Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lærte tidlig man etterhvert ikke bør ligge på ryggen som gravid. Var litt redd for dette, men jeg har snakket en del med fysio og jordmor om dette, og de sier at det er ikke likt for alle - noen vil ikke merke noe spesielt, men hvis man faktisk blir kvalm og dårlig, må man legge seg annerledes med en gang, og at hvis man sover vil kroppen vekke deg. I tillegg at det er ikke slik at det «skjer noe» på sekundet, man blir ganske dårlig først. 

Jeg har aldri vært noe glad i og sove på ryggen, jeg liker best sove på siden eller på magen. MEN problemet er at uansett når jeg sover nå, natt eller dag, hver bidige gang, så våkner jeg - på ryggen. Nå har jeg prøvd alt: ligge på begge sider, ligge med gravidputa for og holde meg fast, ligge med gravidputa inntil en vegg for og ikke kunne snu meg, ligge litt mer vridd med beina, men liksom på ryggen med den ene skulderen, ligge litt overlent med overkroppen mot madrassen med gravidputa (som om jeg «sover på magen», men ikke i nærheten). Alltid ender jeg på ryggen. Hva skjer med kroppen?! Det rare er at jeg er såpass stor nå at jeg sliter med og snu meg i våken tilstand, og de sier også at hvis man legger seg på en side, våkner man som oftest der, men det får jeg tydeligvis helt fint til  

Det jeg har begynt med er og ha en liten pute under magen, så jeg ikke ligger helt flatt, men jeg er jo fremdeles på ryggen. Noen erfaringer? Noen som hadde samme problemer? Hva gjorde dere? :) 

Anonymkode: bb7b6...199

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sov på rygg, hadde ingen provlemer med det 🤷‍♀️ er gravid igjen, og kommer til å fortsette med å sove på rygg sålenge jeg ikke blir dårlig.

Anonymkode: d9c15...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sov på rygg, hadde ingen provlemer med det 🤷‍♀️ er gravid igjen, og kommer til å fortsette med å sove på rygg sålenge jeg ikke blir dårlig.

Anonymkode: d9c15...0ed

Takk for deling! Jeg tror jeg bare blir stressa for at noe skal skje, men jeg får jo ikke fysisk gjort noe. Virker som om kroppen vil sove på ryggen! 

AnonymBruker
Skrevet

Er bare å sove på ryggen. Det er ikke farlig 

Anonymkode: 18363...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig å ligge på ryggen. Hvis det er ubehagelig slutter du av deg selv, ellers skal du bare ta livet med ro. Stresset med å overtenke alt i svangerskapet er mange ganger farligere enn å ligge på ryggen, spise et par sporer muggost eller noen skiver salami. 

Anonymkode: 0875f...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt på vei er du? Jeg syntes ikke jeg hadde noen ubehag med å ligge på ryggen i lange tider helt til nå i det siste, er i uke 36 nå og synes nesten jeg mister pusten på ryggen.

Anonymkode: 035c9...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke opplever noe ubehag med det, så er det ikke farlig å sove på ryggen! 

Anonymkode: 851e9...e82

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å sove på ryggen. Du vil merke det om du blir dårlig av det. Har sovet på rygg gjennom tre graviditeter helt uten ubehag 😊

Anonymkode: 300c4...eb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er først når du selv kjenner ubehag dette skal være noe farlig, slik jeg har forstått det? Så med mindre du kjenner på ubehag er det ikke noe å bekymre seg over ♥️

Anonymkode: 9a781...891

AnonymBruker
Skrevet

Takk dere! :hjerte: Da skal jeg slutte og stresse når jeg våkner på ryggen! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våknet også på ryggen hver gang etter at jeg begynte å få mage i svangerskapene, selv om jeg vanligvis ikke liker å sove på magen. Og jeg stresset med det i første svangerskap. Jordmoren jeg gikk til sa til meg at det gikk helt fint når jeg ikke syntes det var ubehagelig, og minnet meg på at det kunne godt hende jeg skulle føde barnet liggende på ryggen. Det ble aldri ubehagelig for meg gjennom to svangerskap, mens jeg kjenner andre som forteller at de ble skikkelig uvel og ikke klarte å ligge slik. 

Anonymkode: bb792...a98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg våknet også på ryggen hver gang etter at jeg begynte å få mage i svangerskapene, selv om jeg vanligvis ikke liker å sove på magen. Og jeg stresset med det i første svangerskap. Jordmoren jeg gikk til sa til meg at det gikk helt fint når jeg ikke syntes det var ubehagelig, og minnet meg på at det kunne godt hende jeg skulle føde barnet liggende på ryggen. Det ble aldri ubehagelig for meg gjennom to svangerskap, mens jeg kjenner andre som forteller at de ble skikkelig uvel og ikke klarte å ligge slik. 

Vanligvis ikke liker å sove på ryggen mente jeg, jeg er magesover. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...