AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg blir forhåpentligvis snart gravid med min tredje og begynner allerede nå å grue til fødsel. Andremann ble født på 17 (!) min og vi bor 40 min fra sykehuset. Det var også masse andre faktorer som skjedde til at jeg sitter her og grøsser den dag i dag og kjenner at jeg egentlig bare vil føde hjemme uten noen intervensjoner og sykehusmas. Er det noen som har erfaring å dele med meg? Anonymkode: 5a0f8...3d6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Skjønner ikke at dere vurderer dette i det hele tatt. Tenk om noe går galt. Greit å ha ekspertisen nær. Hilsen 3 barnsmor med 2 helt normale fødsler og en 3. som nesten endte fatalt. Glad vi var på sykehuset for å si det sånn. Anonymkode: 043d8...af2 4
Lillyvally Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 Jeg har personlig erfaring med det. Ikke som fødende men som helsepersonell. Det gikk bra med barnet, men mor holdt på å dø i luftambulansen på vei til sykehuset. Hadde det ikke vært for hurtig og massiv blodtransfusjoner samt operasjon selvfølgelig, hadde den unge friske kvinnen dødd. Jeg innser at jeg sitter på «andre» siden av bordet og ser mye akutt i form av blødninger og katastrofesnitt når det kommer til fødsler, men helt seriøst ikke fød hjemme. Det kan være du ikke har den tiden du trenger for å få hjelp hvis du begynner å styrtblø. Det er synd du har dårlig fødselsopplevelse fra før, kanskje du kam få hjelp til legge en plan for neste fødselsomsorg vil gjøre opplevelsen bedre? 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 Med mine styrtfødsler kunne det gått skjedd hjemme. Jeg ville vært død isåfall, på grunn av baby som satt fast i bekkenet, og påfølgende kraftig blodtap hos meg. Anonymkode: 0ca55...0b4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Her ble det styrtfødsel hjemme. Mistet mye blod, så rett inn på operasjonssal etterpå. Anonymkode: 2c872...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå