AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 De siste gangene jeg har hatt mensen får jeg så vondt i endetarmen når jeg må bæsje. Det gjør ubeskrivelig vondt. Føles som om jeg skal føde og nervene stråler nedover rompa og underlivet og lårene. Jeg klarer ikke stå og blir nesten lam i underlivet. Dette er kun den første dagen med mens, så går det over. Jeg har ikke menssmerter. Hva kan det være? Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Må legge til at når jeg bæsjer så er det så ømt og vondt i endetarmen når bæsjen kommer ut.. Jeg må puste og gråte, og huff, det er helt forferdelig. Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Endometrievev på avveie? Anonymkode: 48612...389
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Endometrievev på avveie? Anonymkode: 48612...389 Hva er det? Skjer kun første dag med mens og ellers aldri. Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har endometriose og har det sånn. Endometriet blør og blodet samles nederst i buken, da gjør det vondt å gå på do. Det kan også være endometrium på utsiden og innsiden av tarmen, eller på omkringliggende organer. Men det trenger ikke være det for deg, det kan være så "enkelt" som at området er veldig ømt. Det er jo mest ømt i starten av mens. Kanskje du skal bestille time til gyn Anonymkode: 3bb13...607 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Jeg sliter med noe lignende. Jeg kan få kramper i tarmen, diaré, hard mage. Sex rett før mensen kan gi meg magekramper der jeg ligger i fosterstilling på gulvet, redd for å puste grunnet smerter, neddynget i svette i opp mot 45 minutter før det gir seg. Det er normalt med magesmerter under mensen har jeg fått høre..... Mensen kan gi lignende symptomer som influensa fordi det er samme virkestoffet som gir symptomer. Ibux kan bremse forekomsten av symptomer hvis man tar det tidlig nok. Anonymkode: ccc26...819 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har endometriose og har det sånn. Endometriet blør og blodet samles nederst i buken, da gjør det vondt å gå på do. Det kan også være endometrium på utsiden og innsiden av tarmen, eller på omkringliggende organer. Men det trenger ikke være det for deg, det kan være så "enkelt" som at området er veldig ømt. Det er jo mest ømt i starten av mens. Kanskje du skal bestille time til gyn Anonymkode: 3bb13...607 Rart at jeg plutselig får sånn når jeg aldri har vært plaget før. Begynte såvidt med ømt og litt vondt å bæsje når jeg hadde mens på nyåret og i vår, men de to siste gangene med mensen har det vært ufattelig smertefullt å bæsje første dagen med mens... Det er kun smerter i tarmen. Lenge siden jeg har hatt menssmerter. Hvorfor skjer dette plutselig? Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg sliter med noe lignende. Jeg kan få kramper i tarmen, diaré, hard mage. Sex rett før mensen kan gi meg magekramper der jeg ligger i fosterstilling på gulvet, redd for å puste grunnet smerter, neddynget i svette i opp mot 45 minutter før det gir seg. Det er normalt med magesmerter under mensen har jeg fått høre..... Mensen kan gi lignende symptomer som influensa fordi det er samme virkestoffet som gir symptomer. Ibux kan bremse forekomsten av symptomer hvis man tar det tidlig nok. Anonymkode: ccc26...819 På meg føles det som intense luftsmerter, og jeg lurer nesten på om jeg skal føde ut endetarmen. Jeg har aldri født, og har aldri hatt sex med andre, bortsett fra meg selv. Virker som smertene er så store at jeg blir litt lam i endetarmen og underlivet... Så stråler det nedover lårene så jeg ikke klarer å stå oppreist. Gruer meg til neste gang jeg skal ha mensen om jeg skal oppleve det ved avføring... Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har endometriose og har det sånn. Endometriet blør og blodet samles nederst i buken, da gjør det vondt å gå på do. Det kan også være endometrium på utsiden og innsiden av tarmen, eller på omkringliggende organer. Men det trenger ikke være det for deg, det kan være så "enkelt" som at området er veldig ømt. Det er jo mest ømt i starten av mens. Kanskje du skal bestille time til gyn Anonymkode: 3bb13...607 Samler det seg blod inni endetarmen? Er det farlig? Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Jeg ville forsøkt med movicol. Begynner en dag eller to før menstruasjon. Kan hjelpe litt om passeringen går lettere (avføringen blir mye mykere) Anonymkode: cf939...20d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har det sånn av og til, men mye mindre etter at jeg tok ut hormonspiral. Mens jeg hadde den så var det vondt å bæsje i en dag eller to. Da hadde jeg kraftigere mens også. Kan det ha noe å si? Nå kan jeg ha det sånn av og til. Anonymkode: cc047...c02
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har det sånn av og til, men mye mindre etter at jeg tok ut hormonspiral. Mens jeg hadde den så var det vondt å bæsje i en dag eller to. Da hadde jeg kraftigere mens også. Kan det ha noe å si? Nå kan jeg ha det sånn av og til. Anonymkode: cc047...c02 Jeg har aldri hatt sex og har aldri brukt prevensjonsmidler. Jeg vet aldri helt når mensen kommer, men jeg pleier å bli veldig ute av meg psykisk og nesten litt suicidal dagen før mens. Gråter ekstremt lett osv. Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville forsøkt med movicol. Begynner en dag eller to før menstruasjon. Kan hjelpe litt om passeringen går lettere (avføringen blir mye mykere) Anonymkode: cf939...20d Har ikke problemer ellers, så vet ikke. Kan jo prøve. Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har aldri hatt sex og har aldri brukt prevensjonsmidler. Jeg vet aldri helt når mensen kommer, men jeg pleier å bli veldig ute av meg psykisk og nesten litt suicidal dagen før mens. Gråter ekstremt lett osv. Anonymkode: b9cf7...089 Åja, jeg tenkte på om det at mensen var kraftigere kunne ha noe å si, men vet ikke. Jeg blir også litt påvirket av mensen noen dager før. Merket det på humøret og sånt, men ikke sånn at jeg blir suicidal. Tror det er mange som merker det litt på humøret, men noen kan vel ha kraftigere symptomer der også. Anonymkode: cc047...c02
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har det også sånn! Helt forferdelige smerter. Får det av og til etter orgasme også. Vet ikke hva det skyldes, for meg kan det også komme utenom mensen. Anonymkode: de467...9d6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har det også sånn! Helt forferdelige smerter. Får det av og til etter orgasme også. Vet ikke hva det skyldes, for meg kan det også komme utenom mensen. Anonymkode: de467...9d6 Føles det som intense Luftsmerter? Anonymkode: b9cf7...089
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #17 Skrevet 31. juli 2022 Det er en del folk med endometriose, som opplever såkalt «lightening butt» og «lightening crotch». Smerter som stråler ut i de områdene. https://greatist.com/health/lightning-crotch#causes Anonymkode: f984e...771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå