AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har en kollega hvor det er veldig sterk gjensidig tiltrekning, enda vi har nesten ikke vært i kontakt med hverandre på over 1 år nå pga korona og fordi jeg har uttrykt et ønske om at vi først og fremst er kolleger som skal jobbe med hverandre lenge. Vi har ikke passert noen grense og forventningen har vært at det kommer til å forsvinne av seg selv, om vi har lite kontakt med hverandre. Vi har tidligere vært mer i profesjonell kontakt med hverandre, men har det siste året nesten ikke hverken sett hverandre eller snakket sammen. Har unngått farlige situasjoner som å bli med ut på lønningspils med han etc. Nå går det mot kontortid igjen. Vi er begge gift og har barn. Det blir vanskelig å ikke snakke med han, nå som vi begge kommer til å være på kontoret, men vi jobber på en stor arbeidsplass og har ikke kontorer i nærheten av hverandre så det vil nok være mulig å ikke møte på hverandre daglig. Kommer dette til å dø ut tror dere? Noen tips her å dele? Anonymkode: 6dfc1...653 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Slett vedkommendes mobil nummer og ikke ta initiativ til å møtes, og hvis dere tilfeldigvis møtes stenger du av alle følelser. Anonymkode: 3e9cb...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Den dør ut enten etter dere har pult eller «tiltrekningen» har vart i en god stund uten at dere har fått pult, og du innser at det er ingenting annet spesielt med vedkommende enn at du har lyst å knulle. Anonymkode: caefa...582 11
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Jeg og en kollega hadde samme greie, men vi dro den dessverre litt for langt. Det er litt over 1 år siden nå. Vi er ikke kollegaer lenger og vi har ikke kontakt i dag. Jeg tenker fremdeles på han, selv om det ikke er like vondt og altoppslukende lenger. Jeg vet ikke hvordan det hadde utviklet seg om vi fremdeles hadde vært kollegaer, men jeg tviler på at det bare hadde dødd ut av seg selv… Du bør ikke dyrke følelsene eller sette deg i situasjoner som kan risikere at det utvikler seg til noe mer. Prøv å ha minst mulig kontakt, selv om det kan være fristende. Jeg falt for fristelsen og risikerte hele familien min i det valget. Det er ikke verdt det💔 Anonymkode: ad56f...011 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Jeg og min tidligere kollega passerte grenser for all sunn fornuft. Jeg ble med hun hjem ( vi er to kvinner) etter en jobbfest. Hun hadde facsinert meg lenge. Jeg anså meg selv som hetro, hun var lesbisk. Jeg hadde samboer. Jeg ble så forelsket, det ble gjengjelt, men hun dumpet meg etter ca 3 mnd. Vi prøvde litt av og på, men jeg klarte ikke jobbe der så søkte meg bort etter et års tid. Aldri hatt en kvinne verken før eller etter, jeg aner ikke hva som skjedde. Anonymkode: 0bab4...c70 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Så det som dere sier, er at det er alt eller ingenting, om det utvikler seg til et fysisk forhold og at en ikke kan regne med at det går over med tiden. Går ikke de fleste nyforelskelser over med tiden da og blir hverdagslige? Eller kanskje sånne kollegaforhold er mer seiglivet pga ekstra spenning? Og at en ikke kan slutte å se kollegaen, bare fordi forholdet gitt skeis, slik som i andre relasjoner. Anonymkode: 6dfc1...653 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Min kollega er forresten også av typen som ikke kommer til å gå stille i dørene om det skjærer seg mellom oss... ts her. Anonymkode: 6dfc1...653
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 Jeg ble tiltrukket av min kollega og vi dro det "litt for langt". Ble busted av en annen kollega av oss.. ikke noe bra følelse. Er snakkis på jobb fremdeles selv om han sluttet (ikke pga meg). Føler meg som en hore... Anonymkode: 6562c...474 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 Har forelsket meg i to tidligere kolleger. Jeg var helt besatt begge gangene. Endte med sex begge gangene. Etter det dabbet det fort av for min del.. Anonymkode: 69b46...f89 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Det er vanskelig! Jeg har sitti sånne forelskelser på kollegaer selv, og har funnet ut dette: I stedet for å unngå (det er vanskelig å unngå en pensjon) Så snakk med han til du blir drittlei. Ikke gjør noe annet enn å snakke da. Men du kommer sikkert til å finne lite tiltrekkende sider ved han, og bare bli lei. Det at det er et mystisk mysterium gjør ikke skaen noe bedre, derfor fant jeg ut at det er best å bare bli lei av han. Jeg veit at ingenting godt ville kommet ut av det nå uansett, fordi han er ikke en person jeg ville vært sammen med selv om er den heiteste fyren i byen. Anonymkode: 85a8d...216 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg ble tiltrukket av min kollega og vi dro det "litt for langt". Ble busted av en annen kollega av oss.. ikke noe bra følelse. Er snakkis på jobb fremdeles selv om han sluttet (ikke pga meg). Føler meg som en hore... Anonymkode: 6562c...474 Det var det jeg også var redd for, og er glad jeg ikke gjore noe. Anonymkode: 85a8d...216
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 Det kommer garantert til å dø ut dersom det ikke er den store kjærligheten og at han ikke har egenskaper du virkelig beundrer og ikke kan se for deg du kan leve uten og som partneren din ikke har. Tenk godt over dette. Elsker du mannen din? Vil du være med han til du blir gammel? Er dette mannen i ditt liv? Hvis svaret er ja, så går disse følelsene garantert over. Bestem deg her og nå at dette skal du ikke agere på. Det er en muskel i hodet det også, som kan trenes opp. Dersom du ikke er fornøyd med mannen din eller er usikker på dine følelser for han, så er det mer forståelig at du ønsker å teste ut annet terreng. Men anbefaler deg å gjøre det på en ryddig måte. Anonymkode: 3b474...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 Det med å snakke masse med vedkommende for å bli lei hele fyren, kan vel også gå den andre veien. Plutselig er en inne i samtaler om ting som betyr noe og en kommer nærmere hverandre i stedet? Anonymkode: 6dfc1...653 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Skrevet 1. august 2022 Har tenkt mye på dette. Etter mange år i arbeidslivet har man sett litt av hvert. Mye utroskap. Folk som drar bort sammen flere timer i løpet av arbeidsdagen, gifte folk som holder på. Noen tror ikke kolleger merker det men det er lett å se 😊 Noen har lange forhold og bryter ikke opp med parnerne selv etter flere år i forhold på jobben. Noen bryter opp fra ektefellene og blir sammen, de fleste holder det i skjul fra partner. Hva skal vi på jobb gjøre, vi blander oss ikke inn. Kan være leit å se en ektefelle henter en hund feks for partneren stakkar skal «jobbe» i helgen med elskeren. Noen finner også på reiser de kan gjøre sammen … Julebord og seminar er også en ting. Da et det gjerne flere gifte som bor sammen hele helgen. Så drar de hjem til ektefeller og barn. Alle på jobben kjenner til det men ingen vil bry seg. Begge kjønn er like ille bare så det er sagt. Heldigvis er ikke alle slik, men det er overraskende mange. Gjerne vellykkede kvinnelige statusjegere som ser ned på skilte og de «laverestående». Flere har kommet over den mest pripne med kjolen over hodet i full aksjon i trappeoppgangen. Verden er gal … Anonymkode: 92399...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Jeg har vært ei som hadde en greie med en gift barn med mann og barn og jeg har sett mange slike utroskapsforhold på jobb. Min erfaring er at absolutt ALLE dør ut. Betyr ikke at det er regelen, bare min erfaring. Faktisk, så opplever jeg at når mannfolka har fått «nok», enten det er sex, oppmerksomhet eller eller, og bestemmer seg for at det har vart for lenge/begynner å bli for risky, trekker de seg ut. Og da er det full stopp. De omtrent snakker ikke med dama det gjelder på jobb. Nesten så den kvinnen blir fryst ut. De jeg har sett har dog pågått en god stund. Alt fra 6mnd til 1,5 år. Intenst mens det pågår, dødt når det stopper. Anonymkode: 6d681...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 Lukk øynene når du har sex med mannen din og innbill deg at det er kollegaen. Det fungerer som bare det. Etterhvert så vil denne besettelsen avta. Anonymkode: 0bdfe...705
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 Det tar ca 67 dager. I enkelte tilfeller opp til 80. Anonymkode: e0b45...feb 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg og en kollega hadde samme greie, men vi dro den dessverre litt for langt. Det er litt over 1 år siden nå. Vi er ikke kollegaer lenger og vi har ikke kontakt i dag. Jeg tenker fremdeles på han, selv om det ikke er like vondt og altoppslukende lenger. Jeg vet ikke hvordan det hadde utviklet seg om vi fremdeles hadde vært kollegaer, men jeg tviler på at det bare hadde dødd ut av seg selv… Du bør ikke dyrke følelsene eller sette deg i situasjoner som kan risikere at det utvikler seg til noe mer. Prøv å ha minst mulig kontakt, selv om det kan være fristende. Jeg falt for fristelsen og risikerte hele familien min i det valget. Det er ikke verdt det💔 Anonymkode: ad56f...011 Fortalte du til din partner hva du hadde gjort? Min mann hadde seg to ganger med en kollega når de var fulle. I dag sitter han alene igjen i leiligheten og jeg og barna har forlatt han! Håper han syntes at to fylleknull var verdt det å miste kone og barn! Anonymkode: 3e9cb...a0e 5
Fremmed fugl Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 Tips. 1. Fokusere å tenk aktivt på negative sider hos denne kollegaen. Alle vi mennesker har mange ulike negative sider. Ikke tenk på noe positivt ved han. 2. Ha helt minimalt med kontakt. Og hvis dere har kontakt, så var kort, og se til å se de negative sidene i punkt 1. Lykke til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå