Gå til innhold

Kontakte barnevernet for råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har en tenåring i hus som har begynt å henge med feil folk (andre eldre tenåringer som bruker narkotika og vold). Nylig fant vi en kniv i sekken hans, og han har begynt å ikke prate med oss. Føler oss ganske rådville, han er bare 14 år. Tenåringen bor annenhver uke hos den andre foreldren, og der blir han ikke fulgt opp. Forrige uke ble han kjørt hjem kl 03:00 om natten fra sentrum uten at den andre foreldren hadde fått det med seg for å nevne noe. Vi må finne en løsning på dette sammen. Det er vanskelig.

Noen som har vært borti det samme? Bør vi rådføre oss med barnevernet her? Trenger veiledning. 

Anonymkode: 364a5...93a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok allerede for sent for denne ungdommen.

Anonymkode: 4213e...639

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Her ville jeg virkelig prøvd ALT inkludert BV. Det er vel bare et spørsmål om tid før de blir involvert uansett, så jeg ville vært i forkant. 

Anonymkode: cdf2e...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde snakket med ungdomsseksjonen i politiet, de kan ta en alvorsprat med både ungdommen og dere, samt barnevernet!

Anonymkode: 317e2...687

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville iallefall forstått at mitt eget barn ikke gikk med kniv på seg for å dele et eple i to. 

Anonymkode: a911e...d04

AnonymBruker
Skrevet

Ville gjort alt for å få ungdommen inn i sunne aktiviteter,miljø eller jobb.

Dratt på turer,prøvd ut fritidsaktiviteter.. 

Voksen generasjonen nå er opptatt av å true med politi og barnevern på unger.

Du må være forelder og få ungen din i sunne aktiviteter med minst mulig skade på barnet ditt

Anonymkode: e2119...e22

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...