Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser i en del tråder her at personer sier at de gjerne har gått opp litt, men at det er vannvekt. Hvordan vet man hva som er vannvekt og ikke? Mulig det er et dumt spørsmål, men er bare nysgjerrig på dette med vannvekt.

Anonymkode: 835d0...05f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del: Jeg får pløsete mage og leggene mine blir tjukkere og får groper når jeg klemmer på dem. 

Anonymkode: 99c53...dc1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

For min del: Jeg får pløsete mage og leggene mine blir tjukkere og får groper når jeg klemmer på dem. 

Anonymkode: 99c53...dc1

Aha, det gir jo mening. Da jeg gikk gravid og hadde vann i kroppen kunne jeg trykke på legge og det tok sin tid før gropene forsvant. Men jeg har aldri opplevd dette utenom graviditet. Er det ganske vanlig egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Føttene mine blir hovne og sokkene lager skikkelig merker på anklene.

Men vet det også fordi det er jo ikke 2kg fett man legger på seg over natta og som forsvinner over noen dager.

Det skjer når jeg spiser for mye karbohydrater. 

Anonymkode: e7790...82c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føttene mine blir hovne og sokkene lager skikkelig merker på anklene.

Men vet det også fordi det er jo ikke 2kg fett man legger på seg over natta og som forsvinner over noen dager.

Det skjer når jeg spiser for mye karbohydrater. 

Takk for svar! Veldig godt poeng med ta man ikke legger på seg 2 kg over natten. Var det jeg lurte på om kunne være vannvekt fordi jeg tidvis opplever å gå opp en dag eller to for så å gå ned til vanlig vekt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Veldig godt poeng med ta man ikke legger på seg 2 kg over natten. Var det jeg lurte på om kunne være vannvekt fordi jeg tidvis opplever å gå opp en dag eller to for så å gå ned til vanlig vekt.

Ja, det er mange ting som kan få kroppen til å holde på vann. Hormoner, for eksempel. 

Skrevet

Fort opp (2-3 kg på en dag eller to), og hvis jeg gjør en innsats, fort ned. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...