Gå til innhold

Noen andre som har problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her lager jeg maten 95% av gangene....

Og jeg er sååå lei av følgende...: Jeg spør "Hva skal vi ha til middag i dag"..

Og det er aldri hjelp å få på den kanten.. Svarene er som følger..."vet ikke", "ta bare noe..", "noe godt" eller "du bestemmer"... :frustrert:

Nå lagde jeg en stor greie ut av dette for en uke siden.. Satt ned foten og sa at dersom ikke han ga meg en liste med 7 middager - hva som helst - så ble det ikke ferdiglaga mat på han.....

Det var der feilen lå... da jeg sa "hva som helst"

Her er lista jeg fikk tilbake

Mandag - Kjøttdeig, salat og dressing i pita

Tirsdag - Lasagne

Onsdag - Kjøttdeig og spagetti

Torsdag - Pai med kjøttfull (altså kjøttdeig)

Fredag - Hjemmelaga burgere (av kjøttdeig)

Lørdag - Hjemmelaga pizza (med kjøttdeig)

Søndag - Taco

Akkurat.. jeg skjønte tidlig at dette ble en prinsippsak, så jeg sendte sambo på butikken, og jammen kom han ikke tilbake med sju pakker kjøttdeig.. Denne krigen kunne jeg ikke tape...

I dag er det søndag... jeg har presset i meg sju middager med kjøttdeig, den ene kvalmere enn den andre... Taco'en ble spydd opp, og jeg vil antakeligvis aldri se en pakke kjøttdeig igjen...

Aldri i verden om jeg sier "hva som helst" flere gang...

Men viktigst nok, JEG VANT!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Her lager jeg maten 95% av gangene....

Og jeg er sååå lei av følgende...: Jeg spør "Hva skal vi ha til middag i dag"..

Og det er aldri hjelp å få på den kanten.. Svarene er som følger..."vet ikke", "ta bare noe..", "noe godt" eller "du bestemmer"... :frustrert:

Nå lagde jeg en stor greie ut av dette for en uke siden.. Satt ned foten og sa at dersom ikke han ga meg en liste med 7 middager - hva som helst - så ble det ikke ferdiglaga mat på han.....

Det var der feilen lå... da jeg sa "hva som helst"   

Her er lista jeg fikk tilbake

Mandag - Kjøttdeig, salat og dressing i pita

Tirsdag - Lasagne

Onsdag - Kjøttdeig og spagetti

Torsdag - Pai med kjøttfull (altså kjøttdeig)

Fredag - Hjemmelaga burgere (av kjøttdeig)

Lørdag - Hjemmelaga pizza (med kjøttdeig)

Søndag - Taco

Akkurat.. jeg skjønte tidlig at dette ble en prinsippsak, så jeg sendte sambo på butikken, og jammen kom han ikke tilbake med sju pakker kjøttdeig.. Denne krigen kunne jeg ikke tape...

I dag er det søndag... jeg har presset i meg sju middager med kjøttdeig, den ene kvalmere enn den andre... Taco'en ble spydd opp, og jeg vil antakeligvis aldri se en pakke kjøttdeig igjen...

Aldri i verden om jeg sier "hva som helst" flere gang...

Men viktigst nok, JEG VANT!

:ler:

Skrevet

:ler:

I morgen blir det vel kjøttkaker tenker jeg... ;)

Skrevet

Får ikke noe hjelp jeg heller. Har prøvd å gjøre opprør jeg også, laget ikke middag og sa det ble brødskiver. Men da fikk han et litt sånt dådyr-som-er-lei-seg-men-later-som-han-ikke-er-det-blikk, så har ikke samvittighet til sånt lenger heller.

Men han får værsegod å spise det jeg lager! Ellers blir jeg forbannet.

Skrevet

Min uke denne uka.. skal ha nakkekoteletter og potetbåter og bernaisesaus.. veldig fin middagsplan denne uka... inkluderer variasjoner! både fisk, biff, pølser etc.. IKKE kjøttdeig..

tror jeg vant slaget.... men krigen?

Ja, min må også spise det jeg lager, ellers får han gå sulten... liker han det ikke? ok, det er en ærlig sak, men da får han lage noe selv.. og SMAKE må han....

Tror jeg dropper min middagsrevolusjon jeg :)

Kapitulert :forvirret:

Skrevet

Hver onsdag lager jeg middagsplan for en uke fremover, så skriver jeg opp hva vi må handle og så handler vi på torsdagene. Såå greit! Bruker kanskje 20 min tilsammen på dette, har gjort det i 4 uker nå. Det som er greit er at etterhvert kan du bare kikke på listene du har skrevet før for å få middagstips.

Jeg syns også det var helt topp å bytte handle dag fra lørdag til torsdag, pga det er alltid mye mere folk i butikken på lørdager, og det er utrolig deilig å ha lørdagen fri til å gjøre andre ting enn å handle mat! Anbefales!

(Og tar sef ikke crediten for dette forslaget selv, det er Flylady gitt.. :) )

Skrevet

Klarer ikke å finne på noe lenger enn til i morgen jeg, ombestemmer meg likevel hvis jeg planlegger lenger frem.

Skrevet

Huff, dette minner meg om forrige gang jeg var på svenskehandel. Kjøpte så mye kjøtt at jeg ble kvalm, og spiste i stedet fisk til middag i nesten en uke framover... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...