AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Her i borettslaget har vi et fellesvaskeri, men de senere år har mange leiligheter allikevel montert vaskemaskin på badene sine, med det resultat at det durer og rister veldig ofte etter kl 22 og ut over natten og morgentimene. Det skal være stille fra kl 23 til 07 i henhold til ordensreglene. På vaskeriet er det forbud mot bruk av maskiner fra kl 22 til 08 hver dag, også helligdager. Mange har også montert oppvaskmaskiner som høres veldig godt i dette bygget. Ville dere godtatt at naboene kjører vaskemaskiner og oppvaskmaskiner etter kl 22? Anonymkode: bba2b...0d7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Absolutt ikke. Ta det opp med styret, om du ikke vil banke på dører. Anonymkode: fd326...9d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Bare å klage om det da til styret. Anonymkode: dbe06...bf4 2
Muskath Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Dette ville jeg tatt opp med de andre i borettslaget, f.eks. på en generalforsamling eller annet møte. Få en avtale dere imellom på hvilke tider som er greie, og hva som er for sent. Hvis dere som bor nær hverandre, f.eks i samme oppgang, kunne bli enige, ville jo det løst problemet. Håpet er da at alle gir litt og tar litt, så ordner det seg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Det er ikke greit. Men da må det være utrolig lytt der du bor, for oppvaskmaskin som jeg har eller har hatt opp gjennom årene bråker da ikke. Du får gi beskjed til de det gjelder! Ikke greit! Anonymkode: 915f4...0f6
Muskath Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 (endret) Det finnes også vaskemaskiner som har et spesielt stille program, i alle fall min. Det går stille, sentrifugerer svært stille og piper ikke. (Vet at man kan skru av altså). Det er heller ikke så rart at folk prøver å kjøre maskiner på kveld, evt natt, men natt nytter jo ikke når man bor så tett. Endret 31. juli 2022 av Muskath
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er ikke greit. Men da må det være utrolig lytt der du bor, for oppvaskmaskin som jeg har eller har hatt opp gjennom årene bråker da ikke. Du får gi beskjed til de det gjelder! Ikke greit! Anonymkode: 915f4...0f6 Ja det er veldig lytt her og naboene over og rundt vaskeriet hører veldig godt maskinene inn til seg. Selv hører vi 2-3 andre naboer som har både oppvaskmaskin og vaskemaskin. Vi har tidligere hatt oppvaskmaskin men kastet den ut fordi den begynte å bråke mer og mer ettersom den ble brukt. Anonymkode: bba2b...0d7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ville dere godtatt at naboene kjører vaskemaskiner og oppvaskmaskiner etter kl 22? Ja så absolutt Anonymkode: 042f7...8bc 1
Snedig Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 Å be folk ikke bruke oppvaskmaskin(!) på helligdager er helt horribelt. Litt lyder rundt seg må man tåle. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Hvis det er helt, helt stille seint på kvelden, så kan jeg høre lyden av vaskemaskin fra naboer. Det er når den sentrifugerer at den rister og bråker, så jeg prøver å ikke bruke vaskemaskin veldig seint på kvelden. Oppvaskmaskinen er stillegående, så den programmerer jeg til å starte seint på natta så den er ferdig når jeg står opp. Hadde tatt det opp med styret hvis det var plagsomt mye bråk. Anonymkode: 77d72...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå