Gå til innhold

Metallboks - tinn? Eller? Bilde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten boks, med rødt trekk inni. Kjøpte den på et loppemarked. 

Skulle gjerne ha visst noe mer om den, men blir ikke helt klok på merking.

Den er merket med en T på undersiden, sammen med "FOREIGN"

Er det tinn? Eller noe annet? Og hvordan kan jeg best vaske/pusse den for å få den blank og fin?

Om noen har noen annen informasjon om denne her så blir jeg veldig glad for det også! 😊

20220731_101015.jpg

20220731_102651.jpg

Anonymkode: 325ec...4da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser helt bort fra muligheten for at det er ekte sølv, siden du ikke har funnet noen slike stempler. Det ser heller ikke helt ut som tinn (litt annen glans i metallet), men kan være sølvplett/nysølv/alpakka. I så fall vil det antakelig fungere med sølvpuss.

(For meg ser det ut som den er patinert, dvs. at det er meningen det skal være mørkere i "krokene" av mønsteret. Da kan det være greit å være litt forsiktig med sølvpussen, og bare pusse lett over toppen av mønsteret.) 

Anonymkode: 48ae9...565

Skrevet

Snedig 😊 Jeg har samme type skrin. Har arva mitt etter oldemor som døde i '98, i en alder av noen og nitti.

Har alltid tenkt at det var sølv, men når jeg ser nærmere på det nå, så finner jeg ingen sølvstempel.

Tror kanskje det tryggeste er å ta det med til en gullsmed for å høre hva de sier angående rensing.

IMG_20220731_191414.thumb.jpg.6c7b3d092a6a59665e72a83663d8eabd.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (1 time siden):

Snedig 😊 Jeg har samme type skrin. Har arva mitt etter oldemor som døde i '98, i en alder av noen og nitti.

Har alltid tenkt at det var sølv, men når jeg ser nærmere på det nå, så finner jeg ingen sølvstempel.

Tror kanskje det tryggeste er å ta det med til en gullsmed for å høre hva de sier angående rensing.

IMG_20220731_191414.thumb.jpg.6c7b3d092a6a59665e72a83663d8eabd.jpg

Så koselig med samme skrin! Har ditt noe på toppen av lokket? Ser ut som det er noen limrester etter noe dekor, antar jeg 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et lignende smykkeskrin tidlig på syttitallet en gang. Ikke sølv eller tinn, bare et slags metall - har aldri tenkt over det. 

Anonymkode: 45f88...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...