Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har vært med kjæresten min i 7 år og Han min lyver mye, han har vært utro og han sletter meldinger med jenter. Jeg finner ut av alt fordi han er en elendig løgner. Vi har snakket om utroskapen og prøvd å jobbe gjennom det. Men støtt og stadig er det jenter som han har ligget med som sender melding og dem sletter han og jeg vet ikke om eller hva han svarer dem. Nylig sendte hun han har vært utro med melding om og treffes og han nekter å fortelle at han er i et forhold og han slettet disse meldingene også!😞 Hva ville dere gjort? Jeg blir ekstremt usikker på både han og ikke minst meg selv. Jeg føler meg lite verdifull og spesielt jeg som er så ærlig og ekte av natur. Kunne ikke falt meg inn å være slem og svikte verken han eller noen rundt meg. 

jeg personlig synes det er vanskelig å gå, hodet mitt sier at du skal alltid jobbe for den du elsker og du skal alltid ha troen på at mennesker ikke har onde hensikter mot deg. 
skulle ønske jeg klarte å gå, men føler meg så fanget i følelser for han. Noen som har opplevd det samme? Trenger bare å lufte følelser og kanskje noen andre føler på samme greia!😞

Anonymkode: c5850...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei altså du skal ikke jobbe for den du elsker om han er en jævla dust. 

Dump han, gå videre -du får det bedre ♥️

Hilsen en som har vært i et helt likt forhold, i syv år. Det endte med at min "store kjærlighet" gikk fra meg for ei som var blitt gravid. 

Jeg gikk fra det forholdet, til et nesten likt forhold og fant fort ut at livet er for kort for idioter. 

• Liker 6
Skrevet

Hva jeg ville gjort? Jeg ville gått på dagen. Det er forskjell på å være snill, og å ha null selvrespekt.

Han lyver og ligger med andre av tre årsaker:

1. Han er en drittsekk

2. Han respekterer deg ikke

3. Du lar han slippe unna med det - derfor fortsetter han

Alle disse tre er grunn til å gå. Fatter ikke hvordan gode, snille og ærlige damer kaster vekk livet sitt på drittsekker.

Du kunne jo vært med en som er snil og god og som respekterer deg! Du har bare ett liv, ikke kast det bort.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor elsker du han egentlig? 

Anonymkode: 1f7d3...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjære snille deg. Ikke kast bort mer tid på han. Ja, det er fint å tro på det gode i mennesker men det må da være grenser for hvor mye dritt de skal få utsette deg for!

Det går an å komme seg igjennom utroskap, men ikke hvis den utro holder på som han der gjør. Han kommer aldri til å forandre seg.

Anonymkode: f99fe...e49

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor elsker du han egentlig? 

Anonymkode: 1f7d3...ab1

Jeg fant ut av dette i april i år. Før dette har jeg bygd mye følelser og mye tillit til han. I januar i år begynte jeg å tvile ettersom magefølelsen sa det når han brått ble kald mot meg. Han har alltid vært en veldig god mann og mennesker som står meg nær og som har gitt meg så mye glede og kjærlighet over mange år, dem stopper jeg ikke å elske om han så hadde gått fra meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Olive_North skrev (11 minutter siden):

Nei altså du skal ikke jobbe for den du elsker om han er en jævla dust. 

Dump han, gå videre -du får det bedre ♥️

Hilsen en som har vært i et helt likt forhold, i syv år. Det endte med at min "store kjærlighet" gikk fra meg for ei som var blitt gravid. 

Jeg gikk fra det forholdet, til et nesten likt forhold og fant fort ut at livet er for kort for idioter. 

❤️❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjære snille deg. Ikke kast bort mer tid på han. Ja, det er fint å tro på det gode i mennesker men det må da være grenser for hvor mye dritt de skal få utsette deg for!

Det går an å komme seg igjennom utroskap, men ikke hvis den utro holder på som han der gjør. Han kommer aldri til å forandre seg.

Takk for svar!❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar!❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar!❤️❤️

Les litt om sunk cost fallacy. Det er en tankefeil hvor vi holder ut og investerer mer og mer bare fordi vi allerede har investert masse og er redd for å miste det. Vel, enden på visen er jo at totalt sett kaster vi bort enda mye mer. Plutselig har det gått 7 år til!

Vet ikke om dere er unge og om du ønsker deg familie, men dette er ikke en mann som egner seg som far. Han er typen som er ute og puler andre mens du sitter hjemme med en nyfødt.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjæreste, du mener vel ex-kjæreste? :overrasket: Hadde gått fra han på dag 1 og her sitter du etter dag 101?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spør deg selv om du egentlig elsker han eller om du heller elsker han som den personen du har forestilt deg. Mange ganger lager folk seg en illusjon. Spesielt folk som er i et dårlig forhold. 

Skrevet

Mener du eksen din? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei! Har vært med kjæresten min i 7 år og Han min lyver mye, han har vært utro og han sletter meldinger med jenter. Jeg finner ut av alt fordi han er en elendig løgner. Vi har snakket om utroskapen og prøvd å jobbe gjennom det. Men støtt og stadig er det jenter som han har ligget med som sender melding og dem sletter han og jeg vet ikke om eller hva han svarer dem. Nylig sendte hun han har vært utro med melding om og treffes og han nekter å fortelle at han er i et forhold og han slettet disse meldingene også!😞 Hva ville dere gjort? Jeg blir ekstremt usikker på både han og ikke minst meg selv. Jeg føler meg lite verdifull og spesielt jeg som er så ærlig og ekte av natur. Kunne ikke falt meg inn å være slem og svikte verken han eller noen rundt meg. 

jeg personlig synes det er vanskelig å gå, hodet mitt sier at du skal alltid jobbe for den du elsker og du skal alltid ha troen på at mennesker ikke har onde hensikter mot deg. 
skulle ønske jeg klarte å gå, men føler meg så fanget i følelser for han. Noen som har opplevd det samme? Trenger bare å lufte følelser og kanskje noen andre føler på samme greia!😞

Han skal du la gå. Med mindre du ønsker å bli en av de bitre gamle damene som ser tilbake på et langt liv med løgn og svik . Setter seg selv i offerrollen isteden for i førersetet , og kvitter seg med mennesker som lyver og bedrar . Det er ditt valg hva du tillater skal skje i livet ditt . Du beskriver ikke bare en disfunksjonell relasjon . Du beskriver to mennesker som fortsetter i den . Både du og han . 

AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (Akkurat nå):

Spør deg selv om du egentlig elsker han eller om du heller elsker han som den personen du har forestilt deg. Mange ganger lager folk seg en illusjon. Spesielt folk som er i et dårlig forhold. 

Elsker han. Han har vært så god mot meg i alle år og vært drømmemannen for meg. Men han viste meg en kald skulder i januar og da fikk jeg en dårlig magefølelse dessverre!😞

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

...mennesker som står meg nær og som har gitt meg så mye glede og kjærlighet over mange år, dem stopper jeg ikke å elske om han så hadde gått fra meg. 

Da kommer du til å bli mye såret her i livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du elsker han ikke. Du elsker versjonen av han du skulle ønske han var. Den personen finnes ikke. 

Hva skal du gjøre? Du skal plukke opp selvrespekten din du mistet på et eller annet tidspunkt og stikke. Han kommer ikke til å slutte å være utro og lyve uansett hvor mye du gråter eller blir sint. Han har allerede vist at han ikke har lyst eller vilje til å endre seg. 

Du ser ikke det beste i folk. Du SER ikke folk i det hele tatt. Du lager deg et bilde i ditt eget hode om hvem andre er, og du tviholder på det bildet selv når dette bildet ikke matcher handlingene til personen. Han har vist deg hvem han er, han har vist deg prioriteringene hans, respektløsheten ovenfor deg. Han er ikke den du trodde du forelsket deg i, og han er ikke den du så for deg å være sammen med resten av livet. 

Om du ikke er interessert i å tilbringe livet med en utro lystløgner, så er det bare én ting å gjøre, og det er å gå. Vi kan ikke kontrollere andre, vi kan ikke bestemme hvordan andre skal tenke, føle eller gjøre/ikke gjøre. Vi kan kun bestemme over oss selv. Ønsker han å lyve og være utro? Greit, men det betyr ikke at du trenger å la han drive på sånn med deg. Han kan finne noen andre å lyve og være utro mot.

Anonymkode: c0ba6...9a0

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi kan ikke kontrollere andre, vi kan ikke bestemme hvordan andre skal tenke, føle eller gjøre/ikke gjøre. Vi kan kun bestemme over oss selv. Ønsker han å lyve og være utro? Greit, men det betyr ikke at du trenger å la han drive på sånn med deg. Han kan finne noen andre å lyve og være utro mot.

Så enkelt faktisk. Man kan ikke tvinge andre til å forandre seg. Men man kan velge hva man er villig til å leve med.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Elsker han. Han har vært så god mot meg i alle år og vært drømmemannen for meg. Men han viste meg en kald skulder i januar og da fikk jeg en dårlig magefølelse dessverre!😞

Dette!⬇️

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du elsker han ikke. Du elsker versjonen av han du skulle ønske han var. Den personen finnes ikke. 

Hva skal du gjøre? Du skal plukke opp selvrespekten din du mistet på et eller annet tidspunkt og stikke. Han kommer ikke til å slutte å være utro og lyve uansett hvor mye du gråter eller blir sint. Han har allerede vist at han ikke har lyst eller vilje til å endre seg. 

Du ser ikke det beste i folk. Du SER ikke folk i det hele tatt. Du lager deg et bilde i ditt eget hode om hvem andre er, og du tviholder på det bildet selv når dette bildet ikke matcher handlingene til personen. Han har vist deg hvem han er, han har vist deg prioriteringene hans, respektløsheten ovenfor deg. Han er ikke den du trodde du forelsket deg i, og han er ikke den du så for deg å være sammen med resten av livet. 

Om du ikke er interessert i å tilbringe livet med en utro lystløgner, så er det bare én ting å gjøre, og det er å gå. Vi kan ikke kontrollere andre, vi kan ikke bestemme hvordan andre skal tenke, føle eller gjøre/ikke gjøre. Vi kan kun bestemme over oss selv. Ønsker han å lyve og være utro? Greit, men det betyr ikke at du trenger å la han drive på sånn med deg. Han kan finne noen andre å lyve og være utro mot.

AnonymBruker
Skrevet

Du må elske deg selv mer enn som så!

Han elsker ikke deg. Ihvertfall ikke nok til å være ærlig mot deg og ikke drive på med andre. Og du er rett og slett for bra til å finne deg i å bli behandlet sånn!

Det kan hende du elsker den han er når han oppfører seg ok. Men det er tydeligvis ikke den personen han ønsker å være.

Her bør du gjøre det slutt så fort som bare det.... Han kommer til å love endringer og gull og grønne skoger. IKKE gå på de løftene!!

Anonymkode: 3a9b7...9f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...