Gå til innhold

kriminalitet der innvandrere står bak

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg lest en del nyheter om at kriminelle handlinger blir utført av innvandrere... Er det bare mediene, som ved å kommentere hudfargen til gjerningsmennene, har fremstilt et samfunn der kriminalitet blir utført av innvandrere? Eller er det slik at stadig flere innvandrere er kriminelle?

Er flere blitt skeptiske til innvandrere? jeg bare lurer på hvor mye vi skal stole på avisene om retningen samfunnet tar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil si, at EKTE flykninger\invandrere kan ikke komme til Norge eller andre europeiske land pga dårlig økonomi,de har ikke penger til å reise hit.

Det er mye mere kriminalitet blant innvandrere enn det vi leser i avisene.TV kanalene bevisst skjuler mørketallene for å dempe innvandrerskepsis og rasisme.

Skrevet
jeg vil si, at EKTE flykninger\invandrere kan ikke komme til Norge eller andre europeiske land pga dårlig økonomi,de har ikke penger til å reise hit.

Det er mye mere kriminalitet blant innvandrere enn det vi leser i avisene.TV kanalene bevisst skjuler mørketallene for å dempe innvandrerskepsis og rasisme.

Jeg trodde det var omvendt jeg :klø:

Min erfaring er iallefall at det alltid står/oppgis "innvandrerbakgrunn", "utenlandsk opprinnelse" etc i media...

Skrevet

Det står kanskje alltid innvandrerbakgrunn fordi det nesten alltid er det?

Er de ikke norske statsborgere syns jeg det bør være utvisningsgrunn. For en oppførsel i et land de ønsker å bo i??????

Hadde deres hjemland funnet seg i slikt fra nordmenn? Neppe.

For ikke å snakke om alle de skatte-kronene som går med på å ha de kriminelle i fengsel.

Skrevet
Eller er det slik at stadig flere innvandrere er kriminelle?

akkurat det er litt skummelt å si, for om det er en større prosent av innvandrere som er kriminelle idag en det var før, har jeg ikke sett noe sted.

det som nok stemmer, er at flere kriminelle har innvandrerbakgrunn en før.

politiet spesifiserte for noen år siden, da det ble lagt ut statistikker som viste at ett flertall kriminelle handlinger var utført av mennesker med innvandrerbakgrunn, at det IKKE er det samme som at ett flertall av innvandrerne er kriminelle.

mange av de kriminelle handlingene er utført av samme person, så det er ikke en oversikt som sier at selv om det er fler kriminelle handlinger utført av innvandrere, så er fler innvandrere kriminelle. ;)

men det er helt klart at endel mennesker kommer fra land som er fattige, og endel steder med stor fattigdom, vil det også bli ett annerledes syn på kriminalitet.

det kommer også folk fra krigsherjede land, de har også ett helt annet syn på kriminalitet.

systemet er vanskelig, men det bør absolutt ses nøye på av myndigheten, for å se om det finnes måter å løse disse problemene på bedre en vi tydeligvis gjør idag.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Jeg synes vi skal pælme ut all ungdom under 30, uavhengig av etnisitet og annet ræl. All forskning viser at denne aldersgruppen står for en uforholdsmessig stor del av kriminaliteten.

Eller: Kanskje vi like gjerne skal hive ut alle menn. Forskning viser jo også at menn er mye mer kriminelle enn kvinner, selv om kvinnene har bestemt seg for å ta et skippertak nå de senere årene.

Skrevet

Jeg er svært enig med det du skriver ang at de som virkelig har behov for å komme hit aldri i verden klarer å komme seg hit. Det er ofte de med forbindelser som greier å lure seg til et falskt pass el.l., eller har råd til flybilletter til Norge etc. De som er lutfattige og sliter mest har ofte ikke slike ressurser. Jeg tenker særlig på de kriminelle (ex-)jugoslaviske gjengene, kanskje de ikke har kommet til Norge ennå, men nedover i midteuropa driver de med våpen/narkotika i organiserte miljø og skaffer seg nye pass / ny identitet hvis de blir oppdaget eller forsøkt kastet ut.

Så synes jeg også at politiet burde få fullmakt til å kaste ut kriminelle innvandrere fort. De tar opp plassen til de som virkelig trenger det.

Jeg håper at dette med kriminaliteten blant innvandrere bare er en mellomfase, og at det vil roe seg etter hvert. Men jeg håper inderlig Norge ser på utlandet der de har hatt disse problemene med manglende integrering lenge, og ikke gjør samme feil som f.eks. Nederland, der problemene bare øker.

Har veldig lyst til å stole på at politikerne vet hva de gjør, men er litt redd for at de ikke har 100% kontroll...

Skrevet

enig med soleil her, norge bør begynne å lære av andre land som har endel innvandring.

se bare på nokas-saken.

det viser seg plutselig at norge bare har ETT fengsel med mulighet til oppbevaring av spesiellt farlige kriminelle.

og der har de bare fem celler...

norge er overhode ikke klar for å ta imot virkelig profesjonelle kriminelle bander som er organisert og dermed skaper mye farligere situasjoner en vi har hatt tidligere. pga gjenger som faktisk kommer til å kunne gjøre proffe forsøk på å få fanger til å komme seg ut av fengsel.

det er virkelig på tide at norge innser at vi også må ta konsekvensene av at kriminaliteten endrer seg og blir farligere.

Skrevet

NOKAS-saken har forresten en voldsom overvekt av folk fra Arendal. Arendal er også Norges nye hovedstad i forhold til innsmugling og distribusjon av ymse stoffer.

Jeg foreslår at vi hiver ut arendølene også.

Skrevet

Du er jo like seriøs som vanlig, Statsmedister :overrasket:

Hver femte innsatt i norske fengsler har utenlandsk statsborgerskap står det å lese i Aftenosten idag ...

Skrevet

Så 4 av 5 er altså norske.

Mange av dem er under 30, et stort flertall er menn og uforholdsmessig mange er fra Arendal.

Men det er klart; det er bare innvandrerne som gruppe man synes det er interessant å diskutere. Seriøst, altså.

;)

Skrevet
Så 4 av 5 er altså norske.

Mange av dem er under 30, et stort flertall er menn og uforholdsmessig mange er fra Arendal.

Men det er klart; det er bare innvandrerne som gruppe man synes det er interessant å diskutere. Seriøst, altså.

;)

:klappe:

Generalisering er gøy!

Skrevet

Når man tenker på at det befinner seg litt over 200.000 utenlandske statsborgere i Norge så er faktisk antallet (1 av 5 innsatte) alarmerende høyt - men man leser jo statistikker akkurat som man vil ... :overrasket:

Skrevet

JEg tror ikke det finnes noen som vil benekte at tallet er høyt - altfor høyt. Det interessante er imidlertid hvilke slutninger folk trekker ut fra de høye tallene, og de interessante slutningene er ikke nødvendigvis de vanlige "hiv dem ut."

Før folk trekker slutninger, er det også interessant å se på hvilke forklaringer man legger til grunn når tallene (statistikken) tolkes. Her finnes et utall mulige variabler, såpass tror jeg de fleste øst for FrP vil være enige om.

Skrevet

Ja, jeg mener at utenlandske statsborgere bør kastes ut når de gjør noe kriminelt. Hvorfor skal vi fø på dem her i landet ?

Skrevet

Hvem bryr seg om årsakene til at det er sånn da? Bare hiv ut alle som gjør noe galt, så sparer vi masse penger på fengsel, vi kan bygge dem om til gamlehjem og barnehager i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...