Gå til innhold

Dere som ikke bor sammen med kjæresten, får dere praktisk hjelp av vedkommende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på husarbeid, men også bilvask, plenklipping, kjøring av søppel, maling m m, i/rundt ditt hus/hushold.

Kjæresten min lager middag, støvsuger og deltar i det dagligdagse, men vil ikke bidra med beising av huset mitt og bytte terrassebord. Må innrømme at jeg synes det er bittelitt rart.. Beisingen hadde gått mye fortere om han hjalp meg. Snekring tør jeg ikke prøve meg på, ei heller har jeg utstyr til det. Så har spurt min pensjonist- pappa, som vil hjelpe, men som også lurte på om kjæresten min ikke kunne bidra, siden pappa holder på å totalrenovere hytta.. Litt flaut å si at nei, kjæresten min ønsker ikke å hjelpe meg med dette. For jeg synes faktisk det er litt dårlig. Jeg hadde ikke nølt andre veien, om det faktisk var noe jeg kunne bidratt med, f eks beising av hans hus. Jeg har f eks stilt på dugnad i hans borettslag, pusset vinduer og litt sånne større oppgaver som man ikke gjør hver uke. Synes det er en selvfølge å hjelpe hverandre, ihvertfall der man kan utføre oppgaven, så for meg er dette litt sårt. Men jeg føler også det er vanskelig å ta opp, ettersom det jo faktisk er mitt hus det er snakk om og han ikke har noe med vedlikeholdet, sånn sett.

Anonymkode: 32786...4b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: a38f3...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Kan tildels forstå kjæresten fordi det er arbeid som bidrar til å vedlikeholde og øke verdi på et hus han ikke eier. Eier han et hus som du bidrar til?

Anonymkode: 386e0...5f1

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er smålig. Og skjønner det var flaut å spørre pensjonistpappaen din.

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan tildels forstå kjæresten fordi det er arbeid som bidrar til å vedlikeholde og øke verdi på et hus han ikke eier. Eier han et hus som du bidrar til?

Jeg hjelper han, som beskrevet over. Har ikke vært behov for maling og slike ting der de tre årene vi har vært sammen, men jeg kommer selvfølgelig til å tilby hjelp med den slags. Hjelper han med vindusvask og stryking feks 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke plenklipp men ting i leiligheten som har klikket.

Min kjæreste hjalp meg så mye i den forrige leiligheten min at han vurderte å gå fra meg, for han var så lei over at jeg alltid maste om et eller annet som måtte fikses. 

Jeg bodde på toppen av et hus og fikk taklekkasje og siden jeg eide leiligheten min, måtte jeg ordne opp selv.

Fikk også oversvømmelse i kjelleren, og der måtte han ordne opp med å få ut vannet og etterpå legge drenering og støpe ny trapp.

Anonymkode: 932e4...574

AnonymBruker
Skrevet

Da slutter du å hjelpe han med vedlikehold av hans bolig, også gjør du jobben på din bolig selv, evt. leier inn hjelp. 🤷‍♀️

Jeg skjønner faktisk at folk ikke gidder å utføre vedlikehold på andres bolig, når de har en bolig å vedlikeholde selv. 🤷‍♀️ Male osv. tar jo mange dager, og dersom man skal gjøre dette på en annen bolig i tillegg til sin egen så tar det mange feriedager/helger, som man gjerne vil bruke til andre ting. Maling/beising klarer du dessuten selv.

Anonymkode: e8cf1...8f6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan leie hjelp, ts? Jeg har hverken kjæreste, bror, far eller andre som kan hjelpe meg, og pga kronisk sykdom må jeg leie folk til alt som skal gjøres av sånne store oppgaver. 

Anonymkode: 29256...38d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min hjelper meg masse, men planen er at han skal flytte inn her neste år, så da vil han også dra nytte av det. Tror han ville hjulpet uansett.

Anonymkode: d88b7...7af

Skrevet

Hei:)

Kan han snekre eller noe som helst som har med praktisk arbeid å gjøre?

har han verktøy som brukes til kapping av plank og skru skruer med?

hvis ikke han er håndverker av noe slag kan det faktisk være at han rett og slett ikke kan eller at han tror at han ikke kan og derfor redd for å prøve. De fleste kan klare å bytte terrassebord men ikke alle tror at de kan. Og er han en vanlig mann er dette en ting som er flaut å innrømme.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri giddet å hjelpe til med beising og annet vedlikeholdsarbeid i andres hus, og forstår han godt.

Anonymkode: ca9ae...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Min erfaring er at de fleste menn ønsker å hjelpe kjæresten sin med praktiske ting. Det er et kvalitetstegn for min del, og det viser at de vil ta godt vare på deg. Og dessverre litt skuffende med det motsatte. Da ville jeg tvilt på om han var en jeg kunne tenkt meg å dele livet med. Selvfølgelig kan man klare ting selv, men hva er poenget med å være to om man ikke er der for hverandre?

Anonymkode: 78937...bbd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Leste du innlegget? 😂 svaret står svart på hvitt der 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du hus alene hvis du synes det er for krevende? 

Vi hjelper hverandre om det trengs, men i hovedsak er vi ansvarlig for hver vår bolig. Ingen av oss er veldig handy, så det er ikke sånn at vi synes det er kjempelett å fikse alt mulig. Jeg bestiller elektriker mm om jeg trenger store ting gjort. Bytte terrassebord er en stor jobb, noen gjør vel sånt for kjæresten men er din kar handy da? 

Anonymkode: c1f3a...446

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja han hjelper meg med slike ting, og jeg hjelper ham. Har gjerne en helg hvor vi gjør ting hos meg og en helg hvor vi gjør ting hos ham. 

Anonymkode: eeb50...89e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hjelper han, som beskrevet over. Har ikke vært behov for maling og slike ting der de tre årene vi har vært sammen, men jeg kommer selvfølgelig til å tilby hjelp med den slags. Hjelper han med vindusvask og stryking feks 

Her tipper jeg at han ikke ser verdien av det du hjelper ham med,

altså helt konkret ikke tenker at den hjelpen er verdt noe i kroner og øre.

Mens hjelp til snekring og beising er utbedring av din økonomiske eiendel, og arbeid med verdi i kroner og ører.

Anonymkode: c85cb...f54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi hjelper hverandre :)

Anonymkode: ef168...695

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har f eks stilt på dugnad i hans borettslag, pusset vinduer og litt sånne større oppgaver som man ikke gjør hver uke. Synes det er en selvfølge å hjelpe hverandre, ihvertfall der man kan utføre oppgaven, så for meg er dette litt sårt. Men jeg føler også det er vanskelig å ta opp, ettersom det jo faktisk er mitt hus det er snakk om og han ikke har noe med vedlikeholdet, sånn sett.

Du må kutte ut å hjelpe han med annet enn de daglige gjøremålene. Siden han ikke ønsker å hjelpe deg, så har du ingen plikter i å hjelpe han.

Anonymkode: ba7d1...0c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker på husarbeid, men også bilvask, plenklipping, kjøring av søppel, maling m m, i/rundt ditt hus/hushold.

Kjæresten min lager middag, støvsuger og deltar i det dagligdagse, men vil ikke bidra med beising av huset mitt og bytte terrassebord. Må innrømme at jeg synes det er bittelitt rart.. Beisingen hadde gått mye fortere om han hjalp meg. Snekring tør jeg ikke prøve meg på, ei heller har jeg utstyr til det. Så har spurt min pensjonist- pappa, som vil hjelpe, men som også lurte på om kjæresten min ikke kunne bidra, siden pappa holder på å totalrenovere hytta.. Litt flaut å si at nei, kjæresten min ønsker ikke å hjelpe meg med dette. For jeg synes faktisk det er litt dårlig. Jeg hadde ikke nølt andre veien, om det faktisk var noe jeg kunne bidratt med, f eks beising av hans hus. Jeg har f eks stilt på dugnad i hans borettslag, pusset vinduer og litt sånne større oppgaver som man ikke gjør hver uke. Synes det er en selvfølge å hjelpe hverandre, ihvertfall der man kan utføre oppgaven, så for meg er dette litt sårt. Men jeg føler også det er vanskelig å ta opp, ettersom det jo faktisk er mitt hus det er snakk om og han ikke har noe med vedlikeholdet, sånn sett.

Nei, jeg hjelper lite til på hennes leilighet, det er hennes leilighet og hennes ansvar. Hun hjelper heller ikke på mitt hus. Vi gjør småting for hverandre, men ikke snekring, maling etc. 

Anonymkode: 6fc7b...2c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, vi hjelper hverandre :)

Anonymkode: ef168...695

Samme her. Jeg blir overlykkelig når han snekrer et gjerde for meg eller maler en vegg, og han blir overlykkelig når jeg sorterer boden hans og vasker alle klærne i huset hans. Vi har forskjellige felter vi er gode på, og det er helt greit.
Klart at vi ønsker å gjøre hverandres liv letter❤️

Anonymkode: 6864c...81c

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...