AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Del Skrevet 31. juli 2022 Har vært forkjøla nesten hver måned dette året .dvs corona I februar,forkjølet I april, forkjølet 2 ganer i mai og 1 gang i juni,og begynner å bli småtett i nesa nå i slutten av juli. Er dette normalt????? Omgås mye med mitt tante barn som går i barnehage,om det kan ha noe å si? Anonymkode: a5024...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Del Skrevet 31. juli 2022 Allergi? Anonymkode: d23da...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Del Skrevet 31. juli 2022 Jeg tror (vet ikke, men tror) at mange er mye oftere syke nå fordi vaksinene har hatt en negativ innvirkning på immunforsvaret. Det kan jo også hende at du har hatt korona mer enn én gang? Tester du deg hver gang du er forkjølet? Anonymkode: 55ed9...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror (vet ikke, men tror) at mange er mye oftere syke nå fordi vaksinene har hatt en negativ innvirkning på immunforsvaret. Det kan jo også hende at du har hatt korona mer enn én gang? Tester du deg hver gang du er forkjølet? Anonymkode: 55ed9...102 Tester meg hver gang,ikke veldig syk men snufsete og uggen. Anonymkode: a5024...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Del Skrevet 31. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror (vet ikke, men tror) at mange er mye oftere syke nå fordi vaksinene har hatt en negativ innvirkning på immunforsvaret. Det kan jo også hende at du har hatt korona mer enn én gang? Tester du deg hver gang du er forkjølet? Anonymkode: 55ed9...102 Det er ikke vaksinen som har en negativ effekt på immunforsvaret, men mangel for eksponering. Over to år har vi unngått å bli eksponert for virus pga alle smitteverntiltak. Når virusene nå blomstrer opp igjen og smitter oss har vi ikke noen antistoffer og blir derfor hyppigere syk (og ofte sykere enn vi pleier å bli). TS: Jeg har også vært forkjølet fem ganger siden nyttår - møkk lei! De siste to gangene har det dog ikke vært så ille som i starten, mer som forkjølelsene var før pandemien. Anonymkode: 1df7b...6b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Del Skrevet 31. juli 2022 Høres mye ut. Jeg er forkjøla en gang hvert 4.-5. år. Hadde corona i slutten av juni, kan ikke huske sist jeg var syk før det. Anonymkode: 0e1a9...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 31. juli 2022 #7 Del Skrevet 31. juli 2022 Det kan være vaksinen, det kan være allergi. Tok du mandlene som liten, eller har du dem enda? Er man plaget av hyppige forkjølelser kan det hjelpe om du får fjernet mandlene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Del Skrevet 31. juli 2022 Jeg har inntrykk av at det er normalt i år. Jeg har småbarn i barnehage, og både de, mannen min og jeg har vært syke nesten bokstavelig talt "hele tiden" siden samfunnet åpnet igjen etter koronarestriksjonene. Jeg hører mange beskrive det samme. Jeg har også pollenallergi, så nå er det grunnen til forkjølelsesfølelsen. Anonymkode: 91bf4...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 31. juli 2022 #9 Del Skrevet 31. juli 2022 Har hørt om flere som blir veldig lett forkjølet etter at de har hatt korona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Del Skrevet 31. juli 2022 Vaksinen som ikke (!) er en vaksine. Ødelegger immunforsvaret deres, fatter ikke hva dere tok den for med all informasjon man kan tilegne seg. Dere ble lurt hele gjengen. Anonymkode: fa62e...325 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vaksinen som ikke (!) er en vaksine. Ødelegger immunforsvaret deres, fatter ikke hva dere tok den for med all informasjon man kan tilegne seg. Dere ble lurt hele gjengen. Anonymkode: fa62e...325 Godt vi har slike intelligente mennesker som deg som har gjennomskuet myndighetene. Hva er din utdanning? Anonymkode: fdf70...016 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Del Skrevet 31. juli 2022 Mangen i min familie som har tatt vaksinen har vært mye forkjølet året rundt og får ofte feber følelse selv om dem ikke har feber og har ikke hatt korona.Dette er ikke en bivirkning rett etter sprøyta er tatt dette har vart godt over et år nå. Anonymkode: f9ddb...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Del Skrevet 31. juli 2022 Millimani skrev (39 minutter siden): Det kan være vaksinen, det kan være allergi. Tok du mandlene som liten, eller har du dem enda? Er man plaget av hyppige forkjølelser kan det hjelpe om du får fjernet mandlene Etter jeg tok mandlene har jeg slitt med halsbetennelse flere ganger i året. Anonymkode: f9ddb...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #14 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etter jeg tok mandlene har jeg slitt med halsbetennelse flere ganger i året. Anonymkode: f9ddb...03d På linken under finner du en vitenskapelig artikkel som forklarer hva mandlene gjør. Artikkelen starter slik (Google-oversatt): Sitat Mandlene er en del av kroppens immunsystem. På grunn av deres plassering ved svelg og gane, kan de stoppe bakterier som kommer inn i kroppen gjennom munnen eller nesen. Mandlene inneholder også mye hvite blodlegemer, som er ansvarlige for å drepe bakterier. Hvite blodlememer er immunforsvaret B-celler, som er ansvarlig for å produsere antistoff. Mandlene er to av kroppens mest effektive antistoffabrikker. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279406/ Anonymkode: c6633...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissejenta Skrevet 1. august 2022 #15 Del Skrevet 1. august 2022 Prøv tilskudd med selen og d vitamin 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Del Skrevet 1. august 2022 Hvor i landet bor du? For meg har det også vært slik, men for meg er det en blanding av: korona, stress/psykisk stress, allergi (bjørk og burot har vært ille for meg i år) og dårlig vær/kaldt vær (mye regn, lite sol). Alt dette gjør at jeg ikke er like mye ute, jeg spiser ikke like godt, går ikke like lange turer. Har ikke vært på ferie heller og har i tilegg kronisk sykdom. Det er jo klart at immunforsvaret ikke holder seg oppe med alt dette (eller mangelen på) på gang. Selv skal jeg prøve å få til litt endring nå før høsten, og forhåpentligvis kommer været til å bli bedre til slutt (midt i Norge føler ikke folk at de har hatt sommer, det har regnet HVER dag med unntak av max en og en halv uke til sammen!). Lage oppkok av fersk ingefær og fokusere på å spise enda mer næringsrikt er uansett en god start. Å få nok sol er viktig, og personlig skal jeg bade litt i basseng for å føle meg friskere. Blåbær er fulle av antioksidanter, og nå er jo tida får å plukke, sopp også, og tyttebær og multer. Jeg tar også allergimedisiner fast en periode nå. Sikkert forskjellige grunner for oss alle, men du er i hvertfall ikke alene! Anonymkode: d59b1...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #17 Del Skrevet 1. august 2022 Vil forresten legge til at det har vært "allmennkunnskap" siden jeg var barn at om man går inn sommeren forkjøla, eller blir forkjøla på sommeren -så kan den vare mye lengre enn i andre årstider. Om det stemmer vitenskapelig det vet jeg ikke, men det stemmer stort sett føler jeg..! Må bare holde ut! Anonymkode: d59b1...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 2. august 2022 #18 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 17.25): Har vært forkjøla nesten hver måned dette året .dvs corona I februar,forkjølet I april, forkjølet 2 ganer i mai og 1 gang i juni,og begynner å bli småtett i nesa nå i slutten av juli. Er dette normalt????? Omgås mye med mitt tante barn som går i barnehage,om det kan ha noe å si? Anonymkode: a5024...38d Jeg er nesten konstant forkjølet for tiden. Jeg tenker ikke så mye over det selv, men det er en beboer der jeg jobber, som stadig kommenterer snufsingen min. Er du fokjølet? Spør personen hver gang jeg skal hjelpe hen. Jeg har begynt å tenke litt over det etterhvert. Jeg hoster også endel i perioder. Det har andre rundt meg også kommentert. Har hatt korona. Kanskje ettervirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 2. august 2022 #19 Del Skrevet 2. august 2022 Unn9 skrev (49 minutter siden): Jeg er nesten konstant forkjølet for tiden. Jeg tenker ikke så mye over det selv, men det er en beboer der jeg jobber, som stadig kommenterer snufsingen min. Er du fokjølet? Spør personen hver gang jeg skal hjelpe hen. Jeg har begynt å tenke litt over det etterhvert. Jeg hoster også endel i perioder. Det har andre rundt meg også kommentert. Har hatt korona. Kanskje ettervirkninger? Det kan være ettervirkninger. Eller er du allergisk mot noe, kanskje uten å vite om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 2. august 2022 #20 Del Skrevet 2. august 2022 Millimani skrev (2 minutter siden): Det kan være ettervirkninger. Eller er du allergisk mot noe, kanskje uten å vite om det? Ja det kan jo være allergi. Jeg har aldri vært allergisk mot noe før, er godt voksen. Ser jo at godt voksne folk rundt meg, har blitt allergisk i veldig voksen alder. Kanskje noe å sjekke ut. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå