Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et kjempedumt spørsmål, men vi har tenkt og ta ut 80% permisjon 59 uker med delt og gradert permisjon. Tanken er og jobbe 50% og ha 50% permisjon fra 4 mnd. Men.. skal man telle med at man skal fylle graden av 100%, eller 80%?… Ble veldig usikker. Får alle foreldrepenger dekket av jobb. 

Anonymkode: d0b47...3bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er sikkert et kjempedumt spørsmål, men vi har tenkt og ta ut 80% permisjon 59 uker med delt og gradert permisjon. Tanken er og jobbe 50% og ha 50% permisjon fra 4 mnd. Men.. skal man telle med at man skal fylle graden av 100%, eller 80%?… Ble veldig usikker. Får alle foreldrepenger dekket av jobb. 

Det blir jo fortsatt 100%. 2,5 dag jobb i uken og resten permisjon. Hvordan skulle du løst det anderledes? 

Anonymkode: 6c583...31f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir jo fortsatt 100%. 2,5 dag jobb i uken og resten permisjon. Hvordan skulle du løst det anderledes? 

Ja, men utbetalingen blir 80%? Man jobber 2,5 dag, har permisjon 2,5 dag. Men det man har av permisjon utbetales med 80%?  Jobbtiden er vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere sjekket at dette er det mest gunstige? 100 prosent og deretter ulønnet er som regel bedre dersom dere ikkke tjener veldig dårlig. 

Anonymkode: a0eb3...cac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere sjekket at dette er det mest gunstige? 100 prosent og deretter ulønnet er som regel bedre dersom dere ikkke tjener veldig dårlig. 

Vi ønsker mer tid enn penger. Og ønsker ikke ta ulønnet permisjon. Det utgjør maks 20-25.000kr totalt forskjell som vi fint klarer :) Men hodet mitt får ikke utbetalingen til og gå opp, for jeg skal vel få 100% lønn for de 50% jeg jobber, men antar de 80% slår inn på de 50% med permisjon - kanskje det er for tidlig på morgenen 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi ønsker mer tid enn penger. Og ønsker ikke ta ulønnet permisjon. Det utgjør maks 20-25.000kr totalt forskjell som vi fint klarer :) Men hodet mitt får ikke utbetalingen til og gå opp, for jeg skal vel få 100% lønn for de 50% jeg jobber, men antar de 80% slår inn på de 50% med permisjon - kanskje det er for tidlig på morgenen 😅

Du får vel bare mindre betalt for dagene i permisjon ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil få utbetalt 100% lønn for de 50% du jobber og 80% av de 50% du har permisjon i (ettersom du har valgt 80% dekningsgrad under foreldrepermisjonen). Dette betyr at du totalt vil få utbetalt 90% av din vanlig lønn du får når du er 100% tilstede på jobb - 80% av 50 gir 40% pluss 100% av 50% jobbing=90%

Anonymkode: f3086...ef8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dette stemmer. Du får 80% lønn for dagene du er i permisjon, og 100% lønn for tiden du jobber, selvsagt. 😃 Ellers hadde det vært en skikkelig dårlig deal!

Anonymkode: 4a4cc...e03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, dette stemmer. Du får 80% lønn for dagene du er i permisjon, og 100% lønn for tiden du jobber, selvsagt. 😃 Ellers hadde det vært en skikkelig dårlig deal!

Anonymkode: 4a4cc...e03

Bra! Og takk! Ble litt stressa for at det var 80% uansett, og som du sier, veldig dårlig deal 😅 Men nå har alt falt på plass! 

AnonymBruker
Skrevet
On 7/31/2022 at 7:59 AM, AnonymBruker said:

100% for det du jobber ja,  og 80% for det du har perm. Det gir vel ca 90% utbetalt, før skatt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

100% for det du jobber ja,  og 80% for det du har perm. Det gir vel ca 90% utbetalt, før skatt

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...