Gå til innhold

Hvilke valg må en med asperger ta når det gjelder empati og kroppspråk og kommunikasjon??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som har asperger har utfordringer i forhold til både det som har med empati å gjøre + kroppspråk + kommunikasjon! Hva er det jeg må vite og lære meg, osv. i forhold til disse tingene?? Hva er det som kan gjøres noe med, og hva kan ikke gjøres noe med?? Hva må jeg gjøre?? Hvilke valg må jeg ta??

Anonymkode: c3596...e5d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg som har asperger har utfordringer i forhold til både det som har med empati å gjøre + kroppspråk + kommunikasjon! Hva er det jeg må vite og lære meg, osv. i forhold til disse tingene?? Hva er det som kan gjøres noe med, og hva kan ikke gjøres noe med?? Hva må jeg gjøre?? Hvilke valg må jeg ta??

Anonymkode: c3596...e5d

En del bra på denne siden selv om den gjelder barn: https://livingautism.com/social-communication-autism/

Det viktigste er jo å flagge at en har denne utfordringen slik at folk kan tilpasse hvordan man snakker:

Sitat

For example, through allowing a child on the autism spectrum additional time to respond in a conversation, providing clear instructions and giving praise.

Slik at dere får bedre tid til å forstå det som blir sagt, får detaljerte forklaringer, og skryt.

Anonymkode: b12be...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...