AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Sønnen min er 3.5 år gammel. I bhg leker han nesten med alle barna. I familien har han fettere og kusiner som er 8-10 år eldre enn han. Selvom de er mye eldre enn han har han god kjemi med dem. Leker..tuller med hverandre og har det gøy. Vi treffer dem nesten hver helg. Problemet er at hvis han treffer barna til vennene mine som vi treffer etter et par måneder så trekker han seg litt tilbake og blir bare sittende å se på de andre leke. Skjønner ikke hvorfor han er sånn. Har et eksempel fra i går...vi var ute å badet med barna til vennene mine. Jeg gikk kun for barnet mitt fordi han hadde mast på dette i mange dager. Det bade stedet var ca 1.5 timer unna oss. Jeg dro bare for han men når vi først var der så ville han ikke bade. Ville ikke leke med noen. Han gikk bare etter meg. Så tenkte jeg inni meg at hva er vits å dra såå langt når du ikke vil bade. Alle barna var nesten like gamle som han. Er det flere 3-4 åringer som oppfører seg sånn? Anonymkode: 07cc0...e51
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Selvfølgelig er det vits. Jo flere sånne turer du tar han med på, jo mer eksponerer du han for lek med barn i egen alder som han ikke kjenner. Mange barn trenger tid til å varme seg opp, og mange finner også glede og læring i å observere lek på avstand Anonymkode: 2c0bc...c0c 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Å være tilbakeholden fordi de andre barna leker og han ikke kjenner dem så godt eller det er lenge siden han har sett dem ,- helt normalt. Anonymkode: 4a66d...121 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Helt normalt og ja det er vits. Anonymkode: 4114f...33c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig er det vits. Jo flere sånne turer du tar han med på, jo mer eksponerer du han for lek med barn i egen alder som han ikke kjenner. Mange barn trenger tid til å varme seg opp, og mange finner også glede og læring i å observere lek på avstand Anonymkode: 2c0bc...c0c AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å være tilbakeholden fordi de andre barna leker og han ikke kjenner dem så godt eller det er lenge siden han har sett dem ,- helt normalt. Anonymkode: 4a66d...121 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt normalt og ja det er vits. Anonymkode: 4114f...33c Ok Men han kunne jo ha lekt litt aleine eller med lillesøster. Alle barna og de andre voksne tilbød han forskjellige leker og spurte han om han vil være med i leken. Men nektet konstant og gikk bare etter meg. Uff Ts Anonymkode: 07cc0...e51
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Jeg får litt vondt av han jeg nå. Var det så forferdelig å dra på utflukt med en litt klengete treåring? Anonymkode: 17c58...fcf 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ok Men han kunne jo ha lekt litt aleine eller med lillesøster. Alle barna og de andre voksne tilbød han forskjellige leker og spurte han om han vil være med i leken. Men nektet konstant og gikk bare etter meg. Uff Ts Anonymkode: 07cc0...e51 Hvorfor uffer du deg over dette? Han er 3 år, du er hans trygge base, og dette var fremmed for han. At han ikke ville leke, er da null problem, med mindre du gjør det til ett. Anonymkode: 25387...d81 1
Aryamili Skrevet 31. juli 2022 #8 Skrevet 31. juli 2022 Helt normalt, selvsagt er det vits likevel Man må øve på sånne ting. Fikk litt vondt av barnet, kunne nok trengt å bli trygget og oppmuntret, det er en ny situasjon og barnet søkte trygghet hos deg. Og du blir oppgitt, fordi du hadde andre forventninger, mens barnet trengte trolig litt oppbacking og at du viste forståelse men oppmuntret til å prøve litt. Eller at du ble med på leken i starten. Pleier å prøve å sette meg litt i barnas sko, hvis jeg kommer på en fest der de fleste andre kjenner hverandre godt, mens jeg bare er bekjent med noen få, så trenger i hvert fall jeg noen minutter på å bli varm i trøya og snakke litt med noen før jeg føler meg komfortabel med situasjonen. Det er ubehagelig i starten. Alle er forskjellige, også barn
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #9 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sønnen min er 3.5 år gammel. I bhg leker han nesten med alle barna. I familien har han fettere og kusiner som er 8-10 år eldre enn han. Selvom de er mye eldre enn han har han god kjemi med dem. Leker..tuller med hverandre og har det gøy. Vi treffer dem nesten hver helg. Problemet er at hvis han treffer barna til vennene mine som vi treffer etter et par måneder så trekker han seg litt tilbake og blir bare sittende å se på de andre leke. Skjønner ikke hvorfor han er sånn. Har et eksempel fra i går...vi var ute å badet med barna til vennene mine. Jeg gikk kun for barnet mitt fordi han hadde mast på dette i mange dager. Det bade stedet var ca 1.5 timer unna oss. Jeg dro bare for han men når vi først var der så ville han ikke bade. Ville ikke leke med noen. Han gikk bare etter meg. Så tenkte jeg inni meg at hva er vits å dra såå langt når du ikke vil bade. Alle barna var nesten like gamle som han. Er det flere 3-4 åringer som oppfører seg sånn? Anonymkode: 07cc0...e51 Øh. Han går etter deg til han er trygg. Høres ut som du trenger et COS-kurs. Du skjønner jo ingenting. Anonymkode: bedd5...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå