Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dep.konto i ditt navn og husk at det er huseier som må betale for opprettelsen av kontoen!

Anonymkode: 0a5dd...e42

Skrevet

Da har jeg pratet med utleier. Jeg kan flytte inn når som hels bare husleie og depositum er betalt.

jeg sa jeg ikke kom til å overføre depositumet til den midlertidige kontoen, og det forsto han.

han fortalte også at han vil opprette en depositumskonto i en av leietakerne sitt navn, og alle leietakerne skal ha sitt depositum i den. Og det vil bli opprettet en felleskontrakt av hva som skjer med pengene om ting i huset skulle blitt ødelagt osv.

Høres dette «riktig» ut?

skjønner at dette er en løsning veldig mange utleiere av bofellesskap har brukt. Men dette er mitt første møte på en slik løsning ettersom jeg aldri har vært en del av et bofellesskap, og jeg vil veldig gjerne være på den sikre siden😅

Skrevet

Har dere hver deres kontrakt med huseier? Da skal dere og ha hver deres depositumskonto.

Har dere en «felles» i en av deres navn så er det jo kun denne personen som kan kreve penger fra den når de flytter, og vedkommende får rentene.

Men dersom en av dere har kontrakt med huseier så fremleie denne personen til resten av dere. Da blir det fort litt mer komplisert med depositum..

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...