AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg har permisjon fra jobben jeg har vært i i mange år, og har nå bestemt meg for at jeg ikke vil tilbake. Jeg har fått fast jobb et annet sted, og tenker derfor å si opp stillingen jeg har permisjon fra før permisjonen går ut. Jeg ble opplært i "gamle dager" om at man sender et formelt brev med setningen "jeg sier med dette opp min stilling ...", men det virker litt rart både å sende brev og å være så kort. Jeg har ikke gjort dette siden det digitale tok over arbeidslivet, så det jeg ønsker å vite er om det nå er standard å bare sende mail til daglig leder med den formelle oppsigelsen? Eller hvordan sier man egentlig opp nå til dags? Anonymkode: 96306...be4
Pillarguri Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Du skriver en skriftlig oppsigelse og så går du inn til sjefen. Fortell sjefen at du kommer til å slutte og gi han/hun den skriftlige oppsigelsen. 1
Queen94 Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 På min arbeidplass vil de ha både på Mail og skriftlig. Så kanskje skriv et brev og gi til dagligleder? Jeg sa opp sist med teksten. Oppsigelse på min stilling. Jeg **** ****** sier opp min stilling hos ***** med 3 måneders oppsigelsestid, datert 01.01.23. Jeg takker for meg og alt jeg har lært hos dere. mvh **** ****** 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har permisjon fra jobben jeg har vært i i mange år, og har nå bestemt meg for at jeg ikke vil tilbake. Jeg har fått fast jobb et annet sted, og tenker derfor å si opp stillingen jeg har permisjon fra før permisjonen går ut. Jeg ble opplært i "gamle dager" om at man sender et formelt brev med setningen "jeg sier med dette opp min stilling ...", men det virker litt rart både å sende brev og å være så kort. Jeg har ikke gjort dette siden det digitale tok over arbeidslivet, så det jeg ønsker å vite er om det nå er standard å bare sende mail til daglig leder med den formelle oppsigelsen? Eller hvordan sier man egentlig opp nå til dags? Anonymkode: 96306...be4 Ja, du sender e-post. Og det er normal høflighet å størst ringe sjefen og si «jeg kommer til å sende en formell oppsigelse». Nei, du printer den ikke ut og sender den i posten eller leverer den i hånden. Da roter man den bare bort. Anonymkode: f5f54...89d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Kontakt sjefen på telefon og informer om at du sier opp. I etterkant sender du en formell, skriftlig oppsigelse per mail. Med oppsigelsen som et eget vedlegg, og gjerne en hyggelig tekst (dersom du har vært fornøyd med arbeidsstedet, denne i en mer uformell tone) i selve mailen. Anonymkode: 19d48...d81
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Jeg klistret oppsigelsen på en murstein og kastet den gjennom vinduet til sjefen. Jeg synes det var en passende måte å si opp på. Men du har kanskje ikke hatt et like dårlig forhold til din arbeidsplass. Anonymkode: d0bbb...703
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #7 Skrevet 1. august 2022 Du må sende skriftlig oppsigelse, og ja, da er det helt greit med en kort og formell mail av typen "JEg velger å si opp min stilling". Men det er god kutyme å ta en prat med sjefen (helst ansikt til ansikt, eller i det minste på telefon), før du sender oppsigelsen. Anonymkode: ea879...8d1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 Jeg ville først tatt en prat med kontorleder. Telefon, eller fysisk møte, der jeg forklarte meg. Deretter sendt en mail til han, med HR på kopi, der jeg viser til samtale, og bekrefter oppsigelsen. Samt ber HR ta kontakt for det praktiske rundt dette. Tror de ville humret godt på bakrommet om jeg kom med et brev i disse dager 😅 Anonymkode: 7e8f0...8ab
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ville først tatt en prat med kontorleder. Telefon, eller fysisk møte, der jeg forklarte meg. Deretter sendt en mail til han, med HR på kopi, der jeg viser til samtale, og bekrefter oppsigelsen. Samt ber HR ta kontakt for det praktiske rundt dette. Tror de ville humret godt på bakrommet om jeg kom med et brev i disse dager 😅 Anonymkode: 7e8f0...8ab Det er en liten bedrift, så det er ikke noen HR-avdeling, og jeg tror ikke det er noe praktisk å ta hånd om i ettertid. Jeg jobber jo allerede et annet sted, så hva skulle det være? Sjefen er også en kvinne. Ut fra svarene her ser jeg at en mail er greit. Jeg skal vurdere å kontakte leder først, men vi har ikke hatt noe kontakt siden jeg gikk ut i permisjon, og jeg synes det føles litt unaturlig å ringe henne for å ~forklare~. Jeg opplever ikke at det er så mye å si; den nye jobben betaler mer og jeg trives bedre. Men jeg skal tenke litt på det Takk for alle svar og råd. Anonymkode: 96306...be4
PetterKanin Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Det er ingen formkrav til oppsigelse fra arbeidstaker. Men lurt å gi den skriftlig, slik at det er dokumentert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå