Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Hvor kan man sende/ henvende seg for å få en fullstendig gjeldsoversikt? 1
Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #2 Skrevet 31. juli 2022 Gindrig skrev (1 minutt siden): Det har man vell selv oversiktig over? Det er jo økonomiske avtaler du har inngått.... Hvordan skal svaret ditt hjelpe på mitt spørsmål. Hvem har sagt at det er min gjeld? Av og til møter man mennesker man vil hjelpe å stable livet sitt på beina igjen og når det da er å få en oversikt og jeg aldri har gjort dette før, derfor spurte jeg 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 www.gjeldsregisteret.com men man må ha ID brikke for og logge inn Anonymkode: 87699...105
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Mammatil3gutter skrev (4 minutter siden): Hvordan skal svaret ditt hjelpe på mitt spørsmål. Hvem har sagt at det er min gjeld? Av og til møter man mennesker man vil hjelpe å stable livet sitt på beina igjen og når det da er å få en oversikt og jeg aldri har gjort dette før, derfor spurte jeg De kan logge seg inn på gjeldsregistret og se der. Det skal også komme på skattemeldingen, hvert fall det som er av gjeld pr 31.12. Anonymkode: f1c79...08f
Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De kan logge seg inn på gjeldsregistret og se der. Det skal også komme på skattemeldingen, hvert fall det som er av gjeld pr 31.12. Anonymkode: f1c79...08f Ingen usikret gjeld er registrert . Det var svaret som sto. Når jeg logget meg på.
Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2022 Gindrig skrev (12 minutter siden): De menneskene trenger å lære seg det selv. Jeg er på mange måter enig med det, men det hender at folk kommer opp i livssitasjoner og hendelser som gjør at de trenger en hjelpende hånd rett og slett 1 1
Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): www.gjeldsregisteret.com men man må ha ID brikke for og logge inn Anonymkode: 87699...105 Jeg har både fullmakt og kodebrikken .
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 Mammatil3gutter skrev (3 minutter siden): Ingen usikret gjeld er registrert . Det var svaret som sto. Når jeg logget meg på. Hvor er det da de selv mener de har gjeld? Logg deg inn på klarna og de stedene også for å se der. Anonymkode: f1c79...08f
Boetica Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 All gjeld skal innrapporteres til Skatteetaten og føres i skattemeldingen. Da er det gjeld pr 31.12. som kommer frem. Om det er pådratt gjeld etter dette, eller det er gjeld som ikke har gått til inkasso ennå, så ville jeg gått gjennom all post og funnet ubetalte fakturaer og purringer. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor er det da de selv mener de har gjeld? Logg deg inn på klarna og de stedene også for å se der. Anonymkode: f1c79...08f Klarna kommer opp i gjeldsregisteret. Anonymkode: ab439...b17
Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #11 Skrevet 31. juli 2022 Boetica skrev (1 minutt siden): All gjeld skal innrapporteres til Skatteetaten og føres i skattemeldingen. Da er det gjeld pr 31.12. som kommer frem. Om det er pådratt gjeld etter dette, eller det er gjeld som ikke har gått til inkasso ennå, så ville jeg gått gjennom all post og funnet ubetalte fakturaer og purringer. Takk for svar. Også ubetalt innkassoregninger? Skal de innberettes il skattetetaten? 1
Boetica Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 Mammatil3gutter skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Også ubetalt innkassoregninger? Skal de innberettes il skattetetaten? Inkassoselskaper har ikke innberetningsplikt for krav de har overtatt. Men jeg vet at enkelte innberetter kravene.
Mammatil3gutter Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2022 Boetica skrev (1 minutt siden): Inkassoselskaper har ikke innberetningsplikt for krav de har overtatt. Men jeg vet at enkelte innberetter kravene. Takk for svar. Vet du om det finnes en mulig oversikt man kan innhente eller er det sånn at jeg må søke opp alle inkassoselskap i hele landet og spørre de? 1
Boetica Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 Mammatil3gutter skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Vet du om det finnes en mulig oversikt man kan innhente eller er det sånn at jeg må søke opp alle inkassoselskap i hele landet og spørre de? Det vet jeg dessverre ikke.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Mammatil3gutter skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Vet du om det finnes en mulig oversikt man kan innhente eller er det sånn at jeg må søke opp alle inkassoselskap i hele landet og spørre de? Nei, du må kontakte hvert enkelt selskap Anonymkode: 9fc5b...48f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 Inkassoregisteret? Der blir det sendt ut Mail til alle inkassoselskap, så søker de opp og laster opp evt dokumentasjon. Anonymkode: 7f9d0...783
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 Mammatil3gutter skrev (9 timer siden): Ingen usikret gjeld er registrert . Det var svaret som sto. Når jeg logget meg på. Jeg bruker en app som heter Horde, finner i hvert fall forbrukslån der. Anonymkode: f0d9b...393
Snublefot62 Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 Her ville jeg først og fremst bedt vedkommende om å lage ei liste selv over all gjeld/gjeldsposter vedkommende tror h*n har. Her skal det føres opp årstall gjelda ble stiftet, hvilket selskap, formål og ca beløp. Denne listen kommer garantert ikke til å stemme, men det ansvarliggjør vedkommende noe og man får et lite utgangspunkt. Deretter sjekker en gjeldsregisteret.com og sender en e-post til så mange inkassoselskap man klarer å finne, med kopi av fullmakten, samt namsmannen i kommunen til vedkommende. I e-posten ber man om å få informasjon om alle åpne saker knyttet til vedkommende, utestående beløp, hovedstol og status i saken. Dette vil sannsynligvis gi 90-95% oversikt. Jeg ville i tillegg ha gått igjennom alle uåpnede brev vedkommende har fått tilbake i tid og minst noen måneder frem i tid. Da vil en som regel avdekke de siste prosentene (men ikke 100%). Underveis må en lage ei komplett liste over saker. Anbefaler som et minimum følgende kolonner: - Årstall gjelda ble stiftet - Kreditor - Hva saken gjelder - Inkassoselskap - Saksnummer - Hovedstol - Totalbeløp i dag - Dato saken ble lagt til i listen
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 Mammatil3gutter skrev (14 timer siden): Jeg har både fullmakt og kodebrikken . En liten digresjon, men hvis du tenker å benytte deg av andres BankID, selv om det er på vegne av dem, så er det ulovlig. Bare en heads up. 😊 Anonymkode: becd3...851 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå