AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Er det noen som vet hva dette går ut på? At man må på arbeidsavklaring og arbeidsrettet tiltak? Hva er arbeidsrettet tiltak? Hvordan gjøres dette i praksis? Hva når man egentlig har arbeid, men er for syk til å jobbe? Må alle gjennom dette for å kunne søke uføretrygd? Anonymkode: b53aa...996
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Arbeidsrettet tiltak er alt fra behandling, arbeidsutprøving, utdanning og andre hensiktsmessige tiltak som kan bidra til å få deg ut i jobb. Alle må testes, for selv om det er en jobb som ikke går grunnet helse så skal det undersøkes om man kan ta annen jobb med div tilrettelegginger. Anonymkode: 8de4b...65f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Arbeidsrettet tiltak er alt fra behandling, arbeidsutprøving, utdanning og andre hensiktsmessige tiltak som kan bidra til å få deg ut i jobb. Alle må testes, for selv om det er en jobb som ikke går grunnet helse så skal det undersøkes om man kan ta annen jobb med div tilrettelegginger. Anonymkode: 8de4b...65f Hvor vil arbeidsutprøving foregå? Jeg har en jobb og er på Aap grunnet sykdom. Hvordan vil denne prosessen være? Hadde jeg klart jobb hadde jeg ikke vært på aap! Anonymkode: b53aa...996
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor vil arbeidsutprøving foregå? Jeg har en jobb og er på Aap grunnet sykdom. Hvordan vil denne prosessen være? Hadde jeg klart jobb hadde jeg ikke vært på aap! Anonymkode: b53aa...996 Dette er det vanskelig å svare på, for det kommer gjerne an på sykdommen din / funksjonsnivået ditt og arbeidsplassen din. Selv har jeg arbeidsutprøving hos eksisterende arbeidsgiver, med veldig tilrettelagt arbeid. For å få en forståelse av hvordan prosessen vil være for deg må du nesten kontakte veileder hos NAV. Be om å bli søkt inn hos en tiltaksarrangør, som vil kunne følge deg opp tettere enn det NAV kan. De kan hjelpe deg med å se hvilke muligheter som finnes for akkurat deg. De kan bistå med å kommunisere dine behov for arbeidsgiver. Anonymkode: 652fc...06d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er det vanskelig å svare på, for det kommer gjerne an på sykdommen din / funksjonsnivået ditt og arbeidsplassen din. Selv har jeg arbeidsutprøving hos eksisterende arbeidsgiver, med veldig tilrettelagt arbeid. For å få en forståelse av hvordan prosessen vil være for deg må du nesten kontakte veileder hos NAV. Be om å bli søkt inn hos en tiltaksarrangør, som vil kunne følge deg opp tettere enn det NAV kan. De kan hjelpe deg med å se hvilke muligheter som finnes for akkurat deg. De kan bistå med å kommunisere dine behov for arbeidsgiver. Anonymkode: 652fc...06d Er det jeg som må ta det opp med saksbehandler eller vente til hun åpner for det? Anonymkode: b53aa...996
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det jeg som må ta det opp med saksbehandler eller vente til hun åpner for det? Anonymkode: b53aa...996 Du bør ta det opp med veileder. Nav pusher ikke så den jobben må du ta. Anonymkode: 53973...77a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Jeg har hatt samme jobb i 20 år , før jeg ble syk. Måtte gå igjennom 6 -8 ukers tiltak på arbeidsplassen ( måtte rapportere inn dagsform og arbeidsoppg) Dette var perioden mellom AAP og uføre. Gikk fra 100% til 40% stilling . Anonymkode: 3d976...064
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Kanskje ikke relevant, siden det er 12 år siden: men da jeg etterhvert ble så dårlig at et av alternativene var 100% uføretrygd, var målet først å få arbeidsgiver (offentlig helseforetak) til å tilrettelegge for meg. Det var ikke lett, for å si det mildt. Så istedet ble jeg plassert på en bedrift for tilrettelagt arbeid, hvor jeg ble satt til å flytte dokumenter fra et arkivskap til et annet!! Kan du tenke deg??? Til slutt sa jeg at dette orker jeg ikke, hverken mentalt eller fysisk, og så ble jeg 100% uføretrygdet. Jeg håper du har en mer oppegående arbeidsgiver, en bedre saksbehandler og får et mer respektfullt opplegg enn det jeg hadde. Og for hele systemets del, håper jeg det fungerer bedrer i dag, enn den gang. Anonymkode: 7f02d...b2f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 21.44): Dette er det vanskelig å svare på, for det kommer gjerne an på sykdommen din / funksjonsnivået ditt og arbeidsplassen din. Selv har jeg arbeidsutprøving hos eksisterende arbeidsgiver, med veldig tilrettelagt arbeid. For å få en forståelse av hvordan prosessen vil være for deg må du nesten kontakte veileder hos NAV. Be om å bli søkt inn hos en tiltaksarrangør, som vil kunne følge deg opp tettere enn det NAV kan. De kan hjelpe deg med å se hvilke muligheter som finnes for akkurat deg. De kan bistå med å kommunisere dine behov for arbeidsgiver. Anonymkode: 652fc...06d Kan man velge at man vil ha arbeidsutprøving annet sted enn der mann er ansatt? Anonymkode: b53aa...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå