Gå til innhold

Ville kjøpe sex av barneskuespillere

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/20/449894.html

Sykt! Jeg skjønner ikke hvordan disse mennene kan gjøre noe slikt! Det er søren meg så ekkelt! Mannegriser! Midt på dagen og! Er det mulig?! søren og.. hva er det som skjer med samfunnet? dette er uakseptabelt!!

Måtte bare få ut hvor frastøtende jeg synes slike handlinger er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fafo meg skremmende. Men hei, det er jo helt vilt at voksne, ofte også GIFTE menn leter etter veldig unge jenter på nettsteder, som Blink. Jeg har fått sykt mange utrolig detaljerte og rett og slett kvalmende henvendelser selv, helt fra 16 års-alderen, og kjenner enda yngre som også har fått det, FULLSTENDIG uten å invitere til det selv.

Skrevet

hva forventer dere egentlig når disse jentene på 13 og 14 kler seg som prostituerte og stiller seg på gata. Klart vil enkelte menn da slå til

en mann er en mann

Skrevet

^ Uansett om han med det forrige innlegget forsøkte å være morsom eller ei, var det skikkelig usmakelig sagt!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
^ Uansett om han med det forrige innlegget forsøkte å være morsom eller ei, var det skikkelig usmakelig sagt!

enig!

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor menn tar seg den friheten med å komme med slike frastøtende forslag. Jeg er sikker på at mange jenter synes at det er ekkelt at det kommer menn bort til dem og spør dem direkte usmakelige spørsmål. Føler at disse mennene ikke er redde for at folk skal oppdage dem... artikkelen sier jo sitt... de spurte ikke en gang men flere ganger, selvom det var mange folk omkring.. ikke minst var Redd Barna folk der og delte ut informasjon om deres sak.

Har det alltid vært slik eller har samfunnet gjort det lettere for menn å gjøre dette nå?

ekkelt...

Skrevet
enig!

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor menn tar seg den friheten med å komme med slike frastøtende forslag. Jeg er sikker på at mange jenter synes at det er ekkelt at det kommer menn bort til dem og spør dem direkte usmakelige spørsmål. Føler at disse mennene ikke er redde for at folk skal oppdage dem... artikkelen sier jo sitt... de spurte ikke en gang men flere ganger, selvom det var mange folk omkring.. ikke minst var Redd Barna folk der og delte ut informasjon om deres sak.

Har det alltid vært slik eller har samfunnet gjort det lettere for menn å gjøre dette nå?

ekkelt...

he he

nå så jeg bilde av disse jentene og med det kostymet de hadde kunne man lett anta at de var en 16-17 år. Stiller de seg opp på et gatehjørne som prostituerte så må de bare innse at de vil få tilbud av enkelte menn

Skrevet

Og hvordan vet vi om det ikke var noen som spøkte med dem?

Jentene var jo selv forferdet over at ingen reagerte på at de sto der. Årsaken til det var nok at de fleste synes de så ut som jentunger som hadde kledd seg opp, og ikke reelle prostituerte.

Skrevet
hva forventer dere egentlig når disse jentene på 13 og 14 kler seg som prostituerte og stiller seg på gata. Klart vil enkelte menn da slå til

en mann er en mann

Så fordi "barn" bruker en viss type klær, skal mannfolk få lov til å komme med slike spørsmål? Kanskje det er på tide at mennene forandrer seg, for det er de det er noe gale med. Om så jentene var nakne, skla mannfolk fint klare å holde fingrene unna så små "barn".

Men du er kanskje slik du også, og da er det vanskelig å forstå hvor sykt det egentlig er.

Skrevet
Og hvordan vet vi om det ikke var noen som spøkte med dem?

Vel, om det var det som skjedde må jeg si at det var en fantastisk uintelligent spøk!

Skrevet
Vel, om det var det som skjedde må jeg si at det var en fantastisk uintelligent spøk!

Like uintelligent som å spille prostituerte? Ikke umulig noen bare slang seg med på skuespillet.

