AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg vurderer å gi lavkarbo et forsøk, da jeg ikke klarer å gå ned i vekt på annet vis virker det som, kroppen er så sykt komfortabel på den vekten jeg har nå (67), og jeg er lei av å føle meg rar i magen. Men har et inntrykk av at de som har hatt god vektnedgang med lavkarbo, har hatt et utgangspunkt i fedme, så de har hatt mye å ta av i utgangspunktet..? Noen som har vært knapt over på overvektig-skala BMI-messig, som har gode erfaringer? Har dere telt kalorier i tillegg? Aller helst vil jeg ned på 57/58 da jeg har trivdes godt på den vekta før jeg fikk barn, men 60 kg er jeg også fornøyd med! Anonymkode: 4a832...633
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Jeg startet med lavkarbo på bmi 25. gikk ned til bmi 22 i løpet av 14 uker. Har fortsatt med lavkarbo for å holde vekten stabil. Anonymkode: 21b1f...6ee
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Telte kalorier ja, det var avgjørende. Men ble raskere mett på lavkarbo. Anonymkode: 21b1f...6ee 1
Fotballmamma Skrevet 1. august 2022 #4 Skrevet 1. august 2022 Hadde bmi på 24, og gikk ned 9 kg på et par mnd.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #5 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg startet med lavkarbo på bmi 25. gikk ned til bmi 22 i løpet av 14 uker. Har fortsatt med lavkarbo for å holde vekten stabil. Anonymkode: 21b1f...6ee Oi, ikke verst! Bra jobba:-) hvor mange kilo tilsvarte det? Følte du deg sulten ila den tiden? Har du kanskje også noen favoritt-måltid du vil dele?🥰 typ enkle lunsjalternativ? Anonymkode: 4a832...633
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #6 Skrevet 1. august 2022 Fotballmamma skrev (3 minutter siden): Hadde bmi på 24, og gikk ned 9 kg på et par mnd. Wow, det er ikke verst! Telte du også kcal? Følte du deg sulten ila den perioden? Hva var en typisk matdag for deg? Og har du greid å holde vekta?:-) Anonymkode: 4a832...633
Nooni Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 (endret) Lavkarbo er ingen slankekur, men en livsstilendring. Ja du går ned i vekt, men akkurat som andre slankekurer legger du på deg igjen når du går tilbake til gamle vaner. Så skal du også huske at lavkarbo er et sekkebegrep og det er stor forskjell om du inntar 20 karbo pr. dag eller 100. Jeg led ikke av fedme, men gikk ned i vekt. Jeg levde på ketogen kost i flere år pga helse (smerter). Etter å ha vært stabil god i to år introduserte jeg litt mer karbo i kostholdet, slik at jeg nå ligger på rundt 50/70, og har opprettholdt dette siden. Tenker aldri på vekt. Jeg føler den er passe, for jeg er sterk, har mye energi og ikke minst er jeg smertefri. Endret 1. august 2022 av Nooni rettet små skrivefeil 3
Fotballmamma Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Wow, det er ikke verst! Telte du også kcal? Følte du deg sulten ila den perioden? Hva var en typisk matdag for deg? Og har du greid å holde vekta?:-) Anonymkode: 4a832...633 Fulgte kostholdsplan til "Spør Thor", iallfall i grove trekk. Bl.a med innlagte fastedager. Gikk over til å ha en normaldag (lørdager) hver uke, og holdt vekta likevel. Har i perioder sklidd ut, men justerer fort igjen når jeg skjerper meg. Tror kroppen min responderer veldig på lavkarbo. Må føye til at jeg ikke bøttet innpå med fett, men brukte rene kjøtt- og fiskeprodukter med masse grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 Fotballmamma skrev (3 minutter siden): Fulgte kostholdsplan til "Spør Thor", iallfall i grove trekk. Bl.a med innlagte fastedager. Gikk over til å ha en normaldag (lørdager) hver uke, og holdt vekta likevel. Har i perioder sklidd ut, men justerer fort igjen når jeg skjerper meg. Tror kroppen min responderer veldig på lavkarbo. Må føye til at jeg ikke bøttet innpå med fett, men brukte rene kjøtt- og fiskeprodukter med masse grønnsaker. Er det heldagsfaste i de planene? Eller bare tidsbegrenset spising men man spiser hver dag? Anonymkode: 7a000...ca8
Fotballmamma Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det heldagsfaste i de planene? Eller bare tidsbegrenset spising men man spiser hver dag? Anonymkode: 7a000...ca8 Faster fra middag en dag til middag neste dag. Mannen min droppet fasten, og gikk mye ned likevel.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #11 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, ikke verst! Bra jobba:-) hvor mange kilo tilsvarte det? Følte du deg sulten ila den tiden? Har du kanskje også noen favoritt-måltid du vil dele?🥰 typ enkle lunsjalternativ? Anonymkode: 4a832...633 Det var 9-10 kg. Spiste som sagt lavkarbo. Lunch var som regel salat med variasjon av laks/kylling/egg/reker osv. Enkleste jeg spiste når det var travelt var en bit med Brie/lignede ost, 3-4 skiver spekemat, cherry tomater eller andre enkel grønnsaker. (Ikke det aller sunneste, men mettet lenge når jeg hadde dårlig tid til å forberede). Hadde alltid litt walnøtter/mandler tilgjengelig. Visste sånn ca hvor mye det veide/antall kalorier. Samme med spekemat snacks, proteinbarer. Mest til nød. Ellers hadde jeg fokus på tre måltider, ett med salat, en middag og ett måltid til hvor jeg fortsatt hadde fokus på mest protein og fett. Og mest mulig vann, svart kaffe/te. Fokus på rett mengde søvn. Anonymkode: 21b1f...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #12 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var 9-10 kg. Spiste som sagt lavkarbo. Lunch var som regel salat med variasjon av laks/kylling/egg/reker osv. Enkleste jeg spiste når det var travelt var en bit med Brie/lignede ost, 3-4 skiver spekemat, cherry tomater eller andre enkel grønnsaker. (Ikke det aller sunneste, men mettet lenge når jeg hadde dårlig tid til å forberede). Hadde alltid litt walnøtter/mandler tilgjengelig. Visste sånn ca hvor mye det veide/antall kalorier. Samme med spekemat snacks, proteinbarer. Mest til nød. Ellers hadde jeg fokus på tre måltider, ett med salat, en middag og ett måltid til hvor jeg fortsatt hadde fokus på mest protein og fett. Og mest mulig vann, svart kaffe/te. Fokus på rett mengde søvn. Anonymkode: 21b1f...6ee Takk for svar! Kjekt med litt tips 🙂 Anonymkode: 4a832...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå