Gå til innhold

Hva har dere i sminkepungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere i sminkepungen(e) og hva regner dere som det mest "nødvendige"? Bare litt nyskjerrig jeg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sminkeskuffer jeg, seks i tallet ;) Og en stor kurv med det nødvendigste ;)

Men; sånn til daglig, det jeg kan finne på å hive ned i vesken er:

Maskara (Helena Rubenstein Lash Queen til overvippene, og Chanel Sculpte Cils til undervippene, begge i brunt)

Lipgloss (Diverse farger, Juicy Tubes)

Consealer (YSL Touche Eclat)

Skal jeg legge full make-up så snakker vi mye mer, men tar uansett ikke med meg annet enn det overnevnte når jeg drar ut, dersom jeg skulle ha behov får å freshe opp sminken

Skrevet

Herrlich! :-D Jeg lider av ser-ut-som-et-uvær-etter-sminking syndromet ;) Jeg får det bare ikke til :ler:

Skrevet

Jeg sliter med øyenskygger og sånn jeg... Mange jg kjenner bare kliner det på og VIPS, så har de flotte øyne, jeg ser stort sett ut som ei hore... ;) Så jeg holder meg til lyyyyyse farger ;)

Skrevet

Sminkepungen min (dvs 3 stykker, hvorav en med ødelagt glidelås), trenger en real oppryddning! Skikkelig grisete og rotete, med knuste øyenskygger, q-tips (u-brukte) osv, isj og isj. Det jeg bruker ligger på toppen av rotet:

En billig øyenskygge (ser nok også ut som en hore, hehe)

Isadora maskara

Cliniqe Superpowder

sånn øyenvippetang

Elizabeth Arden Eight Hour Cream.

Pinsett

Skrevet

I likhet med Frysepulver har jeg flere skuffer fulle, men har en førstehjelpsmappe i vesken til enhver tid. Innholdet skiftes stadig ut. Dette er hva min nåværende inneholder:

* Mascara (YSL Faux Cil)

* Rouge (Clinique, i en supernaturlig kinnfarge)

* Concealer (H.Rubinstein)

* Lipgloss/leppestift (for tiden en bringebærrød glosstift

fra Body Shop)

Skrevet

Nødvendighetene i min sminkepung er:

Mascara (kanebo 38, eller Lancôme Hypnose. Spørs på været)

Concealer (YSL Touche Eclat)

Pudderfoundation (Kanebo total finish)

Øyenskygge (Chanel og Dior)

Er ikke superflink med øyenskyggen jeg heller. Bruker en lys en til daglig. Puddersaken påfører jeg kun med kost. Ellers blir det litt for teatralsk for meg. :ler: *Saeria bare måtte spore av litt*

Skrevet

Jeg har flere kurver fulle på badet; en med foundation, pudder, rouge osv, en med øyenskyggger, en med ting til leppene (den er liten), og en med mascaraer pluss noen småting. :sjenert:

I dagligsminkemappen ligger akkurat nå:

ID Bare Escentuals foundation, warmth +kost

YSL Touche Eclat #2

2 øyeskygger; en lys fra Revlon, en ferskenfarget fra Clinique

2 flytende eyelinere; YSL og Kanebo

Mascara Isadora Power Mascara

2 kajaler Isadora og YSL, begge svart

1 lilla kajal Chanel

1 Lipgloss MAC

Rouge Dior

vippekam, pinsett, q-tips og øyendråper

Det som blir brukt, er foundation, warmth, concealer og mascara. Eventuelt rougeh.

Skrevet

I min sminkepung ligger dette:

YSL faux cils mascara

Dior eyeliner

YSL concealer (touche eclat)

Maybelline rouge

I tillegg bruker jeg vanligvis foundation fra Clarins, og øyeskygger fra Loreal, Isa Dora, Revlon, HM ..

Synes disse funker bra!!

Skrevet

- svart mascara fra YSL

- Touche eclat fra YSL

- Øyenskygge fra Body shop nr 12

-Anti rynk for leppene fra Guerlain. Brukes under lippgloss.

- Rouge fra Body shop

- Solpudder fra Dior

- Hvit øyenskygge fra Dior

- Lippgloss fra Dior kiss og Juicy tubes diverse farger

Det er hva som er i min daglige sminkepung, på badet ligger det mer som ikke brukes så ogte.

Skrevet

Concealer

Foundation

Pudder

Øyeskygger fra Lancome

Mascara fra Lancome

Hvit og svart kajal

Pinsett

Skrevet

Skal vi se... I den mappen som står fremme hver dag har jeg:

- 4 mascacra, 2 loreal, 1 MF og 1 Nivea Beauté

- pudder

- 2 pudderkoster

- vippetang

- pinsett

- 7 lipglosser

- 12 øyenskygger

- lommespeil

- 4 kajaler i brun og sort

- neglefil

- lebepomade

- rouge

Bruker ikke alt dette hver dag, bruker som oftest kun mascara, kajal og øyenskygge, og lipgloss da.

Skrevet

Det mest nødvendige består i

HR Magic concealer

Mascara, HR for øyeblikket

En billig-rouge

Lancôme øyenskygge

Chanel øyenskygge

Lypsyl aloe vera

Ellers har jeg skuffer og kurver fulle av ulike øyenskygger, lipglosser og lebestifter.

Skrevet

Har utrolig masse hjemme og i skuffer og skap,men det jeg trenger og bruker mest:

Foundation fra Dior eller HR,Max factor eller Clinique

Øyeskygge i brun og beige fra Isadora, rosa kremskygge fra makeup Store,skimrende brun kremskygge fra Lancome.

Lipgloss fra Elisabeth Arden,leppestift fra Lauder

Solpudder fra Body Shop

Concealer fra Clinique eller Dior

++++

Skrevet

Jeg får aldri til å legge eyeliner.. Ser mer ut som jeg skal på karneval jeg :klø:

Skrevet
Jeg får aldri til å legge eyeliner.. Ser mer ut som jeg skal på karneval jeg :klø:

Jeg ser ut som en sånn gother eller hva det nå heter... Blir ikke bra...

Skrevet

Leste et sted at dersom du bruker flytende kan du lage små prikker bortover og tegne forsiktig mellom dem. Da skulle det bli fint.

Har ikke prøvd selv siden jeg klarer det fint på vanlig måte. Men har lang trening :)

Skrevet

Flytende eyeliner krever trening. Det blir penest resultat med en helt tynn pensel, men denne er også vanskeligere å legge på enn en tusjeyeliner.

Skrevet

I sminkekurven har jeg mascara, flere typer lipgloss og lebestifter, vippetang, et par øyenskygger og eyeliner. Mascara og lipgloss er det viktigste, bruker det omtrent hver dag. Resten brukes når jeg vil pynte meg litt ekstra. Foundation og concealer har jeg aldri hatt bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...