Gå til innhold

Kvinner er bevisst på sitt eget utseende-skala på Tinder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere års erfaring på Tinder og i løpet av tiden gjort noen observasjoner og tanker om denne appen.

Jeg mener at de fleste kvinner på appen er middels +, i attraktivitet. Slanke, pene bilder, heldig med posering og så videre. Jeg matcher selvsagt ikke med noen av de her - uansett hvor gode bilder og bio jeg har.

For ikke å skrive for langt og kjedelig her, så går jeg til oppsummering. 

-De fleste kvinner på Tinder i Norge er ganske attraktive. 

-De er selv bevisst på sin egen attraktivitet, og vet hvem de kan få. Det gjør jo at mange gj.snittlige menn ikke kommer gjennom nåløyet.

- Derav at kvinner er bevist på hva de kan få, så søker de oppover. Mange menn gjør det derfor dårlig på denne appen. Og opplever lite suksess. 

Andre som har gjort lignende tanker?

Anonymkode: 6e559...bf1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Damene på tinder er svært kresne på utseende, og har beviselig veldig lik smak. Hvorfor det er slik kan man diskutere, men damer på tinder kan velge og vrake, og velger vel de kjekkeste da?

Det betyr jo nødvendigvis at noen få menn deles på da, men de er kanskje fornøyd uansett

Anonymkode: 981c5...c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har flere års erfaring på Tinder og i løpet av tiden gjort noen observasjoner og tanker om denne appen.

Jeg mener at de fleste kvinner på appen er middels +, i attraktivitet. Slanke, pene bilder, heldig med posering og så videre. Jeg matcher selvsagt ikke med noen av de her - uansett hvor gode bilder og bio jeg har.

For ikke å skrive for langt og kjedelig her, så går jeg til oppsummering. 

-De fleste kvinner på Tinder i Norge er ganske attraktive. 

-De er selv bevisst på sin egen attraktivitet, og vet hvem de kan få. Det gjør jo at mange gj.snittlige menn ikke kommer gjennom nåløyet.

- Derav at kvinner er bevist på hva de kan få, så søker de oppover. Mange menn gjør det derfor dårlig på denne appen. Og opplever lite suksess. 

Andre som har gjort lignende tanker?

Dette er vel den generelle oppfatningen. 

Tinder er svært bra for attraktive damer, og eksepsjonelt bra blant topprosenten blant menn som går på rundgang. Dette er faktisk vinnerne. 

For mannen i gata er tinder stusselige greier. Noen jenter gjorde et eksperiment hvor de utga seg som mann. De ble sjokkert over hvor dårlig behandlet de ble av damene, og hvor lite respons de fikk på en tilsynelatende middels attraktiv kar. Hun ble nesten deprimert av hele opplevelsen. 

Anonymkode: 3ad09...a5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det, vi stygge damer er ikke på Tinder for det er ikke noe vits.

Anonymkode: bd31b...49c

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan stille på tinder som kvinne uten bilde og likevel få likes. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan stille på tinder som kvinne uten bilde og likevel få likes. 

Og bli ghosta så snart man møtes og han ser hvordan jeg ser ut. Hva faen skal man med ubetydelige internettpoeng som likes?

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av mennes utseende, men som kvinne prøver jeg å ta vare på mitt eget. Er han ren og vellstelt kommer han langt hos meg. Menn med noen kilo for mye og ikke modellannsikt får like. Det jeg er opptatt av innen utseende er høyde, KUN fordi jeg selv er over 180, så menn på 165 blir vanlgt bort. Menn som er et par cm lavere enn meg får like. Jeg er så høy at jeg kan ikke bare velge menn som er høyere enn meg, men mer enn 10 cm lavere enn meg sveipes bort. Jeg er mer opptatt av utdannelse, jobb, og at mannen har orden på økonomi og livet sitt, interesser, engasjement og sosiale ferdigheter enn utseende.  Det er noen som skriver godt i bio, andre menn sin bio trekker ned eller mangler fullstendig. Generelt tror jeg at mange menn er dårlige på å selge seg inn ved at profilene deres er dårlige. Dårlige bilder og/ eller tekst. Utseende er langt nede på min liste.

Anonymkode: 07d45...98e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er bare for puling.

Jeg brukte andre plattformer da jeg fant meg kjæreste.

Anonymkode: 87116...e04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og bli ghosta så snart man møtes og han ser hvordan jeg ser ut. Hva faen skal man med ubetydelige internettpoeng som likes?

Men du er enig i at det er bedre med noe å velge ut fra enn ingenting? 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn forstår ikke dette. Det er likestilt med karmapoeng på jodel, totalt unyttig og har ingenting med attraktivitet å gjøre, ei hjelper det noen å få dates eller kjæreste bare fordi noen har trykket på en liker knapp automatisk og uten interesse (når de liker profiler uten bilder) 🤦‍♀️ Menn er svært opphengt i dette. Flere har både skrevet til meg og faktisk sagt på første date at jeg sikkert drukner i likes og meldinger og virker bitre for det, det er turn off. Vil møte èn riktig mann jeg, driter i ubetydelige likes.

Anonymkode: 29a10...acc

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke så opptatt av mennes utseende, men som kvinne prøver jeg å ta vare på mitt eget. Er han ren og vellstelt kommer han langt hos meg. Menn med noen kilo for mye og ikke modellannsikt får like. Det jeg er opptatt av innen utseende er høyde, KUN fordi jeg selv er over 180, så menn på 165 blir vanlgt bort. Menn som er et par cm lavere enn meg får like. Jeg er så høy at jeg kan ikke bare velge menn som er høyere enn meg, men mer enn 10 cm lavere enn meg sveipes bort. Jeg er mer opptatt av utdannelse, jobb, og at mannen har orden på økonomi og livet sitt, interesser, engasjement og sosiale ferdigheter enn utseende.  Det er noen som skriver godt i bio, andre menn sin bio trekker ned eller mangler fullstendig. Generelt tror jeg at mange menn er dårlige på å selge seg inn ved at profilene deres er dårlige. Dårlige bilder og/ eller tekst. Utseende er langt nede på min liste.

Anonymkode: 07d45...98e

Du er nok sjelden «vare». Kan love deg at hvis de fleste kvinner tenker som deg, så hadde Tinder vært mye bedre for den gjennomsnittlige mann. 

Jeg har sikkert runda Oslo og mindre steder på den appen. Jeg synes 80% av damene ser attraktive ut, selv om mange ikke tilfaller meg. Så skjønner jeg jo at de er populære blant mange menn!

Det er nok bare slik det fungerer. De fleste søker oppover. Og det er jo ikke galt i det… det blir jo sånn på app-dating.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er bare for puling.

Jeg brukte andre plattformer da jeg fant meg kjæreste.

Anonymkode: 87116...e04

Hva brukte du?

Jeg tror heller ikke Tinder er plassen for meg. Men er jo der i håp om at det kanskje kan funke! Har jo fått råd om å lage meg en profil :). Så må jo ha trua, selv om sannsynligheten kan tenkes å være MYE større på andre plattformer / arena. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg du siterte, men jeg synes det er så rart at menn har denne tankegangen. Ligger ingen verdi i likes man får som anonym på tinder altså.

Anonymkode: b9646...b94

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg vil dra oppsummeringen i første innlegget enda videre.

Når attraktive kvinner, som det er flest av på Tinder, søker oppover og matcher med med de attraktive mennene. Så må jo dette nettopp, være årsaken til at er vanskelig for damene og. De blir jo ghostet/sletta/får dårlig respons….fordi de menn har så mange andre kvinner å velge i! 
Det må vel være slik på generell basis det funker ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan jeg skjønne.. det virker å være stort flertall av de mest attraktive damene på den appen. Og jeg har sveipet mye og er imponert over utvalget i kortstokken!

AnonymBruker
Skrevet

Eh nei? Kan få falske forhåpninger. Det er selvfølgelig bedre å bli avvist på nett enn å bli avvist i virkeligheten. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det kan jeg skjønne.. det virker å være stort flertall av de mest attraktive damene på den appen. Og jeg har sveipet mye og er imponert over utvalget i kortstokken!

Kvinner generelt er jo i et mindretall på Tinder, siden konseptet med bildebasert shopping, ikke er tilpasset kvinner. De ser ikke i samme grad opp til kvinner, som får seg noen lettvinte dates, og gratis pikk, som menn ser opp til de som får seg noe. Forskjellen i menn og kvinners ønsker kommer ekstremt godt frem på Tinder. 

En annen ting du ikke skal undervurdere, er kvinners presentasjonsteknikk. De tar bedre bilder, legger energi i utseendet før fotografering, og så kommer filtrene i tillegg. Den gjennomsnittlige kvinne på Tinder, vil fremstå som mer attraktiv enn de du møter på gata 

Anonymkode: 014c3...49d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men en like fra en mann på Tinder betyr ingenting, når de sorterer deg ut etterpå fordi du ikke var fin nok likevel. Da har jeg jo i realiteten ingenting å velge ut ifra, selv om jeg har fått en like eller ti. Matchen blir fjernet, eller så svarer de ikke. 

Jeg skjønner at det nok er vanskeligere generelt for menn på Tinder, men for en lite attraktiv kvinne kan det være like vanskelig. 

Anonymkode: fff2e...d8a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner at det nok er vanskeligere generelt for menn på Tinder, men for en lite attraktiv kvinne kan det være like vanskelig. 

Anonymkode: fff2e...d8a

De aller fleste kvinner som er på appen som jeg har fått opp, er ganske så attraktive. Da har jeg sikkert sveipa noen hundre stk. Innimellom så er det jo noe som ikke er så bra, men de er i langt mindre tall.

Poenget mitt er at de fleste attraktive kvinnene er på appen. De som ikke er det, er heller ikke der. Mitt inntrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette! 

Anonymkode: 4ea65...a93

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...