AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Jeg ble ansatt i Manpower i fjor i forbindelse med et vikariat. Dessverre ble jeg sykemeldt fra dette vikariatet de siste par ukene av oppdraget, og etter det så er det ingen av mine kontaktpersoner på Manpower som har svart på henvendelsene mine, selv om jeg nå ikke lenger er sykemeldt. Mulig jeg overtenker dette litt, men jeg kjenner rett og slett litt på at de fryser meg ut, svarer ikke på praktiske spørsmål om lønn eller sykepenger, inntektsmeldingen ble ikke sendt til NAV før jeg hadde purret flere ganger (igjen, uten å få svar eller bekreftelse fra Manpower), de tar ikke telefonen når jeg ringer, og ringer aldri tilbake selv om jeg legger igjen beskjed. Er dette normal oppførsel fra et vikarbyrå? Jeg skjønner at det er kjipt når vikarer blir sykemeldt, men det er ikke akkurat noe jeg kunne hjelpe for, og jeg fikk ellers svært gode tilbakemeldinger fra der jeg var utplassert på oppdrag. Kjenner jeg har lyst til å si opp og ikke lenger være i systemet til Manpower når de oppfører seg sånn, men hvordan gjør man det? Kan jeg be sentralbordet om å slette profilen min og alle data de har om meg? Anonymkode: 943c8...135
Unn9 Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 Jeg ble ansatt i et vikarbyrå den sommeren jeg var 18 år. Jeg fikk den gangen et oppdrag på 2 uker i en butikk. Jeg jobbet de to ukene. Etter det hørte jeg aldri noe mer fra det byrået. Jeg fikk lønn og fortsatte videre i livet. Jeg sa ikke opp. I dag er jeg 53 år, og kom plutselig på det, når jeg leste dette innlegget. Jeg hørte ikke noe mer og sa ikke opp heller. Det var ikke Manpower, men et lignende sted. Husker ikke hva det het.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Ja du sier opp på samme måte som en vanlig jobb. Du skrev mest sannsynlig en kontrakt med Manpower da du ble ansatt. Denne kontrakten sier noe om lengden på oppsigelsestiden. Sier kontrakten ingenting om det har du 1 måneds oppsigelsestid. Bemanningskontrakter og vanlige jobber er at du hos Manpower ikke trenger å jobbe i oppsigelsestiden. Siden du kan si nei til nye oppdrag, Så i praksis er en oppsigelse bare en formalitet. Anonymkode: 47ae7...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå