Gjest singel Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 ja vil få deres synspunter på en liten sak jeg. etter et par mnd med et forhold som har hangla veldig og hvor begge parter var usikkre har vi nå kommet frem til at det er over. men tingen er den at vi er beste venner nå da og vi har tenkt å bo sammen fortsatt. men ikke på samme måte som før.vi har to rom så vi skal dele kjøkken,bad ogstue og ha hver vårt rom. hva syns dere om dette?hvordan ville dere reagert om dere traff en gutt/jente som bodde sammen med en av motsatt kjønn som i tillegg var xen?
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Hvis jeg hadde blitt sammen med en gutt som hadde vært samboer med sin eks, tror jeg at jeg ville blitt veldig skeptisk, og aldri vært helt trygg på om det fortsatt var noe "mer" mellom dere - litt sengekos i ny og ne-, så hadde nok ikke likt det så godt, og skulle det blitt seriøst ville jeg nok antakeligvis forlangt at han flyttet ut. Men hva med deg da? Hvordan vil du reagere når han tar med en ny jente hjem? Bare sånn for å lure
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Hvis jeg hadde blitt sammen med en gutt som hadde vært samboer med sin eks, tror jeg at jeg ville blitt veldig skeptisk, og aldri vært helt trygg på om det fortsatt var noe "mer" mellom dere - litt sengekos i ny og ne-, så hadde nok ikke likt det så godt, og skulle det blitt seriøst ville jeg nok antakeligvis forlangt at han flyttet ut. Men hva med deg da? Hvordan vil du reagere når han tar med en ny jente hjem? Bare sånn for å lure ← jeg hadde ikke hat noen problem med at han hadde hatt med seg ei dame hjem. hadde blitt gla på hans vegne jeg. og vi har som avtale at den andre av oss drar ut om den andre ber om det.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #5 Skrevet 21. november 2005 Jojo, har dere det sånn, så for all del. Bare håper det funker for begge parter. Men jeg hadde ikke fikset hvis en ny fyr fortalte at han bodde med ekssamboeren sin... Han hadde måttet flytte tror jeg
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #6 Skrevet 21. november 2005 jeg hadde ikke hat noen problem med at han hadde hatt med seg ei dame hjem. hadde blitt gla på hans vegne jeg. og vi har som avtale at den andre av oss drar ut om den andre ber om det. ← Håper det funker i praksis da! Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #7 Skrevet 21. november 2005 Det er jo veldig fint at dere fortsatt er så gode venner og faktisk så gode venner at dere kan fortsette å bo sammen. Men hadde jeg vært den nye dama til eksen din hadde jeg blitt meget skeptisk om jeg fikk vite at han fortsatt bodde med eksdama si. Vet ikke om jeg hadde takla det så godt.
Gjest Gitte Skrevet 21. november 2005 #8 Skrevet 21. november 2005 Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert.. Det hadde kommet helt an på hvor lenge siden det var de var sammen, om x'n hans hadde ny type, litt forskjellig sånt noe, men sånn generelt hadde jeg nok vært negativ. Jeg kjenner forøvrig to som bor sammen, som var sammen i fire år. Jeg kjenner hovedsaklig gutten i det "forholdet" og i følge han har de ikke hatt noen form for sengekos på den tiden de har bodd sammen.. Så det er jo faktisk mulig det ikke er noen fare. Men tror jeg hadde mislikt at han bodde sammen med ei jente i det hele tatt jeg da.
Gjest Embla s Skrevet 21. november 2005 #9 Skrevet 21. november 2005 Hvordan jeg ville reagert på dette ville avhengt helt av situasjonen. I utgangspunktet hadde jeg ikke reagert på at han bodde sammen med en av motsatt kjønn - det er mange som lever slik i perioder av livet, men det at det er snakk om en eks er jo litt spesielt. Tror det kunne slått begge veier. Enten hadde jeg blitt usikker og redd for at de skulle kunne finne sammen igjen eller ha lavere terskel for roting, eller jeg ville blitt betrygget fordi jeg ville regnet med at forholdet var v e l d i g avklart siden de tross alt er så avslappet i forhold til hverandre at de makter å bo sammen etter et brudd. Regner vel med at hvis det er snakk om den store kjærligheten for en eller begge, ville det være umulig for de å fortsette å bo sammen etter et brudd. Men - om jeg ikke hadde tatt notis, eller om det hadde blitt et problem ville vel uansett kommet mest ann på hvilken stemning jeg senset at var mellom dere, og hvordan h u n forholdt seg til meg. Hvis jeg hadde senset sjalu skuling, ville jeg kanskje tenkt mitt..?
Gjest Milah Skrevet 21. november 2005 #10 Skrevet 21. november 2005 Jeg kunne ikke blitt sammen med en person som fortsatt bodde sammen med eksen sin..
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2005 #11 Skrevet 21. november 2005 Jeg kunne ikke blitt sammen med en person som fortsatt bodde sammen med eksen sin.. ← Enig!
Fakse Skrevet 21. november 2005 #12 Skrevet 21. november 2005 En annen sak er at du setter vennskapet med exen på spill ved å fortsette å bo sammen. Det er dømt til å bli trøbbel etterhvert, og dere risikerer å bli uvenner. Jeg vet. Jeg har prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 Er enig med Embla s her. Det kommer mye an på kjemien og om det faktisk BLIR sjalusi og skrå blikk... Selv kjenner jeg ekser som har bodd sammen etter brudd og kun som venner. Da han fikk dame, var det ingen problemer. Men de bodde bare sammen i en periode, og ikke over flere år. Vet ikke hvor du bor, men pga økonomi og boligpriser er man ofte tvunget til å bo sammen med noen venner. Og om du og eksen din kun er venner, så hvorfor ikke. Det forteller jo litt om han du evt. vil møte også dersom han reagerer veldig på eksen din. Dvs. at da er han kanskje en litt FOR sjalu type, som ikke tror deg på dine ord..?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #14 Skrevet 21. november 2005 Er enig med Embla s her. Det kommer mye an på kjemien og om det faktisk BLIR sjalusi og skrå blikk... Selv kjenner jeg ekser som har bodd sammen etter brudd og kun som venner. Da han fikk dame, var det ingen problemer. Men de bodde bare sammen i en periode, og ikke over flere år. Vet ikke hvor du bor, men pga økonomi og boligpriser er man ofte tvunget til å bo sammen med noen venner. Og om du og eksen din kun er venner, så hvorfor ikke. Det forteller jo litt om han du evt. vil møte også dersom han reagerer veldig på eksen din. Dvs. at da er han kanskje en litt FOR sjalu type, som ikke tror deg på dine ord..? ← som sagt så er vi gode venner og økonomi er også en grunn til at vi bestemmte oss for å bo sammen.ingen av oss har råd til å bo her vi bor nå,men ingen av oss vil heller flytte hjem til foreldrene våre igjen. og dette med at en evnt ny type kan bli sjalu osv det er jo greit å vite det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå