Gå til innhold

Det burde vært lov å klippe plen om søndagene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er glad vi har en dag i uken hvor det er ikke er støy. Uken har 7 dager, og jeg nekter faktisk å tro at det så konsekvent regner de seks andre at du er nødt til å bryte loven og forstyrre hele nabolaget for å få klippet plenen din.

Anonymkode: 7e41c...fdc

Jeg har forresten ikke sagt at det regner 6 dager i uken og det alltid er søndagen det er opphold. Men når du har en tomt på 1,5 mål som trenger vedlikehold og det regner flere dager i uken, så minker det på muligheter for hagearbeid. Dersom det da tilfeldigvis blir bra på en søndag, så burde det vært lov med plenklipping. Svært mange har robotklippere i dag, men noen har hager som vår som krever en kraftigere plenklipper. Så sannsynligvis ville det ikke blitt så mye støy rundtomkring om det kun var noen få som brukte bensindrevet. Tenker at det ville vært bedre om vi brukte tiden på andre dager i uken på arbeid som bråkte mer og var mer tidkrevende enn plenklipping. For så å kunne fått lov til den ene oppgaven på en søndag.

Anonymkode: bab5a...aea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er glad vi har en dag i uken hvor det er ikke er støy. Uken har 7 dager, og jeg nekter faktisk å tro at det så konsekvent regner de seks andre at du er nødt til å bryte loven og forstyrre hele nabolaget for å få klippet plenen din.

Du nekter å tro at det kan regne i ett i ukesvis? At du ikke tror på det, betyr ikke at det ikke skjer. Hjelper dessuten lite med opplett i to timer fra tirsdag kl 11 når man er i arbeid.

Anonymkode: 7c258...b2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Morsom du. Du bor på Østlandet kanskje? Her kan det regne i måneder i strekk. Rekorden er over 100 dager i strekk. Se lenger enn din egen nesetipp du. 

Anonymkode: f56a9...88d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Religiøse lover hører ikke hjemme i 2022. Hva blir det neste?, Sharia?.

Anonymkode: db888...aaa

Det er  en modernisering av en gammel religiøs lov der alle partiene bortsett fra ett ( sp tror jeg? ) var enige om at vi i dag, mer enn noen gang trenger en dag med ro. Jeg er ikke kristen , men sååå deilig og i dag og kunne sitte ute i ro, uten støy eller masse jeg må gjøre.. bare lade opp til en ny uke med konstant bråk og mye stress. Slipper og gå på jobb i dag og , takket være « religiøs lov» . Digg. 

Anonymkode: a260c...d2e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg leser sånne tråder er jeg sjeleglad at ingen omkring her bryr seg om når noen klipper gresset. 

Anonymkode: 429d3...95f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Morsom du. Du bor på Østlandet kanskje? Her kan det regne i måneder i strekk. Rekorden er over 100 dager i strekk. Se lenger enn din egen nesetipp du. 

Anonymkode: f56a9...88d

Hvis der regner 100 dager i strekk så regner det vel søndager også? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor har vi en felles forståelse av at søndag er en fin dag å klippe plen, klyve ved og alt annet 😊

Dessuten har det vel vært 3 tørre dager i juli, så plena klippes når den kan....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Søndag burde rett og slett bare fjernes som helligdag.

Anonymkode: 7b5f9...803

Da blir det jobbing på søndag og lørdagen med, dvs. syv dagers jobbing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 time siden):

Jo, jeg syns det er vits å si det. 

Hva blir det neste? sharia bot som medfører steining om ikke betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En elektrisk gressklipper støyer ikke mer enn gjeng med unger på trampoline hele dagen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så glad jeg bor langt utpå bygda. Jeg kan klippe plenen 4 om natta om jeg vil, ingen andre enn kanskje en hjort kommer til å høre meg. 

Anonymkode: 6de2d...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En elektrisk gressklipper støyer ikke mer enn gjeng med unger på trampoline hele dagen.

TS her. Vi har ikke elektrisk men bensindrevet. Så den støyer nok litt mer… 

Bare lurer litt nå: Elektrisk/batteridrevet gressklipper er kanskje best for de som har små plener…? 🤔 Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare lurer litt nå: Elektrisk/batteridrevet gressklipper er kanskje best for de som har små plener…? 🤔 Noen som vet?

Om du har en knøttliten plen så er batteridrevet fint, men ellers er den så å si ubrukelig. Jeg har en sånn, og den må lades hele tiden. Blir aldri ferdig om en bruker kun det. Men har også bensindrevet. Den med batteri er grei til rundt busker og bed, men ikke noe mer. Men som sagt, det må lades ofte. 

Elektrisk har jeg også erfaring med, da må heller ikke plenen være for stor. Da må du ha lang skjøteledning til.

Anonymkode: 429d3...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (2 timer siden):

Hva blir det neste? sharia bot som medfører steining om ikke betalt?

Jepp, sharia lover er strenge på og ikke holde kristne helligdager hellig, spørsmålet er om en ikke går rett på steining og fjerner tradisjonen med bøter. Vil anta dette innføres allerede neste år, med tanke på at så mange fridager i mai kommer på en og samme uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte en batteridrevet for noen år siden. Middels stor plen og har aldri angret. Utrolig enkel i bruk, aldri olje og bensin på avveie. Sett i batteri og trykk på en knapp og klipperen er i gang.  Ingen lukt og minimalt med bråk. Om du har en stor plen er det jo ikke noe i veien for å ha flere batterier. Kjøper man noe slikt er det lurt å tenke på om den inngår i en serie der annet utstyr bruker samme batteri. Vil fort oppleve at utstyr uten batteri er ganske billig. 

Jeg klipper på søndager om jeg må - mellom 13.30 og 15.30. Da er sannsynligheten liten for at jeg forstyrrer noen som spiser lunch eller middag ute. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Ichiko said:

Da blir det jobbing på søndag og lørdagen med, dvs. syv dagers jobbing.

Hvorfor det? De fleste jobber jo ikke lørdager, og det er ikke en helligdag.

Men de som jobber i serviceyrker og slik kan jobbe. Butikker kan være åpne. Vi kan selge alkohol. Deilig!

(Jobber selv i en bransje som aldri stenger. 24/7, 365. Må ofte jobbe på julaften og nyttårsaften, for eksempel.)

Anonymkode: 7b5f9...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi har batteridrevet gressklipper. Den bråker like mye som en el-bil, så vi tillater oss å klippe plenen når det passer oss. 

Anonymkode: 9346f...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp, sharia lover er strenge på og ikke holde kristne helligdager hellig, spørsmålet er om en ikke går rett på steining og fjerner tradisjonen med bøter. Vil anta dette innføres allerede neste år, med tanke på at så mange fridager i mai kommer på en og samme uke. 

Jeg tenker ikke på helligdagsfreden nå men det som er ulovlig ifølge sharia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sitter på bryggekanten og nyter en søndagslunch er guttunger i påhengsjolle ganske støyende, det samme er naboungene på trampolinen. Hvorfor er ikke disse omfattet av politiets raid etter støy? 

§ 3.Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor er det bare å glemme å klippe gress på søndager. Har "presten" til et sært trossamfunn boende i nærheten og vil da få politiet på døren.... igjen for å gjøre vanlige ting... gidder ikke. 

Anonymkode: 5d70a...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...