Gå til innhold

Å jobbe som tilkallingsvikar - kan man si nei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal studere i en ny stor by til høsten og ser for meg å jobbe endel ved siden av. Det er ikke så mye obligatorisk på studiet, men noe er det. Jeg har sett at barnehager og sykehjem i kommunen søker ofte etter tilkallingsvikar, så planen er å "melde" meg der med, søknad og CV. Jeg har ingenting imot å stille på ganske kort varsel ved sykdom osv., men hva om jeg ikke kan noen dager, er der slik at man ofte ikke blir spurt igjen da? Lurer også på dette med opplæring, det trenger man kanskje for å bli kjent med brukere og barn, så da må jeg vel først få opplæring før jeg kan få jobbe? Eller hvordan funker dette? 

Anonymkode: fe132...be0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I barnehager får man ikke opplæring, på,sykehjem kommer det vel an på hva man skal, men som ufaglært er det ikke mye du kan gjøre annet enn å være med de eldre og stelle dem.

Sier du nei hver gang du blir spurt blir du nedprioritert, men sier du for det meste ja og kun nei når du faktisk ikke kan får du nok jobbe, spesielt om de er fornøyde med deg!

Anonymkode: 0f889...7e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får selvfølgelig opplæring og det er lov å si nei. Men sier du mye nei havner du bakover og bakover på lista over de som blir spurt. For vi som ringer rundt vil bruke minst mulig tid på det og ringer selvfølgelig de som oftest svarer ja først.

Anonymkode: 337c5...274

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I barnehage trenger du ikke opplæring på forhånd. Du kan melde deg som vikar enten direkte til barnehagen, eller jobbe via bemanningsbyråer. Du kan definitivt si nei når det ikke passer deg - det er jo poenget med å være tilkallingsvikar, at man må ha en fleksibel jobb som passer på siden av studiene. Det vet barnehagene. Om du får oppdrag og blir tilkalt igjen og igjen, handler vel egentlig mer om hvor god du er i jobben din, at du er punktlig og stabil når du takker ja til jobb.

Anonymkode: d7910...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...