AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Så det har seg sånn at jeg har lagt merke til at jeg har ganske høy puls. I går var den oppe i 160-170 bare fordi jeg dusjet. Ellers er den ganske varierende. Sitter jeg stille/sover eller er rolig er den i 75-100. Laveste gjerne når jeg sover. Men så fort jeg anstrenger meg noe kan det gå opp i alt fra 120 til 170. Jeg er lat og tjukk, så det kan vell ha noe å si Anonymkode: c0cd8...a8f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Farlig for hjertet ditt å være overvektig, dårlig trent og med høy puls. Anonymkode: 5e325...2ee
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Var under nøye utredning av hjertet i flere runder pga. høy puls. Ultralyd, 24- og 48-timers EKG, "vanlig" EKG, belastningstest (og ultralyd rett etter belastningstest).. Hver gang fant de bare at jeg hadde ufarlige dobbeltslag, til tider noe ujevn hjerterytme (men ikke ujevnt nok til at det var noe skummelt), generelt veldig høy puls (laveste måling var 80 i dyp søvn, lå på 140-170 mens jeg slappet av) og høy makspuls. Jeg ville absolutt fått det sjekket ut, men noen av oss har også bare veldig høy puls uten at det er noe galt. 🤷♀️ Anonymkode: f6134...d14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Jeg var veldig tynn og god kondis da jeg oppdaget første gang at jeg hadde høy puls. Jeg tenkte ikke noe over det i mange år. Av og til merket jeg det. Er helsearbeider, så av og til har jeg målt på jobb. Jeg merket at pulsen gikk fort opp i forskjellige situasjoner. Nå da jeg er blitt 53 år, ville jeg undersøke dette videre hos legen. Hun skrev i papirene at jeg var slank og aktiv. Hun brydde seg ikke nevneverdig om pulsen. Men jeg hadde døgnmåler, og jeg lå litt på grensen til høyt overtrykk. Siden det også ble undersøkt for noen år siden, og hun hadde sett det da også, fikk jeg begynne med en lav dose med blodtrykkssenkende medisin. Nå er faktisk pulsen bedre og. Anonymkode: 573c6...4d4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Nå har jeg Me og er ganske dårlig. Da øker jo pulsen hele tiden. Men hadde en periode høyere puls, hvor legen sendte meg på kontroll til sykehuset. Viste seg å være diabetes. Jeg kjenner jeg får høy puls og ubehag hvis jeg spiser sukker. Greit å gi beskjed til fastlegen. Min brydde seg ikke om min puls økte ved aktivitet, var vel mer hvilepuls han reagerte på Anonymkode: fc615...f2c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så det har seg sånn at jeg har lagt merke til at jeg har ganske høy puls. I går var den oppe i 160-170 bare fordi jeg dusjet. Ellers er den ganske varierende. Sitter jeg stille/sover eller er rolig er den i 75-100. Laveste gjerne når jeg sover. Men så fort jeg anstrenger meg noe kan det gå opp i alt fra 120 til 170. Jeg er lat og tjukk, så det kan vell ha noe å si Anonymkode: c0cd8...a8f Da jeg fikk så høy puls av ingenting var det pga langtidsstress. Pass deg så du ikke blir utbrent. Ellers vil det selvfølgelig hjelpe å trene, spise sunt og gå ned i vekt om det du sier ang lat og tjukk stemmer. Anonymkode: 976ab...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå