Gå til innhold

Krisen i livet, skilsmisse. Litt spørsmål rundt det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi står på trappetrinnet til en skilsmisse,vi vet begge at det er best løsning. 

Men så... 

Dere som har stått i brudd med barn involvert. Når fortalte dere om bruddet? Vi vet enda ikke hvordan vi skal løse nye boliger for ingen av oss har mulighet til å beholde huset. Problemet er at det er heller ikke særlig mange boliger til salgs og leiemarkedet er helt dødt. Hva gjør vi?

Mannen er veldig i affekt og vil ha ut huset på markedet raskeste mulig uten at vi har bolig klar.Han har arvet en bolig så sånn sett så kan han områkkere livet raskt. 

Fullt forståelig det, men vi kan ikke sette foreldre og barn ut på gata. Jeg eier mest i boligen vi har nå og har mest egenandel, men bankøkonomisk er det rødt. 

Dersom vi bor sammen dette året som kommer så må barna uansett få vite om bruddet. Har noen bodd sammen over en periode samtidig som barna vet om bruddet? Hvordan gikk det?

Veldig takknemlig for svar! 

Anonymkode: 45d94...b54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte det rett ut: At mamma og pappa ikke lengre er kjærester, men at vi er venner og at vi ikke skal bo sammen lengre. Tok 2 mnd før jeg flyttet ut. Barnet var 7 år da. Gikk veldig bra, vi kranglet ikke, så var aldri noe dramatikk. 

Anonymkode: 04bab...f50

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på både alder og personlighet til barna tenker jeg. Men om det er litt større barn så merker de helt sikkert at ting ikke er bra uansett, og siden dere skal selge huset framfor at en av dere skal sitte med det så kan det være lurt at ungene har god tid til å venne seg til tanken om å flytte. Hvis de har bodd der hele livet så kan det vort være det tyngste.

Vi fortalte det til ungene litt før eksen fant seg bolig, men her skulle jeg beholde huset, så det var litt annerledes. Vi bodde vel sammen i 1 1/2 mnd etter det. ungene var da 5-10 år. De tok det overraskende greit. Men vi gjorde også alt vi kunne for å skjerme dem. Det de vel merket var nok at jeg og eksen reiste bort annenhver helg i den perioden for å slippe å gå oppå hverandre mer enn helt nødvendig.

Anonymkode: 6261c...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...