Gå til innhold

Hvor usunt er pasta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser aldri pasta. Men hvor usunt er det egentlig? Det har ikke særlig høy glykemisk indeks, og jeg spiser ikke mye av det om gangen 

Anonymkode: fa6e7...819

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

GI har lite grunnlag i forskning. Pasta er helt grei mat i et balansert kosthold. Fullkorn er å foretrekke. 

Anonymkode: 5211b...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke usunt annet en om man overdriver inntaket som med all annen mat. 

Anonymkode: 747c4...51f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

GI har lite grunnlag i forskning. Pasta er helt grei mat i et balansert kosthold. Fullkorn er å foretrekke. 

Anonymkode: 5211b...c05

Se her ja, endelig et bra førstesvar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 14.31):

Jeg spiser aldri pasta. Men hvor usunt er det egentlig? Det har ikke særlig høy glykemisk indeks, og jeg spiser ikke mye av det om gangen 

det inneholder jo mye raske karbohydrater uansett hvordan man vrir og vender på det. Men det har kommet så mange gode alternativer på markedet de siste årene, at jeg tenker det ikke er en nødvendig problemstilling lenger. Har du prøvd pasta laget av erter, bønner eller linser? De smaker som vanlig pasta og oppfører seg likt, så det er gode alternativer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 14.31):

I det jeg leste dette så jeg for meg noen med foliehatt på. Har jeg rett? 

Anonymkode: ae61d...c8b

Skrevet

Jeg tenker at det er verken eller, så lenge det spises i moderate doser. Det er ikke akkurat næringsrik kost, men ikke direkte usunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...