Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er nå i prøvetid i en 80% stilling. Grunnet forverring av min helse ser jeg at det ikke vil være mulig å fortsette å jobbe i så høy prosent.

Jeg har 3 uker oppsigelse i min kontakt under prøvetiden. Derfor ønsker jeg å sende en skriftlig oppsigelse per e-post der jeg også skriver at dersom det er mulig ønsker jeg å forsette i en 40% stilling.
Jeg sliter med hvordan jeg skal formulere dette. Jeg setter stor pris på hvis dere har noen forslag.:) 

Grunnen til at jeg ønsker å sende oppsigelse samtidig er for å sikre at jeg ikke må jobbe legere enn nødvendig hvis ikke stillingen kan reduseres.

Tilleggs info, sjefen er kjent for å bruke hersketeknikker og er redd for personen kan bryte taushetsplikten. Så ønsker ikke å gå inn i spesifikke helseutfordringer med han. Jeg er også redd for han kommer til å reagere veldig dårlig på denne forespørselen. 

På forhånd takk!

Endret av Ida2022
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dersom du nå jobber 80% og ikke kan jobbe så mye er lege - 50% sykemelding - utredning av arbeidsevne - vedtak om delvis ufør/avslag på delvis ufør veien du må gå.

Hvordan tenker du ellers overleve? På 40% lønn? Arbeidsgiver vil heller ikke gi deg dette - arbeidstakere som arbeider så lite er ulønnsomme. Og når du sier opp plikter de ikke gi deg deler av stillingen. 

Anonymkode: 5e52f...d96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar! Det er flere som jobber deltid på denne arbeidsplassen så teknisk sett er det mulig. Men om arbeidstider ønsker dette usikkert.

Jeg klarer meg økonomisk. Lurer mest på hvordan jeg skal formulere meg på best mulig måte i e-posten når jeg skal spørre om dette. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...