Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Er mammaen til et murmeldyr på 11 uker. Han sover fra ca. kl. 22-00 til et sted mellom kl. 08.30 - 11. Vi vil heller at han skal sovne tidligere om kvelden, målet er at han skal sove fra ca. kl 20 til kl. 08.00, men vi får ikke det til. Vi har sikkert ikke vært konsekvente nok når det gjelder tidspunkt han kan sove på dagen.. Har prøvd å vekke han ca. kl. 08, men da sovner han umiddelbart etter mat, og sover til rundt ett. Så da er vi like langt... Trenger noen tips fra dere andre som har barn som sover.. Hvordan har dere fått de til å sove "som dere vil"? Hvor mye sover de på dagen, og når på dagen sover de?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Om han legger seg kl 2200 i kveld, legger du han kl 2145 i morgen kveld. Sånn fortsetter du et kvarter hver kveld til han legger seg kl 2000. Dette har jeg gjort med mine barn, og min svigermor med sine barn, og dette funker som bare det. Et lite barn merker ikke forskjeller på 15 minutter, og slik får man en fin overgang til litt tidligere kveld. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Hei. Vi er jo alle forskjellig, men jeg er av den oppfatning at så små barn i stor grad bør styre sin egen døgnrytme så lenge de bruker den delen av døgnet vi kaller natt til å få sin hovedsøvn. Jeg har selv to barn, og her ikke maset med legge tider når de var på den aldren. Det har heller ikke skapt problemer for meg senere, nå som de må i seng innen rimelighetens grenser med tanke på tidlige morgener og barnehage.
Gjest Gamle Alex Skrevet 21. november 2005 #5 Skrevet 21. november 2005 Når de er 11 uker er det ikke så lett og få til noen staibile sovetider for de varierer hele tiden. Det blir lettere når de blir noen mnd eldere. Faste rutiner hele veien er veldig bra, bad og mat før legge tid til samme tidspunkt og ideen til første gjest er ikke dum
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2005 #6 Skrevet 21. november 2005 Om han legger seg kl 2200 i kveld, legger du han kl 2145 i morgen kveld. Sånn fortsetter du et kvarter hver kveld til han legger seg kl 2000. Dette har jeg gjort med mine barn, og min svigermor med sine barn, og dette funker som bare det. Et lite barn merker ikke forskjeller på 15 minutter, og slik får man en fin overgang til litt tidligere kveld. Lykke til ← Det funket fint for oss å gjøre det på denne måten. Startet forøvrig da babyen var rundt 8 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå