans høres forresten ikke ut som mennesker som har så mye kunnskap om psykisk helse hos spedbarn. Puppen og mamma er tryggheten i livet. Å sende babyen på overnatting både uten pupp og mamma kan oppleves veldig traumatisk for barnet, spesielt hvis de da kjører skrikekur på toppen av det hele. Det blir jo en veldig lite trivelig opplevelse for alle.

Og det hjelper ikke at farmoren har hatt egne barn, hun er ikke mor til barnet, så hvis babyen begynner å hylskrike, så hjelper det ingenting at hun fikk roet sine egne barn i sin tid. Man takler ikke alle babyer bare fordi man taklet sine egne. Moren min har mange barn og er flink med barn, men hun hadde null sjans til å roe barnet mitt da det var så lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vet.. syns det er helt grusomt ..men flere rundt sier at det må til.. men kan ikke tenke meg noe så ille… godt flere er enig.. føler meg litt  som en for svak mamma 😅

ts…

Drit i hva andre sier, følg dine egne instinkter; de er best for din baby ❤️ og å stå på ditt vil vise at du er en sterk mamma! Ikke gjør noe du ikke er komfortabel med, din baby trenger deg ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende dette ikke er noe problem med andre! Jeg har alltid samsovet med min og gjør det til dels ennå (3 år), men mormor har alltid klart å legge han i sprinkelseng uproblematisk (første overnatting der var vel like før ettårsdagen). Begynte med overnattingssamvær hos far rett før fylte 2 år - der sover han også i sprinkelseng uten problem. Men når jeg legger hjemme vil han sove med meg (og får lov til det) :) Barn er gode på å skille hvilke rutiner som gjelder hvor, tror jeg 🙈

Anonymkode: fdd3f...c83

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

ts…

Be dem høflig om å holde kjeft, ikke gi etter. Samsover og ammer vår på 6 mnd i søvn, sover i forskjellige rom nå pga dette og mann som sover urolig osv, hun skal da ikke inn på overnatting til han! Vi sover sammen og sånn er det med det, alle 3 har det bra med denne ordningen og sover godt. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...