AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #41 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 22.49): Hvis du ikke kan spise deg mett, så spiser du ikke sunt nok. Hva som er sunt nok varierer fra kropp til kropp. Anonymkode: e0b34...2b0 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 9.23): Men følger du egentlig det hun sier, eller tror du det? Glemmer du hva du spiser utenom, og lat være å ta det med i beregningen? Kaffe latte eller frappe til og fra jobb? Den ekstra sjokoladebiten til ettermiddagskaffen? Mange av oss spiser mer enn vi er klar over selv, og noterer oss bare hovedmåltidene. Samtidig glemmer vi alt det andre vi putter i munnen utenom. Da jeg skrev ned alt jeg spiste et par uker en gang, fikk jeg sjokk. Jeg spiste mye mer enn jeg selv trodde, og så på det et par uker etterpå. Har siden det vært mye mer bevisst. Anonymkode: d886e...037 Veldig sant. For meg var det omvendt, jeg og alle rundt meg trodde at jeg hadde "høy forbrenning", helst til jeg en måned logget absolutt alt jeg spiste og drakk. Viste seg at jeg noen dager spiste 4000 kcal ja, men flere dager ganske lite og noen dager glemte jeg å spise i det hele tatt, så snittet på en måned lå akkurat der man skulle gjettet med min vekt og mitt aktivitetsnivå - det er bare at jeg og alle rundt meg husker de dagene jeg spiste 600 gram biff til middag eller en hel langpanne pizza, og de dagene jeg glemmer å spise - vel, de har jeg jo glemt... Annet eksempel, en jeg kjenner var veldig overvektig. Hadde selverklært "lav forbrenning", og mente at hun faktisk spiste forlate og derfor var kroppen i "sparebluss". Og gikk sulten hele tiden, spiste to salatblad og et rugsprø med agurk på til lunch på jobb etc. Men så spiste hun en muffins her og en neve twist der og kaffe med fløte, og på innta var det et glass vin her, en kopp kakao med krem der - hun småspiste masse, selv om hun ikke spiste seg mett. Så noen år senere begynte hun å trene crossfit, kuttet ut prosessert mat, og gikk ned 30 kilo. Hadde visst ikke lav forbrenning likevel... Anonymkode: e23a6...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå