AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Del Skrevet 31. juli 2022 Med det dårlige været som har vært i sommer føler jeg det som et jag etter å få gjort unna ting når det endelig er finvær. Ikke tid til å nyte solen, bare jobbe. Ukedagene er kortere pga bl.a jobb. Når søndagen kommer med litt sol/oppholdsvær og en har god tid til å få gjort ting så er det ikke lov. Drømmer om en bolig uten hage… Anonymkode: bab5a...aea 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Del Skrevet 31. juli 2022 Burde vært lov innenfor et tidspunkt i det minste… Anonymkode: bab5a...aea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 31. juli 2022 #3 Del Skrevet 31. juli 2022 Går vel greit å klippe plenen på søndag? Vis litt hensyn og ikke start grytidlig eller veldig sent. Midt på dagen tåles gressklipping i 30 minutters tid greit av de fleste 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 31. juli 2022 #4 Del Skrevet 31. juli 2022 Det burde vært fokus på hva lovens intensjon er, den er mot støyende adferd og ikke "plenklipping". Med andre ord er unødig båt/vannscooter kjøring eller musikk like ulovlig som å klippe plenen. Da ville muligens loven fått en annen anvendelse. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Del Skrevet 31. juli 2022 Tiuren skrev (3 minutter siden): Det burde vært fokus på hva lovens intensjon er, den er mot støyende adferd og ikke "plenklipping". Med andre ord er unødig båt/vannscooter kjøring eller musikk like ulovlig som å klippe plenen. Da ville muligens loven fått en annen anvendelse. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Plenklipping er støyende atferd. Nå er det søndag og midt i ferien i tillegg. Det er HELT stille her. Om noen starter plenklipperen, kappsaga eller noe som helst annet her nå så høres det utrolig godt! Jeg irriterer meg bare i det stille hvis noen gjør det på en søndag, men andre her klager faktisk direkte til den det gjelder og/eller klager på nabolagsgrupper på Facebook. Eneste jeg kan tenke meg at kan være innafor er hvis vi har en skikkelig drittsommer hvor den eneste dagen med opphold og tørt gress på lenge er en søndag, ja da mener jeg man kan bruke sunn fornuft og la både vanlige folk og bønder få slå gress og treske. Var jo ett år her hvor sommeren regnet helt bort og eneste mulighet for bøndene var faktisk å gå gjort noe på en søndag. Ble jo krisestemning her! Helt til noen faktisk måtte drive voksenopplæring og få folk til å skjønne at å være bonde er væravhengig. Lar ikke hele avlinga gå til spille bare fordi det er søndag. Anonymkode: f07a7...224 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 31. juli 2022 #6 Del Skrevet 31. juli 2022 Lula skrev (10 minutter siden): Går vel greit å klippe plenen på søndag? Vis litt hensyn og ikke start grytidlig eller veldig sent. Midt på dagen tåles gressklipping i 30 minutters tid greit av de fleste Nei, det er jo ikke greit. Man kan få bot:) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 31. juli 2022 #7 Del Skrevet 31. juli 2022 Jeg klipper glatt plen på søndag så lenge ikke nærmeste naboer sitter ute og slapper av...største levenet her på søndager er jo kirken nederst i veien med klokketårn som monster bråker halve søndagen... 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 31. juli 2022 #8 Del Skrevet 31. juli 2022 Kjøp elektrisk gressklipper så er det null problem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. juli 2022 #9 Del Skrevet 31. juli 2022 Du får skaffe deg en gammeldags motorfri utgave, da vil neppe noen klage... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #10 Del Skrevet 31. juli 2022 Robotklipper løser dette problemet. Anonymkode: 9a35b...524 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Del Skrevet 31. juli 2022 Hannah80 skrev (42 minutter siden): Nei, det er jo ikke greit. Man kan få bot:) Denne loven blir ikke fulgt opp i praksis. Her i nabolaget er det musestille hver søndag, men så finner alltid en eller annen nabo frem gressklipperen, og da løper alle ut i hagene sine og klipper gresset til samme tid. Vips er alt gresset i hagene i nabolaget slått Ila en halvtime. Plager ikke oss, men hadde nok gjort det om det skjedde hele dagen. Anonymkode: 6f8d0...4ee 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Del Skrevet 31. juli 2022 Hele samfunnet er tilrettelagt oss som jobber dag, så jeg synes fint vi kan slutte å sutre over den jævla søndagen. Folk som har jobba hele natta mens vi purker og sover, kan endelig kan legge seg på morrakvisten. Men da står resten av samfunnet opp; da skal det spikres, plen skal klippes, det skal støvsuges, brukes sirkelsag og gudveit. Anonymkode: 4fefe...c7c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 31. juli 2022 #13 Del Skrevet 31. juli 2022 Takk og lov for søndager! Her durer og går det i hagemaskiner, oppussing og bjeffende bikkjer hele uken. Er så takknemlig for den ene dagen med fred og ro! Du greier fint å finne 30 min til å klippe gresset en ettermiddag etter jobb, om det er helt umulig for det så foreslår jeg en pinnsvinvennlig robotgressklipper. 13 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Del Skrevet 31. juli 2022 Er virkelig lyden av gressklipping fortsatt et problem? I mitt nabolag har alle hatt robotklipper i mange år nå. Jeg husker ikke sist jeg hørte en bensindrevet gressklipper. Anonymkode: f9f16...e3a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 31. juli 2022 #15 Del Skrevet 31. juli 2022 Tiuren skrev (1 time siden): Det burde vært fokus på hva lovens intensjon er, den er mot støyende adferd og ikke "plenklipping". Med andre ord er unødig båt/vannscooter kjøring eller musikk like ulovlig som å klippe plenen. Da ville muligens loven fått en annen anvendelse. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Robotklipper løser dette problemet. Anonymkode: 9a35b...524 Både ja og nei. Det er ikke så lett for oss i vår hage å ha robotgressklipper. Grunnen er en bratt bakke hvor graden av hellingen er for bratt for de fleste robotgressklippere. Mulig det kan finnes noen (men jeg tviler på det), men da blir vel prisen deretter. Vi kunne hatt en som kun gikk oppe på den øvre delen, men det blir jo litt dumt da…. Anonymkode: bab5a...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 31. juli 2022 #17 Del Skrevet 31. juli 2022 Mellom 12 - 18 burde det absolutt være innenfor. Jeg gir faen. Politiet får bare komme. Har de ikke annet å finne på så får jeg bare ta den straffen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #18 Del Skrevet 31. juli 2022 Daria skrev (1 time siden): Du får skaffe deg en gammeldags motorfri utgave, da vil neppe noen klage... 🥵🤪 Anonymkode: bab5a...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 31. juli 2022 #19 Del Skrevet 31. juli 2022 Hannah80 skrev (1 time siden): Nei, det er jo ikke greit. Man kan få bot:) Har hørt at ingen har fått bot for dette på mange år så ikke noe vits å si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 31. juli 2022 #20 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er virkelig lyden av gressklipping fortsatt et problem? I mitt nabolag har alle hatt robotklipper i mange år nå. Jeg husker ikke sist jeg hørte en bensindrevet gressklipper. Anonymkode: f9f16...e3a Vi er mange med tomt der det ikke fungerer. Vi har en altfor bratt bakke og plenen er i tillegg todelt. Så må enten flytte en robotklipper mellom eller ha to stykker. Da klipper jeg mye heller med bensindrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå