AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Som tittelen sier. Jeg skal i bryllupet til ei god venninne om en uke. Menssmertene mine varierer mye, men jeg kan nesten kjenne på puppene hvor ille de vil bli. De gangene puppene blir ømme ved eggløsning og blir vondere og vondere frem mot mensen, de gangene får jeg gjerne sterke menssmerter og blir sengeliggende dag en. Denne gangen skjedde dette og jeg forventer å være sengeliggende den dagen det er bryllup. For meg blir ikke det aktuelt kjenner jeg. Men hva kan jeg gjøre for å forminske smertene. Jeg tenker meg innom apoteket på mandag og spørre om råd der, men er det noe dere vet om? Ser at noen begynner med smertestillende en dag eller to før mensen kommer, men bør man det uten å ha snakket med lege først? Jeg er interessert i alt fra kjerringråd til ting som funker for dere. Jeg vurderer også å varsle bruden om at jeg venter mensen denne dagen og at det kan hende jeg ikke orker å delta på alt (blant annet en guidet omvisning vi skal få mens brudeparet tar bilder). Men er redd det vil stresse opp bruden enda mer? Anonymkode: b1d8d...76c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 P-sprøyte har hjulpet meg mye. Er dette noe du kn snakke med legen din om? Du rekker kanskje å ta den før bryllupet. Anonymkode: cde6d...f4c
Newgirll Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Naproxen Nylan er laget for mensensmerter spesielt, har du prøvd det?😄
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Jeg antar du allerede tar Naproxen, i og med at du er såpass plaget? Trikset er gjerne å ta de før man får vondt, og så holde seg på maksdose. Ikke si noe til bruden. Hun trenger ikke oversikt over hvilke gjester som har mens 😂 Anonymkode: 91738...3e8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Primolut N? Utsette hele greia noen dager? Anonymkode: bb047...53c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Primolut N? Utsette hele greia noen dager? Anonymkode: bb047...53c Akkurat det tenkte jeg også.. vil ikke det hjelpe best? Men sånn ellers ville jeg virkelig tatt en dialog med legen om det er så ille, for det trenger det ikke å være! Men det blir på lengre sikt da.. Anonymkode: 3c60f...fb0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Du må jo oppsøke lege for dette, ts. Vi er i 2022. ,ed mindre du har konkrete planer om å formere deg og er i en aktiv fase der du forsøker å bli gravid er det absolutt ingen grunner til å velge å ha mensen. Og absolutt ingen for å velge å få den når den setter ned livskvaliteten din. Er du i en aktiv prøvefase og MÅ ha mensen? Da setter du deg ned med lege og planlegger en plan for smertelindring som ikke påvirker prøvingen. Du tar jo åpenbart ikke skade av å gå på sterke smertestillende en uke i måneden i et år eller to. Eller - du tar mye mindre skade av det enn du vil gjøre av graviditet og fødsel, så skadene er negligerbare. Anonymkode: 9f4c1...52d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #8 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 12.40): Du må jo oppsøke lege for dette, ts. Vi er i 2022. ,ed mindre du har konkrete planer om å formere deg og er i en aktiv fase der du forsøker å bli gravid er det absolutt ingen grunner til å velge å ha mensen. Og absolutt ingen for å velge å få den når den setter ned livskvaliteten din. Er du i en aktiv prøvefase og MÅ ha mensen? Da setter du deg ned med lege og planlegger en plan for smertelindring som ikke påvirker prøvingen. Du tar jo åpenbart ikke skade av å gå på sterke smertestillende en uke i måneden i et år eller to. Eller - du tar mye mindre skade av det enn du vil gjøre av graviditet og fødsel, så skadene er negligerbare. Anonymkode: 9f4c1...52d Jeg er desverre på en aktiv prøvefase og må ha mensen. Har gått på piller i årevis som har stoppet mensen grunnet smerter. Det er mye bedre nå, men noen ganger blir det helt jævlig. Jeg har tenkt at siden det ikke er ofte så får jeg vel heller ikke noe hjelp for det. Men skal vurdere en legetime. Anonymkode: b1d8d...76c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #9 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er desverre på en aktiv prøvefase og må ha mensen. Har gått på piller i årevis som har stoppet mensen grunnet smerter. Det er mye bedre nå, men noen ganger blir det helt jævlig. Jeg har tenkt at siden det ikke er ofte så får jeg vel heller ikke noe hjelp for det. Men skal vurdere en legetime. Anonymkode: b1d8d...76c Har du prøvd Cataflam? Det har virket veldig bra for meg, hovedsakelig på migrene, men også på menssmerter. Anonymkode: d8761...3fc
Gjest fransine Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Paralgin forte funker bra for meg, men de kan ikke kombineres med bilkjøring. Ellers så kan du dra til legen og få noen piller som kan utsette mensen din. Kos deg i bryllup 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå