AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted, og føler meg rett og slett deprimert. Jeg liker ikke huset, ikke naboene, jeg synes det er lytt og bråkete og for liten plass - så sier folk ja men du må bare venne deg til det, så blir det bra. Er det sant? Hvor lang tid tar det? Har aldri opplevd noe sånt før, og har flyttet minst femten ganger i mitt liv. Er femti år. Anonymkode: 56fe9...6f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Går nok raskere om du endrer litt innstilling. Men kommer jo an på hva du ikke liker da… Hvis du ikke liker huset, så hvorfor valgte du å flytte dit da? Anonymkode: 432c2...2c6 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går nok raskere om du endrer litt innstilling. Men kommer jo an på hva du ikke liker da… Hvis du ikke liker huset, så hvorfor valgte du å flytte dit da? Anonymkode: 432c2...2c6 Jeg måtte ha et sted å bo ganske kjapt, så jeg var litt desperat, rett og slett, og kjøpte litt på impuls. Jeg tror også jeg må jobbe med innstillingen min, bare ikke helt sikker på hvordan. Anonymkode: 56fe9...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Hva med å prøve å gå litt på gåtur i området og bli litt kjent? prøve å finne noen fine steder og ha positiv innstilling til turen På meg vokste leiligheten etterhvert som jeg hadde bodd der Anonymkode: 265e5...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å prøve å gå litt på gåtur i området og bli litt kjent? prøve å finne noen fine steder og ha positiv innstilling til turen På meg vokste leiligheten etterhvert som jeg hadde bodd der Anonymkode: 265e5...8bc Takk for tips, men jeg er kjent i området, det var nok noe av grunnen til at jeg kjøpte. Det er huset som er problemet. Eller kanskje det er jeg som er problemet 🤪At jeg er bortskjemt rett og slett. Uansett vil jeg gjerne at det blir bedre, men vet ikke hvordan. Anonymkode: 56fe9...6f6
Maskinfører Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Det er nok veldig individuelt noen trives etter en uke noen etter ett år eller mer
Snedig Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Jeg liker ikke å være «hun nye» i et nabolag så for meg kan det ta opp mot et år. Inni leilighet/hus har det gått fortere å trives, kanskje 2-3 mnd. Spørs hvor mye tid jeg har hatt til interiør. småoppussing, maling osv.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted, og føler meg rett og slett deprimert. Jeg liker ikke huset, ikke naboene, jeg synes det er lytt og bråkete og for liten plass - så sier folk ja men du må bare venne deg til det, så blir det bra. Er det sant? Hvor lang tid tar det? Har aldri opplevd noe sånt før, og har flyttet minst femten ganger i mitt liv. Er femti år. Anonymkode: 56fe9...6f6 Ok? Hva med å skaffe deg kone? Sikkert en grunn du har flyttet dit, for du hadde ikke bind for øynene og andre forflyttet seg dit. Anonymkode: 7c71f...269
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 Snedig skrev (10 minutter siden): Jeg liker ikke å være «hun nye» i et nabolag så for meg kan det ta opp mot et år. Inni leilighet/hus har det gått fortere å trives, kanskje 2-3 mnd. Spørs hvor mye tid jeg har hatt til interiør. småoppussing, maling osv. Bor du i mindre stor by? Greiest å være mer fri... Anonymkode: 7c71f...269
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 Maskinfører skrev (5 timer siden): Det er nok veldig individuelt noen trives etter en uke noen etter ett år eller mer Hjem er alt. Anonymkode: 7c71f...269 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for tips, men jeg er kjent i området, det var nok noe av grunnen til at jeg kjøpte. Det er huset som er problemet. Eller kanskje det er jeg som er problemet 🤪At jeg er bortskjemt rett og slett. Uansett vil jeg gjerne at det blir bedre, men vet ikke hvordan. Anonymkode: 56fe9...6f6 Hvorfor kjøpte du huset? Noen tanker må du ha hatt. Hadde du dialog med noen i din nærmeste omkrets vedrørende boligkjøpet? Anonymkode: 7c71f...269 1
Snedig Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor du i mindre stor by? Greiest å være mer fri... Anonymkode: 7c71f...269 Bor i by. Det med fri skjønte jeg ikke.
Maskinfører Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjem er alt. Anonymkode: 7c71f...269 Det er det 😉
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted, og føler meg rett og slett deprimert. Jeg liker ikke huset, ikke naboene, jeg synes det er lytt og bråkete og for liten plass - så sier folk ja men du må bare venne deg til det, så blir det bra. Er det sant? Hvor lang tid tar det? Har aldri opplevd noe sånt før, og har flyttet minst femten ganger i mitt liv. Er femti år. Anonymkode: 56fe9...6f6 Har du noen som kan gjøre boligen hjemmekoselig? Det har mye å si for å finne seg til rette der. Det var vel ikke spontan kjøp? Hvor bodde du før du flyttet? Anonymkode: 7c71f...269 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Snedig skrev (1 minutt siden): Bor i by. Det med fri skjønte jeg ikke. Du vil skjønne hva fri er om du engang bor blant 3000 mennesker i en bygd. Anonymkode: 7c71f...269 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ok? Hva med å skaffe deg kone? Sikkert en grunn du har flyttet dit, for du hadde ikke bind for øynene og andre forflyttet seg dit. Anonymkode: 7c71f...269 Jeg er dessverre ikke lesbisk/bifil. AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvorfor kjøpte du huset? Noen tanker må du ha hatt. Hadde du dialog med noen i din nærmeste omkrets vedrørende boligkjøpet? Anonymkode: 7c71f...269 Ja, se nederste innlegg her (siterer meg selv) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du noen som kan gjøre boligen hjemmekoselig? Det har mye å si for å finne seg til rette der. Det var vel ikke spontan kjøp? Hvor bodde du før du flyttet? Anonymkode: 7c71f...269 Problemet er naboene som bråker, at det er lytt og at det på en måte ikke er det jeg drømte om. Jeg har malt og møblert og hengt opp bilder osv, så det er koselig nok inni huset, men det hjelper ikke. Jeg flyttet fra stor enebolig/skilsmisse. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg måtte ha et sted å bo ganske kjapt, så jeg var litt desperat, rett og slett, og kjøpte litt på impuls. Jeg tror også jeg må jobbe med innstillingen min, bare ikke helt sikker på hvordan. Anonymkode: 56fe9...6f6 Anonymkode: 56fe9...6f6 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #17 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted, og føler meg rett og slett deprimert. Jeg liker ikke huset, ikke naboene, jeg synes det er lytt og bråkete og for liten plass - så sier folk ja men du må bare venne deg til det, så blir det bra. Er det sant? Hvor lang tid tar det? Har aldri opplevd noe sånt før, og har flyttet minst femten ganger i mitt liv. Er femti år. Anonymkode: 56fe9...6f6 Føler virkelig med deg. Sånn som det su beskriver har jeg hatt det mange ganger. Jer er nok av den korttenkte og impulsive typen, som bare flytter hvis jeg ikke trives. Kjenner fort om trivselen er ok eller ikke. Jeg er i 40 årene og har flyttet 9 ganger de siste 12 årene. Her jeg bor nå, har jeg bodd i 4 mnd. Vurderer å selge for jeg misliker naboen og barna hennes. Ikke fint å si, men sånn er det. Husk at vi alle er vår egen lykkes smed. Anonymkode: 45fe5...c68 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #18 Skrevet 1. august 2022 De plassene jeg har likt å bo likte jeg med en gang Anonymkode: e059d...eb5
Maestro Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 Leiligheten jeg bodde med eksen, idyllisk og landlig, tenkte ikke over at vi leide under hans familie. Hos meg var det motsatte. Ble deprimert, isolert og ensom der da han var mye og hjalp familie og var mye i verkstedet mens jeg satt inne. Her jeg bor nå, var jeg psykisk syk da jeg flyttet inn. Takka ja etter visningen, da leia er billig, betaler ikke strøm sånn, jeg fikk ha kattunge, og at den var møblert. Et sted måtte jeg starte. Og bytta ikke noe før etter et år. Da fant jeg en kjempe god sofa til 500,- på finn, og bytta ut de stygge to og tre setene som sto her. Og litt etter litt fjor jeg leiligheten mer min. Tok og tid, da jeg hadde bodd hos mamma i to år og følte at det å flytte opp hit var midlertidig. Og fant meg ikke heeelt til rette. Siste året har jeg fått opp bilder, bytta kjøkkenbord, fått planter, skifta puter og på lørdag fikk jeg på plass nytt teppe som jeg bare digger. Siste halvåret så elsker jeg leiligheten. Selvom jeg ikke eier den, så føler jeg at det er mitt hjem ☺️❤️ bodd her i 3 år nå. Men kjenner ikke naboene 😂 men er ikke barne familier her enn huseier. Alle er godt voksne og jeg er ikke blitt 30 enda. Så jeg vet egentlig ikke hvem naboene mine er 🤔 jeg er utadvendt og prater med alle, så er ikke meg det står på 😂 Du finner deg nok til rette til slutt ☺️ med god innstilling og gjør huset til ditt hjem.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 Prøv å gjøre det om til ditt. Interiør, maling, bilder på veggene, skap gode minner. vi kjøpte nytt hus tidligere i år. Stortrivdes fra første stund. Men nå i sommer var vi to uker på ferie hos mine foreldre. Da vi kom hjem så følte jeg at jeg gikk inn i noen fremmedes hus. Trives ikke særlig lenger... vi har ikke begynt å male vegger eller noe enda, våre møbler ser ganske malplasserte ut slik stilen i huset er nå. Håper for min del det hjelper når vi kommer i gang med maling og vi får satt vårt eget preg på huset Anonymkode: 5c41e...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå