AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Hei vi har vært igjennom 3 spontanaborter på rad. Den nest siste var i uke 13, men før vi fortalte det til noen. Termin skulle vært i midten av juli. Bare en uke etter denne aborten så annonserer er familiemedlem sin nyeste graviditet. Vi trodde de var ferdige med barn ettersom de har mange fra før av, men dette fremstår som et uhell. Uansett. De har nettopp fått sin. Bare noen uker etter vi egentlig hadde termin. Og nå annonserer de navnet som er det samme som vi hadde tenkt ut å bruke dersom det kjønnet. Det er oppkalling fra familiemedlem og ettersom vi var sist ute med med barn i familien så trodde vi ingen andre ville ha dette navnet. (Det er veldig mange barn av samme kjønn i familien fra før) så nå føler dumme meg at jeg har mistet noe mer enn bare fosterene, men også et fremtidig barn på en måte. Er jeg helt blåst for å føle det sånn? Anonymkode: 98f05...379 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Nei, i ditt tilfelle skjønner jeg at du føler slik. Og de burde visst bedre. Anonymkode: 2c2ba...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, i ditt tilfelle skjønner jeg at du føler slik. Og de burde visst bedre. Anonymkode: 2c2ba...a5c Neida. De visste ikke om dette aborten. Så jeg klandrer dem ikke. Anonymkode: 98f05...379 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Trist at du føler det sånn. Men du kan ikke «holde av» et navn. Ikke sikkert du får det kjønnet engang. Anonymkode: 93f3c...1ab 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Folk får velge navn selv, ofte liker man de samme navnene så det er jo første mann til mølla. Anonymkode: 814e2...976
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Jeg hadde brukt navnet uansett. Har lurt på om det er en mulighet ja. Men blir jo litt rart. Anonymkode: 98f05...379
Fru Uperfekt Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei vi har vært igjennom 3 spontanaborter på rad. Den nest siste var i uke 13, men før vi fortalte det til noen. Termin skulle vært i midten av juli. Bare en uke etter denne aborten så annonserer er familiemedlem sin nyeste graviditet. Vi trodde de var ferdige med barn ettersom de har mange fra før av, men dette fremstår som et uhell. Uansett. De har nettopp fått sin. Bare noen uker etter vi egentlig hadde termin. Og nå annonserer de navnet som er det samme som vi hadde tenkt ut å bruke dersom det kjønnet. Det er oppkalling fra familiemedlem og ettersom vi var sist ute med med barn i familien så trodde vi ingen andre ville ha dette navnet. (Det er veldig mange barn av samme kjønn i familien fra før) så nå føler dumme meg at jeg har mistet noe mer enn bare fosterene, men også et fremtidig barn på en måte. Er jeg helt blåst for å føle det sånn? Anonymkode: 98f05...379 1) Mange ønsker en appåklatt 2) Om de ikke visste om aborten så er alt ok 3) Flere søskenbarn kan ha samme navn 2 1
Lea Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Kan du ikke bruke navnet uansett? Evt. ett navn til bak eller foran? Klem til deg❤️ 1
Fru Uperfekt Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har lurt på om det er en mulighet ja. Men blir jo litt rart. Anonymkode: 98f05...379 Hvorfor, vi har en datter og en niese med samme navn. Funker det 2 1
Gjest Hottentått Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 (endret) Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Du har sett for deg et barn som heter dette fordi det betyr mye for deg. Klart det er vondt ❤️ Det er ikke noe i veien for å bruke navnet selv heller. Min mamma har to kusiner (altså tre kusiner totalt) som heter akkurat det samme 😂 Endret 31. juli 2022 av Hottentått
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Hvorfor, vi har en datter og en niese med samme navn. Funker det Det er en mulighet ja Anonymkode: 98f05...379
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 Bruke samme navnet men ha et tilleggsnavn? Anonymkode: 98a65...47f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Hottentått skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Du har sett for deg et barn som heter dette fordi det betyr mye for deg. Klart det er vondt ❤️ Det er ikke noe i veien for å bruke navnet selv heller. Min mamma har to kusiner (altså tre kusiner totalt) som heter akkurat det samme 😂 Det må jo ha vært forvirrende i familiebesøk? Anonymkode: 98f05...379
Nymerïa Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har lurt på om det er en mulighet ja. Men blir jo litt rart. Anonymkode: 98f05...379 Jeg hadde ikke latt meg stoppe hvis jeg var fast bestemt på navnet. Kanskje barna synes det er hyggelig å ha samme navn når de blir større, i hvert fall hvis det er sjeldent.
appelsinjuice Skrevet 31. juli 2022 #17 Skrevet 31. juli 2022 (endret) Dette er det faktisk ikke noe du kan gjøre noe med. Man kan ikke holde av et navn i tilfelle man får et barn av et bestemt kjønn. Navnet mine foreldre hadde valgt ut til meg ble «tatt» av ei kusine som ble født 4 uker før, så da «måtte» mine foreldre endre navnevalget. Tre måneder etter at vi fikk vårt yngste barn brukte noen nære venner samme navn til sitt barn. Det er det faktisk ikke noe å gjøre noe med. 🤷♀️ Endret 31. juli 2022 av appelsinjuice 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #18 Skrevet 31. juli 2022 Det vil tilnærmet alltid være noe som heter det samme, både i samme krets, familie og venner. Man kan ikke styre det, og man kan ikke holde av navn. Det kan være mange grunner til at de har gått for det, uten at det har noe med deg og gjøre. Eller de kan ha tenkt at dere ikke skal ha barn likevel, og vil videreføre det. Eller at de tenker at alle kan bruke det. Du skriver at dere var sist ute med barn, og trodde at ingen ville ha det: men det virker kanskje som om dere ikke har snakket rundt dette siden begge deler virker og komme overraskende på? Jeg forstår at du føler det er sårt, ingen problemer med og forstå men jeg tenker også at det er så enkelt at dere også kan bruke navnet! Anonymkode: ab381...850 3
Gjest Hottentått Skrevet 31. juli 2022 #19 Skrevet 31. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det må jo ha vært forvirrende i familiebesøk? Anonymkode: 98f05...379 Var ikke så ofte de var sammen da to av dem bodde i samme by og det var tre timer unna der mamma bodde. Men det verste var da den ene kusina dessverre døde veldig veldig ung. Ikke nok med at de tre delte fornavn, men to av dem delte samme etternavn også. Så min mormor fikk telefonen sprengt da dødsannonsen stod i avisa. Alle trodde det var min mamma som var død. Liten digresjon der men 😅joda, kan bli forvirrende om man er mye sammen, men om man ikke er det går det vel bra. Jeg er ikke mye sammen med mine søskenbarn så her hadde vi kunnet hete det samme uten problemer 😅 🤷♀️ Endret 31. juli 2022 av Hottentått
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #20 Skrevet 31. juli 2022 Det er absolutt ikke blåst å føle det. Du kan ikke noe for at følelsene kommer. Jeg tenker at det kanskje egentlig ikke handler om navnet i seg selv, men at det blir en sterk påminnelse om sorgen som kommer fra ufrivillig barnløshet og aborter. Når det gjelder å bruke navnet senere, så tenker jeg det kan være ok når det betyr så mye for dere. Svigerinnen min heter det samme som kusinen sin, det er et navn som betydde mye for de to søstrene som ga døtrene sine samme navn. De er vant til det og ser ikke på det som et problem, selv om de var mye sammen i oppveksten. Vår yngste datter har et navn som ligner på navnet til kusinen, selv om det ikke er identisk. Vi spurte på forhånd om de syntes det var rart eller dumt at vi valgte et så likt navn, de sa det var kult vi hadde samme smak. Anonymkode: 1337a...9db 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå