Gjest Bellatrix Skrevet 21. november 2005 #21 Skrevet 21. november 2005 13-14 åringer er barn. Og uansett om de tulbyr seksuelle tjenster eller ikke skal man ikke ta imot "tilbudet".
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #22 Skrevet 21. november 2005 Fra Bergens Tidende: Jeg skal love deg at jeg ikke hadde stoppet for å se på eller snakke med disse, som spilte teater. Betyr det at jeg ikke bryr meg om barn? Nei. Er enig med deg der. Tror ikke jeg hadde gjort så mye heller. Og det kan jo være utrolig mange grunner til at folk ikke stoppet opp eller snakket med de. Kan hende de ikke hadde tid, kanskje de synes Redd Barna aksjonen var dårlig eller smakløs, kanskje noen trodde det var litt "loste" tenåringer. Hvem vet. Hypotetisk: Hvis jeg trodde dette var noen tenåringer som utførte en dårlig spøk, leflet med noe de ikke visste, hadde jeg kanskje ikke orket å gripe inn. For det første hadde jeg kanskje ikke synes det var på min plass å oppdra andres barn, eller for det andre er det ikke så lett "å snakke til rette" utagerende, opprørske tenåringer. Hadde jeg på en annen side trodd det faktisk var reelle barneprostituerte, hadde jeg sikkert tatt en telefon til politiet for å opplyse de om hva som foregikk. Jeg synes at det var en tanke tankeløst fra Redd Barna å gi barna lov til å spille prostituerte, når de vet at det finnes miljø for dette i Bergen, så at barna får henvendelser burde ikke være et sjokk. Unødvendig å utsette barneskuespillerene for noe slikt ubehagelig. Burde det ikke være voksne de skulle nå? Og selvsagt er det mennenes feil, som tar kontakt med barneprostituerte! Menn er ikke tankesløse viljesløse roboter. Handlinger og moral er noe man velger selv. Samme hvordan man kler seg som barn, det gjør det overhodet ikke greit å ha sex med barn! Som Oprah sa da hun møtte holdninger fra sine foreldre når hun forklarte overgrepet som onkelen stod bak. Faren sa litt slik som: Hva gjorde du for å unngå overgrepet? Kanskje du hadde på deg utfordrende klær? Så var hennes svar: Om jeg så stod spagat, på hodet, kliss naken, så er det den voksnes ansvar å si: Gå å ha på deg klær.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #23 Skrevet 21. november 2005 13-14 åringer er ikke små barn. Dette var dessuten noe de fremprovosetrte selv. Med den klesdrakten og oppførselen sendti de ut signaler om at de var eldre og tilbød seksuelle tjenester ← Man skal ikke se bort fra at barneprostituerte er kledd/sminket for å se eldre ut, ofte da av en hallik. Poenget er at det holder ikke å si at de så ut som om de var eldre og kan da skylde seg selv. Skjønner ikke hva du er så begeistret over slik at du må klappe (deg selv?)...
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #24 Skrevet 21. november 2005 De så ikke mye ut som barn, de to der. Om tilbudet de fikk var en spøk eller reell, aner ikke jeg, men jeg synes kanskje ikke det er så veldig rart om tilbudet var reellt. Har dere sett bildet av disse to jentene? Hvem kan ane at de er mindreårige??
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #25 Skrevet 21. november 2005 Hvis jeg hadde sett to lettkledde jenter på gata hadde jeg ikke tenkt noe særlig over det. Kanskje bare 'ungdommen nåtildags!' el.l. For det er så mye sex-fokus i klesstilen til unge jenter at det er helt utrolig. Men nå vet jeg ikke hvordan de så ut, sto de og kikket med triste øyne på folk, eller sto de og småpratet seg i mellom...? Vanskelig å forestille seg denne situasjonen uten å ha sett det.
Gjest Embla s Skrevet 21. november 2005 #26 Skrevet 21. november 2005 Ikke vet jeg, men tror uansett ikke det er så lurt å generalisere så mye. Menn er så mangt, akkurat som kvinner. Tror heller ikke samfunnet har forandret seg så mye - prostitusjon og overgrep mot mindreårige er vel neppe noe nytt.
Gjest Melk Skrevet 21. november 2005 #27 Skrevet 21. november 2005 (endret) De så ikke mye ut som barn, de to der. Om tilbudet de fikk var en spøk eller reell, aner ikke jeg, men jeg synes kanskje ikke det er så veldig rart om tilbudet var reellt. Har dere sett bildet av disse to jentene? Hvem kan ane at de er mindreårige?? ← Jeg synes ikke akkurat det så ut som de var over 18, men det er jo meg da... Det er uansett forbudt å kjøpe sex av noen unnder 18, selv om sen seksuelle minstealderen er 16. http://www.bt.no/lokalt/article222547.ece Endret 21. november 2005 av Melk
Gjest Pecado Skrevet 21. november 2005 #28 Skrevet 21. november 2005 Det så jo overhodet ikke ekte ut. Hadde heller ikke stoppa!
Chans Skrevet 21. november 2005 #29 Skrevet 21. november 2005 Jeg synes ikke akkurat det så ut som de var over 18, men det er jo meg da... Det er uansett forbudt å kjøpe sex av noen unnder 18, selv om sen seksuelle minstealderen er 16. http://www.bt.no/lokalt/article222547.ece ← Å! Jeg trodde det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester uansett hvor gammel jente/gutten er.
Angus Skrevet 21. november 2005 #30 Skrevet 21. november 2005 Å! Jeg trodde det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester uansett hvor gammel jente/gutten er. ← har ikke stoppet noen hitill
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #31 Skrevet 22. november 2005 13-14 åringer er ikke små barn. Dette var dessuten noe de fremprovosetrte selv. Med den klesdrakten og oppførselen sendti de ut signaler om at de var eldre og tilbød seksuelle tjenester ← Å gud bedre tid. Så skuespillere må også begynne å passe på hva de har på seg når de spiller sånn at de ikke fremprovoserer uønsket oppførsel. Synes jeg ser overskriftene i avisen "Toralv Maurstad kysset av gal kvinne. Fremprovoserte uønsket oppførsel fordi han bar shorts på scenen." Dette var snakk om to barn som spillte teater! Jeg vet ikke om du har trøbbel med å skille fantasi fra virkelighet, men vil tro at det er klart for de aller fleste i denne situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #32 Skrevet 22. november 2005 13-14 åringer er ikke små barn. ← Det var en skremmende uttalelse. Selvfølgelig er 13-14 åringer barn.
Angus Skrevet 22. november 2005 #33 Skrevet 22. november 2005 Det var en skremmende uttalelse. Selvfølgelig er 13-14 åringer barn. ← ja, men ikke små barn
Gjest Melk Skrevet 22. november 2005 #34 Skrevet 22. november 2005 Å! Jeg trodde det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester uansett hvor gammel jente/gutten er. ← Nei, det er ikke ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester av folk over 18 år.
Chans Skrevet 23. november 2005 #35 Skrevet 23. november 2005 Nei, det er ikke ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester av folk over 18 år. ← Huff, så kvalmende...
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #36 Skrevet 23. november 2005 Huff, så kvalmende... ← Ja, enig. Synes det også er kvalmt at politikerne ikke kan respektere yngres rett til også å tjene penger. Hvorfor skal en 18 åring kunne ta seg betalt for et samleie, men ikke en 13 åring? Det er jo sjukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå