Gå til innhold

Hva synes du om tidens fargetrender innendørs med mørke høstfarger, malte tak osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det som er harry er å hele tiden skulle følge de siste trendene. Jeg liker ikke mørke farger og synes at tak skal være hvite.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel ikke akkurat det var så mange mørke høstfarger i det fargekartet til Jotun og det var da også mange til dels veldig lyse vegger. Da var det langt "verre" for et par år siden og fargene de presenterer nå er lysere og friskere enn på lenge. 

For min del synes jeg det er fint med en mellomting og gjerne en blanding mellom nøytrale og friskere farger. Mørke tak har aldri vært fint med mindre man har enormt med takhøyde og "luft" ellers, men tak må ikke nødvendigvis være hvite.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry, ikke harry? Aner ikke, meget mulig at jeg er for gammel for å dele opp farger, trender, stil og smak i harry og ikke harry kategorier, slikt blir for tøysete. En bør kunne si at en liker noe eller ikke liker noe uten å skylle på han Harry.

Selv har jeg aldri likt kritthvite tak og vegger og har aldri hatt hvite vegger der jeg har bodd, ikke fordi det er harry men fordi jeg ikke vil ha et hjem som minner mer om et sykehus eller gamlehjem, vi skal sikkert tidlig nok inn på en slik intuisjon om ikke jeg vil ha det slik i hjemmet mitt også. Men dette er jo selvsagt en smaksak. Liker en sterilt og hvitt hjem så er det jo bare til ha det uavhengig av trender som kommer og går hele tiden. En blir jo før eller senere voksen og klarer å stå inne for hva en liker uten at det alltid skal være det nyeste trenden.

Godt mulig det er jeg som er skikkelig harry, det har skjedd før og vil sikkert skje igjen men jeg trenger farger rundt meg.  Jeg likte noe på linken uten at jeg nødvendigvis vil ha slike farger der jeg bor, men ja jeg synes dette var langt finere enn hvitt, og jeg liker også godt med fargede tak. Men skal være enig i at det var ikke akkurat så mye mørke høstfarger akkurat.. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes mørke farger tar for mye lys, og ville ikke hatt det i rom som brukes på dagtid som stue, kjøkken, gang. Men til soverom, bad, kontor og hobbyrom kunne det ha gått.

Ellers synes jeg de lysere nye fargene kan være fine. De som er lyse og matte med et lite hint av en ekstra farge i. Man får litt farge som er mild å se på, men uten at de blir knallsterke slik det var på 70-80-tallet. 70-80-talls og ting som kan minne om det er jeg ikke særlig begeistret for, så det må være en farge som er såpass forskjellig at det er lett å skille fra den gamle stilen.

Anonymkode: 2b9d9...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på hvordan rommene er, størrelse på vinduer osv.

Vi har hatt ulikt fra bolig til bolig opp gjennom årene. Nå har vi forholdsvis mørke farger i leiligheten vi har nå, for det passer i den og ikke fordi det er trend.
Det eneste rommet som har vært i samme farge i de boligene er soverommet, der har vi sort. Jeg sover best i helt mørke rom, og har hatt sort soverom siden tenårene. Der er vegger, tak og lister malt i sort.

Anonymkode: 9b58e...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Syntes mye av inspirasjonen til Jotun, da særlig de med tak i samme farge som veggen ser fine ut på bilder. Og kun på bilder. Mange faller nok for fint stylet bilde, men vil jeg ha turkis vegg, tak, bord, stol og vase? Nei. Personlig liker jeg det lett og lyst, hater grått. Liker lyse hvitfarger, natur møbler, veldig skandinavisk. Selv om jeg syntes noen farger kan være kjempe kule så blir jeg fort lei av en farge. Og jeg gidder ikke å male. Da skifter jeg heller tekstiler og vaser i ny og ne til andre farge kombinasjoner. For meg er det viktigere at alt er rent og ryddig. 

eneste som er harry er å løpe til butikken for ny maling fordi et stort selskap som lever på å selge deg maling har sagt at fargen din er utdatert. Kanskje ikke harry, men skikkelig sau.

Anonymkode: 72ff0...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri likt hvite vegger, men bryr meg ikke om hva som er trendy. I sommer har vi pusset opp sokkeletg. Det ble helt lysgråe gulv, og forskjellige grønnfarger i alle rom. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 800fc...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De malte takene er veldig fine i Jotun-katalogen, men det er i gamle leiligheter med stor takhøyde og diverse gips-krimskrams i taket. Da er det fint, selv om jeg nok tror at man fort blir lei av det - og det er slitsomt å male tak, så hvis man bytter farge ofte, blir det styrete. 
Men i mitt hus er det hverken stor takhøyde eller krimskrams, så her hadde det sett skikkelig ille ut. 
Ellers synes jeg det er mange fine farger i årets «kolleksjon», selv om jeg ikke nødvendigvis hadde valgt dem selv (foretrekker kaldere fargetoner). Mørkt og dystert synes jeg i alle fall ikke det er. 

Anonymkode: 0b00f...426

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...