Sier ikke at det er det som skjedde, men vi vet ikke akkurat så mye av det som skjedde. Jentene på bildet så iallfall ut som hentet rett ut fra en dårlig western-film, hva kostyme angår.

Skrevet
Like uintelligent som å spille prostituerte? Ikke umulig noen bare slang seg med på skuespillet.

Nå var det jo ikke jentene som hadde funnet på at de skulle spille prostituerte, men Redd Barna, så i alle tilfeller er det ikke barnas skyld.. Men må si at jeg ikke helt skjønner bakgrunnen for at dette ble gjort i det hele tatt..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Kanskje uintelligent å kle ut barn som prostituerte, men jeg ser likevel ingen grunn til å forsvare mennene her.

Skrevet

Om det var en spøk eller ei så ble det jo nettopp satt fokus på det hele aksjonen handlet om - at mange ikke bryr seg/ikke vil forholde seg til det og at andre kan benytte seg uten skrupler. Med andre ord en særdeles vellykket aksjon.

Hva er det som forferder mest? At barneprostitusjon finnes eller at det kan skje i lille Norge midt på lyse dagen?

Skrevet
Nå var det jo ikke jentene som hadde funnet på at de skulle spille prostituerte, men Redd Barna, så i alle tilfeller er det ikke barnas skyld.. Men må si at jeg ikke helt skjønner bakgrunnen for at dette ble gjort i det hele tatt..

Bakgrunnen var for å sette fokus på barneprostitusjon.

Det jeg lurer på er om det faktisk var demtene pedofile som ikke skjønte at dette var et skuespill (midt i Bergen sentrum) eller om det var noen som bestemte seg for å blir med på skuespillet.

Skrevet

Hvis de voksne rødekors-medarbeiderene som var i nærheten hadde gjort det riktige så kanskje politet hadde fått tak i disse mennene og vi hadde fått klarhet i situasjonen?

Skrevet

Fra Bergens Tidende:

Samtlige av de unge skuespillerne er sjokkert over alle menneskene som bare gikk rett forbi dem. Rake i ryggen uten å se på dem. Barna er rystet over at de fikk så få reaksjoner.

Jeg skal love deg at jeg ikke hadde stoppet for å se på eller snakke med disse, som spilte teater. Betyr det at jeg ikke bryr meg om barn? Nei.

Fikk samme vibbene som da vi på ungdomsskolen fikk besøk av mann i rullestol pga trafikkulykke. pålutselig hoppet han ut av stolen og ble liggende på gulvet. der lå han og lå han, helt til noen reiste seg for å hjelpe ham. Da var han sur, og mente han hadde illustrert hvor lite villige folk var til å hjelpe handikappede.

Betyr det at jeg ikke reiste meg at jeg ikke brdde meg? Nei. jeg var selv vant til å omgå folk med rullestol, og rett og slett vant til at de klarte å komme seg inn og ut av stolen selv, evt spurte om hjelp.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med Melk. Ingen reaksjoner? Hva forventet de at folk skulle gjøre da?

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Hvis de voksne rødekors-medarbeiderene som var i nærheten hadde gjort det riktige så kanskje politet hadde fått tak i disse mennene og vi hadde fått klarhet i situasjonen?

ja, kanskje kanskje...

men hva er vitsen med å spille med og tilby jentene penger? Hva oppnår en person å spille med et skuespill? Skjønner ikke akkurat den biten!

Gjest angus ikke innlogget
Skrevet
Så fordi "barn" bruker en viss type klær, skal mannfolk få lov til å komme med slike spørsmål? Kanskje det er på tide at mennene forandrer seg, for det er de det er noe gale med. Om så jentene var nakne, skla mannfolk fint klare å holde fingrene unna så små "barn".

Men du er kanskje slik du også, og da er det vanskelig å forstå hvor sykt det egentlig er.

13-14 åringer er ikke små barn. Dette var dessuten noe de fremprovosetrte selv. Med den klesdrakten og oppførselen sendti de ut signaler om at de var eldre og tilbød seksuelle tjenester :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...