Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fy F. Sjekket strømregningen for JULI mnd. Kun brukt 700 kW og pris UTEN nettleie og ingen strømstøtte; 2700 kr. Fy faen, jeg koker! Hva kan vi gjøre? Jeg har ikke sjans med slike strømpriser og de spår de skal koste mot 7-8 kr til vinteren. Tør ikke se hele regningen inkl nettleie så dette er kun prøveavregning, men må forberede meg at for 700 kw må jeg ut med 4000 kr. Jeg sparer virkelig på strømforbruket, men får bli enda mer gjerrig og få det ned til 300 kw pr mnd. 😣😏🙄

Anonymkode: f5d92...83d

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppvarming og varmtvann er det som koster. Skru av varmepumpe og ovner om du er en av dem som bruker dette i sommerhalvåret, skru ned varmekabler og begrens all bruk av varmtvann. 

Anonymkode: c6b28...2d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oppvarming og varmtvann er det som koster. Skru av varmepumpe og ovner om du er en av dem som bruker dette i sommerhalvåret, skru ned varmekabler og begrens all bruk av varmtvann. 

Ikke hatt vp på siden høsten i fjor. Bruker ikke varme på om sommeren. Mulig jeg må kjøpe ny varmtvannsbereder som er 30 år gammel. Jeg er uansett sint på styret her i landet. 2 øre i midt Norge og 7 kroner i vest 😤😠😡😱

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 84 kvm leilighet. Varmekablene er skrudd av -så langt i juli er forbruket på 154 kW. I juni var det 207 kW 

Anonymkode: 72a50...02b

• Liker 2
Skrevet

Hvordan strømavtale har du? Vi har brukt rett under 500 kWh og har regning på rett under 1000. Med ditt forbruk ville vel regning da vært på 1400 ca, så du betaler jo nesten dobbelt. Dette er på østlandet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel en god slant med strømstøtte som skal beregnes her, så innlegget fra ts er ganske usaklig. Sluttregningen blir ikke så stor, snakk om overdramatisering. 

Anonymkode: 4feb4...5a7

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Fy F. Sjekket strømregningen for JULI mnd. Kun brukt 700 kW og pris UTEN nettleie og ingen strømstøtte; 2700 kr. Fy faen, jeg koker! Hva kan vi gjøre? Jeg har ikke sjans med slike strømpriser og de spår de skal koste mot 7-8 kr til vinteren. Tør ikke se hele regningen inkl nettleie så dette er kun prøveavregning, men må forberede meg at for 700 kw må jeg ut med 4000 kr. Jeg sparer virkelig på strømforbruket, men får bli enda mer gjerrig og få det ned til 300 kw pr mnd. 😣😏🙄

Du vet at du får strømstøtte?

Anonymkode: d3f53...78d

• Liker 4
Skrevet (endret)

157 kW og 517 kr til nå i juli, 11 kwt mindre enn juni, men 120kr mer. Før strømstøtte og nettleie, ikke varme på,.og ikke dusjet hjemme siden 14 juli. 50kv, N02

Ca 5kw per dag, gleder meg til vinteren, bruker er sikkert 10kw eller 15 bare på oppvarming

Endret av Topsi
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det vel en god slant med strømstøtte som skal beregnes her, så innlegget fra ts er ganske usaklig. Sluttregningen blir ikke så stor, snakk om overdramatisering. 

Strømstøtten er en spøk. Vi hadde regninger på over 8000,- i vinter iberegnet strømstøtten 🤬

Anonymkode: ce133...628

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke fått særlig støtte. 2-300 kr minus på nettleien bare. Har til nå hstt regninger fra 2700-4500 og syns det er mye.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor midt i Norge. Ca 2 øre kW. Jeg er også heldig for samboer betaler alt. Jeg betaler maten og lån på bilen min. Har ingen behov for å eie hus. Jeg sparer på konto 

Anonymkode: 7c28c...a8b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jepp, etter strømstøtte er regnestykket et helt annet. Det gir jo ingen mening å bare skrive hvor mye strømmen kostet UTEN strømstøtte, når strømstøtten er så høy. 

Anonymkode: 4df5b...4ba

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor stor er boligen din og hvor mange er dere? 

Bytter du vvb så vil strømforbruket gå ned. De gamle drar mye strøm, vi merket det godt når vi byttet i fjor sommer.

Anonymkode: 2224d...5ae

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er helt urimelig. Jeg har også brukt 700kwh i juli med 1 dag igjen, så da kommer 20-25 kwh i tillegg.  Dette er jo helt uten oppvarming av bolig, men det er ikke lenge til det blir nødvendig. Da øker nok forbruket igjen.

Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke finn på å skru ned varmen på varmtvannsberederen i hvert fall. Da kan du få mye stygg bakterievekst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ikke hatt vp på siden høsten i fjor. Bruker ikke varme på om sommeren. Mulig jeg må kjøpe ny varmtvannsbereder som er 30 år gammel. Jeg er uansett sint på styret her i landet. 2 øre i midt Norge og 7 kroner i vest 😤😠😡😱

Ja, det er meningsløst. Alt for at Erna, Støre og de andre pampene skal gjøre seg populære i EU. Landssvikere!

Anonymkode: 7b074...6fa

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som du bor i sør. 
Snittet for sør ble 328,30 øre kwh for juli. 
Siden du allerede har fått faktura så antar jeg du har tibber eller noe sånn. 

regnestykket på strømstøtte blir da:

snittpris: 328,30

«Egenandel: -87,5

80% av resterende 240,8 øre 

= 192,64 øre kwh. 
hvis vi tar utgangspunktet i at nettleia di er 60 øre per kwh (den er neppe så høy) så får du 132.4 øre kwh du bruker tilbake. 

132.4 x 700kwh = 928,48 tilbake fra nettleieselskapet ditt. 
Da ender du på 1771.- 

tidenes dyreste måned for sør nå. Bor du alle andre plasser i norge har de omtrent halvparten av det vi i rogaland og agder har. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

God slant du liksom! Hittil har strømstøtten vært så det akkurat har dekket nettleien. Enten har jeg fått igjen litt på nettleien eller så har jeg måttet betale et lite beløp. Strømstøtten er ikke mye å skryte av altså! Det er som om jeg stjeler 100 kroner av deg også syns du at jeg er snill når jeg gir deg 30 kroner tilbake.

Anonymkode: 27422...f87

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Strømstøtten er en spøk. Vi hadde regninger på over 8000,- i vinter iberegnet strømstøtten 🤬

Anonymkode: ce133...628

Hvordan klarte dere det?

Anonymkode: 75866...c2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

God slant du liksom! Hittil har strømstøtten vært så det akkurat har dekket nettleien. Enten har jeg fått igjen litt på nettleien eller så har jeg måttet betale et lite beløp. Strømstøtten er ikke mye å skryte av altså! Det er som om jeg stjeler 100 kroner av deg også syns du at jeg er snill når jeg gir deg 30 kroner tilbake.

Anonymkode: 27422...f87

Vi har fått dekket mer enn nettleie. Har fått utbetaling fra elvia hver måned. (Men det dekket selvsagt ikke regningen fra tibber)

Anonymkode: 75866...c2c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...