Gå til innhold

Takkekort til gjester som ikke ga gave

Sirinna

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og bestiller takkekort, men teksten blir jo den samme på alle kortene. Det var flere av gjestene som ikke ga gave, er det likevel greit å motta et kort med «takk for gaven», eller blir det helt teit? 

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enten kan du trykke opp noen kort der det står "Takk for gaven" og noen det står "Takk for at dere feiret sammen med oss", eller bare "takk for oppmerksomheten i forbindelse med vårt bryllup" :)

Anonymkode: ee3b9...1d5

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da bestiller du to varianter, en for de som kom og feiret dere med gaver og en for de som kom og feiret dere men om ikke hadde med gaver!

Anonymkode: 130ef...79d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk for all del du til de single. 

Anonymkode: 5301b...8bf

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke å sende til dem? Iom at de ikke ga gave tenker dem nok ikke over at de ikke får takkekort 😊

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enten kan du trykke opp noen kort der det står "Takk for gaven" og noen det står "Takk for at dere feiret sammen med oss", eller bare "takk for oppmerksomheten i forbindelse med vårt bryllup" :)

Jeg skrev «Tusen takk for gaven, og takk for at du var med på å gjøre dagen vår helt spesiell.»

Er det teit å gi det til de som ikke kom med gave, eller til de som sendte gave i posten men ikke var tilstede på dagen? 

Isåfall må jeg vel bestille noen med alternativ tekst ja….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camillapb skrev (Akkurat nå):

Du trenger da ikke å sende til dem? Iom at de ikke ga gave tenker dem nok ikke over at de ikke får takkekort 😊

Hmmm nei kanskje ikke? Men to av de er veldig nære og veldig viktige i selve bryllupet, så blir kanskje litt rart å ikke takke de også. Argh vanskelig det her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Camillapb skrev (3 minutter siden):

Jo, selvfølgelig trenger de det! Man sender takkekort til alle gjestene uansett om de hadde gaver eller ikke! De kom jo og var med på feiringen, det takker man for!

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig skal alle som kom i bryllupet få takkekort:) Det er jo bare å trykke opp flere :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, selvfølgelig trenger de det! Man sender takkekort til alle gjestene uansett om de hadde gaver eller ikke! De kom jo og var med på feiringen, det takker man for!

Men gjør det da noe om det står «takk for gaven» også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig skal alle som kom i bryllupet få takkekort:) Det er jo bare å trykke opp flere :)

Jeg har aldri ment at ikke alle skal få takkekort. Det er ikke det som er problemstillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv noe nøytralt som feks "Takk for oppmerksomheten inforbindelse med vårt bryllup. Hjertelig hilsen Kari og Kjell" ingen leser teksten uansett så ikke nødvendig å utnrodere så veldig

Anonymkode: e7610...b7d

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skriv noe nøytralt som feks "Takk for oppmerksomheten inforbindelse med vårt bryllup. Hjertelig hilsen Kari og Kjell" ingen leser teksten uansett så ikke nødvendig å utnrodere så veldig

Anonymkode: e7610...b7d

Jeg har allerede bestilt kort med teksten jeg skrev i innlegg lenger oppe her. Spørsmålet er vel om det er greit som det er, eller om jeg må ta meg bryet med å bestille flere med tekst for de som ikke ga gave, eller de som sendte gave. Jeg tenker litt som deg egentlig, ingen leser teksten og tenker nøye over det tror jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke veldig merkelig å komme til bryllup uten gave? Jeg tror nesten jeg ville vært fristet til å skrive "takk for gaven" og sende det til alle, også de som ikke har gitt. Da skjønner de forhåpentligvis at det er vanlig høflighet å ta med gave til neste anledning.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de kjenner litt på at de ikke ga gave da? 😅 Haha, neida. 

Men jeg ville ikke brukt penger på ett takkekort, de skjønner nok at det er takk for at du var med og gjorde dagen spesiell som gjelder for de. 

Anonymkode: 6cf63...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirinna skrev (19 minutter siden):

Jeg sitter her og bestiller takkekort, men teksten blir jo den samme på alle kortene. Det var flere av gjestene som ikke ga gave, er det likevel greit å motta et kort med «takk for gaven», eller blir det helt teit? 

:klo:

Du skriver takk for oppmerksomheten

Anonymkode: ad0fe...3ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Athena Catalina
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Er det ikke veldig merkelig å komme til bryllup uten gave? Jeg tror nesten jeg ville vært fristet til å skrive "takk for gaven" og sende det til alle, også de som ikke har gitt. Da skjønner de forhåpentligvis at det er vanlig høflighet å ta med gave til neste anledning.

Det er jeg enig i, syns det er litt små frekt å komme uten gave i et bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Tvillingsjel said:

Nei det er frekt! Hovedgaven er da at de kommer og feirer, ikke at de har med noe materilt.

Anonymkode: 794f5...962

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det er feil. Gjestene takker for festen. Brudeparet takker for gaven. Man takker ikke for at folk kom i bryllupet.

Anonymkode: d32e9...45b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er frekt! Hovedgaven er da at de kommer og feirer, ikke at de har med noe materilt.

Anonymkode: 794f5...962

Eh, nei, du har misforstått. Festen er brudeparets «gave» til gjestene. Det er ikke noen gave å møte opp i et bryllup.

Anonymkode: d32e9...45b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...