AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Og ikke skal ha det heller. 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Anonymkode: 9523c...621
Gjest kira87 Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og ikke skal ha det heller. 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Anonymkode: 9523c...621 1. Ikke så mye, litt pusling, husarbeid, husprosjekter, film og serie-titting, sykkelturer, avslapping. Jeg er kronisk syk, så det blir mye hvile innimellom. 2. Nei, aldri. Er klar for å forsvare valget med nebb og klør, men har ikke opplevd at folk spør eller reagerer på valget vårt. 3. Nei. Savner ingenting. Er veldig fornøyd med valget vi har tatt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 1. Vi har begge jobber som tidvis krever mye reising eller lange dager. Men utenom det er det diverse hobbyer, trening, venner, filmer/serier (lite), planlegging og gjennomføring av felles prosjekter etc. 2. Nei. De eneste som har kommentert på dette var mer perifere bekjente for 10-års tid siden, som mente det bare var et tidsspørsmål før vi ombestemte oss. Men de kjente jo ikke oss godt nok til å mene noe om det. 3. Nei. Anonymkode: 297ab...8af 1
Thjelp Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 1. Jeg jobber dag og han jobber natt, så vi ser hverandre ca 2 timer til middag. Ettermiddagene mine går med til egne hobbyer og det hender jeg har senere dager på jobb. 2. Nei, ikke direkte. Jeg skjønner jo at svigermor har et ønske om flere barnebarn, men ikke fått noen direkte kommentarer på det. Ellers får vi lite spørsmål om det, men folk som kjenner oss vet hvor lite lyst vi har på barn. 3. Både og. Av og til så slår jo tanken meg, men den forsvinner like fort. Jeg har ikke mulighet eller psyke til å få barn. Kanskje det blir ensomt når vi blir eldre men…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? Trener, spiser mye på restauranter, ser serier vi liker, lærer oss nye ting (feks fransk nå), leser. 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? Nei.. men det har vært en litt spesiell reise for oss. Prøvde å få barn ved 27 års alder, det gikk ikke. Vi har da fått tenke grundig gjennom hva vi vil med livet, om vi vil forsøke all mulig behandling for barnløshet, hvor sterkt ønsker vi å få barn? Hva er det verdt for oss? Jeg tror mange ikke stilles overfor disse spørsmålene, men får barn fordi det er «det er det man skal». De nærmeste har vært med i prosessen og spør ikke så mye. Andre kan spørre hvorfor vi ikke har barn, jeg svarer ærlig, og jeg har aldri opplevd at det blir noe mer rundt det. 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Ja, særlig under covid da livet virket litt tomt og meningsløst. Ellers reiser vi mye, spiser mye ute, er på kino osv. Livet ble kjedelig under covid og det kom en usikkerhet. Nå er ting mer på plass igjen. Lurer fortsatt i blant, men tror jeg skulle lurt på om jeg tok rett valg dersom vi fikk barn også. Anonymkode: 84708...201 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Man kan vel ikke savne noe, man ikke har hatt Anonymkode: b7531...339 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 1) Vi trener hver dag. Vi har hus og hage å ta vare på som vil liker å pusle med. Vi er veldig glad i å lage mat, og bruker en del tid på å lage mat, og prate, både til lunsj og middag. Vi reiser mye. Vi ser faktisk aldri TV, som jeg ser flere har nevnt. 2) Nei. Det har blitt ganske vanlig i disse dager å velge bort barn. Og vennepar med barn er interessert i alt annet enn å snakke om det når vi finner på noe med dem. 3) Jeg har en liten frykt for "fremtiden", da jeg ser barn og etterhvert barnebarn gir et visst innhold og glede. Samtidig har jeg sett alle varianter av ensomme mennesker med barn. Og ser at når man prioriterer ektefelle, venner og interesser, i stedet for å legge alt i "kurven" barn, så har man mulig mer innhold når man kommer dit i livet. Min egen mor falt om og døde rett før pensjonsalder, etter å knapt ha sett barn som studerte og jobbet rundt omkring i norge/verden på flere år, og før barnebarna kom. Anonymkode: 19eed...707 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? Trener, spiser mye på restauranter, ser serier vi liker, lærer oss nye ting (feks fransk nå), leser. 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? Nei.. men det har vært en litt spesiell reise for oss. Prøvde å få barn ved 27 års alder, det gikk ikke. Vi har da fått tenke grundig gjennom hva vi vil med livet, om vi vil forsøke all mulig behandling for barnløshet, hvor sterkt ønsker vi å få barn? Hva er det verdt for oss? Jeg tror mange ikke stilles overfor disse spørsmålene, men får barn fordi det er «det er det man skal». De nærmeste har vært med i prosessen og spør ikke så mye. Andre kan spørre hvorfor vi ikke har barn, jeg svarer ærlig, og jeg har aldri opplevd at det blir noe mer rundt det. 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Ja, særlig under covid da livet virket litt tomt og meningsløst. Ellers reiser vi mye, spiser mye ute, er på kino osv. Livet ble kjedelig under covid og det kom en usikkerhet. Nå er ting mer på plass igjen. Lurer fortsatt i blant, men tror jeg skulle lurt på om jeg tok rett valg dersom vi fikk barn også. Anonymkode: 84708...201 Barn er da ikke lenger noe man bare skaffer seg fordi det er forventet, de aller fleste med barn har et sterkt ønske om det og har tenkt igjennom det. Litt naivt av deg og tenke noe annet. Anonymkode: 40262...353
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og ikke skal ha det heller. 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Anonymkode: 9523c...621 1. Jeg har akkurat blitt ufør og trenger mye ro, og å kunne tilpasse dagene selv,så jeg går tur med hunden,så rydde,spise,hvile, så en ny tur, lage middag,se film, slappe av. Sykler også ofte langturer. Går mye tur og er mye ute (elsker det!), Går tur med venninner,trener hunden, er på/har besøk. Samboer jobber fullt så etter jobb slapper han av,spiller, trener,sykler, gjør noe sammen. 2. Nei. 3. Nei. Veldig fornøyd med å være barneløs. Elsker ro,frihet, en hverdag uten krangling,mas og evig hamsterhjul. Anonymkode: 9adda...8c7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og ikke skal ha det heller. 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Anonymkode: 9523c...621 Vi er med venner, vi drar ut og bowler eller spiller biljard, små roadtrips, kino, går turer, han spiller fotball og går på ski, og jeg spiller håndball, og begynner på ridekurs etter sommeren. Og andre dager så er vi bare hjemme og pusler rundt i hagen eller ser film. Det er alltid noe å finne på. Anonymkode: 05028...b49
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er med venner, vi drar ut og bowler eller spiller biljard, små roadtrips, kino, går turer, han spiller fotball og går på ski, og jeg spiller håndball, og begynner på ridekurs etter sommeren. Og andre dager så er vi bare hjemme og pusler rundt i hagen eller ser film. Det er alltid noe å finne på. Anonymkode: 05028...b49 Vi pleide å få kommentarer av moren hans, men ingen andre. Har aldri følt på tvil. Vi begge søkte en partner som ikke ville ha barn. Anonymkode: 05028...b49
skreppamedleppa Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 1) Jeg har vært frivillig på kirkens SOS tjenesten i mange år, gav meg fordi jeg ikke hadde energi mer og var litt mettet av tragiske sjebner, men godt mulig jeg tar tjenesten opp igjen etterhvert. Vi er begge glad i hund, trening med hund på konkuransenivå iform av bruks og lydighet samt agility som tar en del tid men som vi elsker å bruke tid, energi og krefter på. I tillegg blir det en del tur, friluftsliv står ekstremt i høyt fokus for oss begge og er energipåfyll delux. Ellers er det serier, venner, boklesing, yoga, mye skriving, slappe av, klatring etc. Synes av og til døgnet har for få timer og priser meg lykkelig for at jeg ikke skal ha barn på toppen av den store rosa kransekaken🤪 2) Nei så og si aldri. Tror jeg har blitt spurt en gang i livet om "skal ikke du ha barn snart?" men hun var litt vel nyskjerrig og manglet de fleste antennene (hun hadde kjent meg lenge nok til å vite at barn er fullstendig uønsket her i gården). De fleste vennene mine har ikke barn og jeg omgåes veldig lite disse som skal prakke på A4 livet på alle andre. Familiene våre har f.eks aldri spurt eller hintet eller mast på oss, takk og lov. 3) Nei, på ramme alvor. Jeg har hatt en drøm (mareritt) hvor jeg var gravid, for langt på vei til å ta abort, hvor jeg fikk en datter. Jeg var sjeleglad når jeg våknet kan en si, *phu*. Mannen har sterilisert seg for mangen år siden, før jeg ble kjent med han og det var et ekstremt stort + 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #13 Skrevet 31. juli 2022 skreppamedleppa skrev (12 minutter siden): 1) Jeg har vært frivillig på kirkens SOS tjenesten i mange år, gav meg fordi jeg ikke hadde energi mer og var litt mettet av tragiske sjebner, men godt mulig jeg tar tjenesten opp igjen etterhvert. Vi er begge glad i hund, trening med hund på konkuransenivå iform av bruks og lydighet samt agility som tar en del tid men som vi elsker å bruke tid, energi og krefter på. I tillegg blir det en del tur, friluftsliv står ekstremt i høyt fokus for oss begge og er energipåfyll delux. Ellers er det serier, venner, boklesing, yoga, mye skriving, slappe av, klatring etc. Synes av og til døgnet har for få timer og priser meg lykkelig for at jeg ikke skal ha barn på toppen av den store rosa kransekaken🤪 2) Nei så og si aldri. Tror jeg har blitt spurt en gang i livet om "skal ikke du ha barn snart?" men hun var litt vel nyskjerrig og manglet de fleste antennene (hun hadde kjent meg lenge nok til å vite at barn er fullstendig uønsket her i gården). De fleste vennene mine har ikke barn og jeg omgåes veldig lite disse som skal prakke på A4 livet på alle andre. Familiene våre har f.eks aldri spurt eller hintet eller mast på oss, takk og lov. 3) Nei, på ramme alvor. Jeg har hatt en drøm (mareritt) hvor jeg var gravid, for langt på vei til å ta abort, hvor jeg fikk en datter. Jeg var sjeleglad når jeg våknet kan en si, *phu*. Mannen har sterilisert seg for mangen år siden, før jeg ble kjent med han og det var et ekstremt stort + Den har jeg også hatt! Fytte rakkern den kan sette en skikkelig støkk i en! Anonymkode: a9b2e...83f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og ikke skal ha det heller. 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Anonymkode: 9523c...621 1. Være sosial med venner, feste, trene, reise, oppleve nye ting, spise ute, slappe av. 2. Ja, av moren min og forskjellige tanter, men de bryr jeg meg ikke noe om. Både min mor og hennes søsken har fått barn bare fordi det er forventet. Ingen av de er spesielt gode foreldre. I min omgangskrets er det mange som ikke skal ha barn, så ingen reaksjoner der. 3. For å svare på det spørsmålet; jeg har vært gravid tre ganger og tatt abort alle gangene. Jeg har hatt nok sjanser til å bli mor🤪 Det er ingen tvil i min sjel. Jeg syns liv med barn høres og ser utrolig trist og kjedelig ut. Ser ingenting positivt med et liv med barn. Anonymkode: 34fec...097 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man kan vel ikke savne noe, man ikke har hatt Anonymkode: b7531...339 Man kan i aller høyeste grad savne/lengte etter noe man ikke har hatt, for eksempel barn om man er ufrivillig barnløs Anonymkode: 4018e...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 1. Hvordan er hverdagen deres? Hva fylles den med, utenom jobb/utdanning? Trening, hobby, frivillig arbeid, friluftsliv og fiske er noe vi gjør mye av, reise (mest innenlands), vi bygger også hus akkurat nå. Vi er begge to introverte og med liten vennekrets, og trives godt med det. Og utenom alt vi gjør, så slapper vi av og gamer og ser film/serier. 2. Får dere kommentarer eller reaksjoner på valget deres? Vi fikk det mye for ca 10år siden, spesielt fra familien hans. Vi hadde vært sammen i rett under 5år, og de syns «det var på tide å starte å tenke på å lage en familie». Svigermor prøvde å få mannen min til å dumpe meg fordi jeg ikke vil ha barn. Og han prøvde å få henne til å innse at han heller ikke vil ha barn. Nå snakkes det lite om, hvertfall rundt oss, da jeg har sterilisert meg. 3. Kjenner du noen gang en tvil, et savn på det som kunne vært? Nei, aldri. Jeg er helt sikker på at et barnefritt liv er riktig for meg. Mitt livs største mareritt er å bli gravid. Før jeg steriliserte meg så var jeg såpass paranoid og redd for å bli gravid at vi brukte dobbel prevensjon, dvs p-sprøyte og kondom, og jeg tok en graviditetstest hver mnd. Anonymkode: bcd65...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå