Akryl Skrevet 31. juli 2022 #1 Skrevet 31. juli 2022 Eller dropper dere budskapet fordi alkohol er innarbeidet i kulturen og levemåten vår? https://kreftforeningen.no/forebygging/alkohol-og-kreft/
skreppamedleppa Skrevet 31. juli 2022 #2 Skrevet 31. juli 2022 (endret) Rødt kjøtt, energidrikk, pasta, sauser, hermatisert mat, micropopcorn, genmodifiserte matvarer som mais, fritert mat, hvitt mel sier vist ekspertene har også vist ser å være kreftfremkallende https://veientilhelse.no/8-kreftfremkallende-matvarer-som-du-bor-slutte-spise/ men jeg ser ikke grunn til at foreldre skal drive på med noe ekstrem undervisning av sine barn for dette. En kan selvsagt si til de at de er farlig å leve.. For dumskapen i dette blir på det nivået.. Te, kaffe og annet drikke over 65 grader er vist også kreftfremkallende, med andre ord barn får i seg varm kakao som jo også er godt innarbeidet i kulturen vår og er dermed kreftfremkallende og får således i seg mye før de er gamle nok til å i det hele tatt smake på alkohol https://kreftforeningen.no/forebygging/kosthold-og-kreft/ skal en dermed ha hjemmeunderholdning med undervisning for barna hvor vannkokeren og Freia kakaoen blir smuglet opp på loftet pga kreftfremkalling, det blir litt for dumt altså. Folk, selv tennåringer lenge før de er gamle nok til å drikke vet at alkohol ikke fører til en heidundrende tipp topp helse, og en finner iallefall det fort nok ut når en har sin første heisann tur på byen, men de fleste må gjøre sine egne erfaringer, en våkner ikke opp dagen derpå og tenker "jøjje meg så sunn jeg føler meg idag, må jaggu ha vært noe super sundt jeg drakk i går, føler meg jo som reine helseguruen jeg nå". Men å ha noe 'forelesning' for barn og unge av sine foreldre som prater til de om kreft ved bruk av alkohol, det tror jeg virker mot sin hensikt aldeles. Skal en nå virkelig gjøre et desperat forsøk på å skremme ungene så får en heller vise de et bilde av en skrumplever da, da har en på en måte lagt litt arbeid i skrekk historien. Kreft er overalt, alle får det av alt mulig og eller av ingenting rett og slett, igjen det er farlig å leve, en trenger ikke så mye mer budskap enn det og de fleste vet dette fra de er ganske små, kreft budskap om alkohol eller ei. Endret 31. juli 2022 av skreppamedleppa 5 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #3 Skrevet 31. juli 2022 Advarer nok mot fyllesyke før kreften. Skrumplever blir sikkert også nevnt før. Mulig jeg kommer til å nevne det en gang der snakkes om kreftfaren med stekt mat. Anonymkode: 7a72f...5f2 2
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2022 #4 Skrevet 31. juli 2022 Alt er potensielt kreftfremkallende, så hvis man skal tenke slik kan man jo ikke gjøre annet enn å gjemme seg under dyna. Og vent, det er jo også kreftfremkallende å ikke bevege seg.. Slik kan man jo ikke tenke. 3
Heydayotheinterweb Skrevet 31. juli 2022 #5 Skrevet 31. juli 2022 Med det alkokonsumet vi har i Skandinavia så skulle jo folk daue av kreft som fluer. Vi har utallige alkoholikere i denne delen av verden. Vet du at du kan få kreft av ALT? Absolutt ALT! Det er livsfarlig å leve! I morra er kaffe kreftfremkallende, i overmorra forebygger det det, i overmorra er det kreftfremkallende... Herregud at dere ikke ser dette selv! Fear mongering and clickbaiting. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #6 Skrevet 31. juli 2022 Angst er ikke så fett det heller, TS ❤️ Anonymkode: 7a72f...5f2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #7 Skrevet 31. juli 2022 Informerer du barna om at overvekt er kreftfremkallende? Anonymkode: c976b...155
Akryl Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2022 skreppamedleppa skrev (8 timer siden): Rødt kjøtt, energidrikk, pasta, sauser, hermatisert mat, micropopcorn, genmodifiserte matvarer som mais, fritert mat, hvitt mel sier vist ekspertene har også vist ser å være kreftfremkallende https://veientilhelse.no/8-kreftfremkallende-matvarer-som-du-bor-slutte-spise/ men jeg ser ikke grunn til at foreldre skal drive på med noe ekstrem undervisning av sine barn for dette. En kan selvsagt si til de at de er farlig å leve.. For dumskapen i dette blir på det nivået.. Te, kaffe og annet drikke over 65 grader er vist også kreftfremkallende, med andre ord barn får i seg varm kakao som jo også er godt innarbeidet i kulturen vår og er dermed kreftfremkallende og får således i seg mye før de er gamle nok til å i det hele tatt smake på alkohol https://kreftforeningen.no/forebygging/kosthold-og-kreft/ skal en dermed ha hjemmeunderholdning med undervisning for barna hvor vannkokeren og Freia kakaoen blir smuglet opp på loftet pga kreftfremkalling, det blir litt for dumt altså. Folk, selv tennåringer lenge før de er gamle nok til å drikke vet at alkohol ikke fører til en heidundrende tipp topp helse, og en finner iallefall det fort nok ut når en har sin første heisann tur på byen, men de fleste må gjøre sine egne erfaringer, en våkner ikke opp dagen derpå og tenker "jøjje meg så sunn jeg føler meg idag, må jaggu ha vært noe super sundt jeg drakk i går, føler meg jo som reine helseguruen jeg nå". Men å ha noe 'forelesning' for barn og unge av sine foreldre som prater til de om kreft ved bruk av alkohol, det tror jeg virker mot sin hensikt aldeles. Skal en nå virkelig gjøre et desperat forsøk på å skremme ungene så får en heller vise de et bilde av en skrumplever da, da har en på en måte lagt litt arbeid i skrekk historien. Kreft er overalt, alle får det av alt mulig og eller av ingenting rett og slett, igjen det er farlig å leve, en trenger ikke så mye mer budskap enn det og de fleste vet dette fra de er ganske små, kreft budskap om alkohol eller ei. Alkohol er særskilt farlig. https://www.nrk.no/norge/anbefaler-kreftmerking-pa-alkohol-1.15912073
Akryl Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Informerer du barna om at overvekt er kreftfremkallende? Anonymkode: c976b...155 Ja
Akryl Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (8 timer siden): Med det alkokonsumet vi har i Skandinavia så skulle jo folk daue av kreft som fluer. Vi har utallige alkoholikere i denne delen av verden. Vet du at du kan få kreft av ALT? Absolutt ALT! Det er livsfarlig å leve! I morra er kaffe kreftfremkallende, i overmorra forebygger det det, i overmorra er det kreftfremkallende... Herregud at dere ikke ser dette selv! Fear mongering and clickbaiting. 1000 får kreft årlig på grunn av alkohol. Brukes ressurser på å kurerere https://www.nrk.no/norge/anbefaler-kreftmerking-pa-alkohol-1.15912073
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #11 Skrevet 31. juli 2022 Viktigere å demonisere cannabis. Anonymkode: 57145...cda
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #12 Skrevet 31. juli 2022 Nei, ikke at rødt kjøtt, ultraprosessert mat med mer er kreftfremkallende heller. Men vi snakker om at noe er bra å spise og drikke ofte, og at noe er av-og-til mat og drikke. Tilpasser informasjonen alderen på barna, vil jo ikke skremme dem med at onkel har større sjanse for å få tarmkreft fordi han spiser grillpølser mange ganger i uken eller tante har større sjanse for brystkreft fordi hun drikker vin ofte. Anonymkode: 4728f...3f5
Akryl Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #13 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke at rødt kjøtt, ultraprosessert mat med mer er kreftfremkallende heller. Men vi snakker om at noe er bra å spise og drikke ofte, og at noe er av-og-til mat og drikke. Tilpasser informasjonen alderen på barna, vil jo ikke skremme dem med at onkel har større sjanse for å få tarmkreft fordi han spiser grillpølser mange ganger i uken eller tante har større sjanse for brystkreft fordi hun drikker vin ofte. Anonymkode: 4728f...3f5 Alkohol gir ingen næring. Det er bare ekstra ting man inntar for hygge. Så helt innafor å informere at onkelen som drikker alkohol, kan få kreft. Akkurat som at det er nå vanlig å si at røyking gir kreft. Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre er uansvarlige.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #14 Skrevet 31. juli 2022 11 hours ago, Heydayotheinterweb said: Med det alkokonsumet vi har i Skandinavia så skulle jo folk daue av kreft som fluer. Vi har utallige alkoholikere i denne delen av verden. Vet du at du kan få kreft av ALT? Absolutt ALT! Det er livsfarlig å leve! I morra er kaffe kreftfremkallende, i overmorra forebygger det det, i overmorra er det kreftfremkallende... Herregud at dere ikke ser dette selv! Fear mongering and clickbaiting. I Skandinavia?! Norge er vel det landet i vest Europa som konsumerer minst. Finland, UK og Litauen er langt verre enn Skandinavia Anonymkode: 7a72f...5f2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #15 Skrevet 31. juli 2022 Nei, ALT er kreftfremkallende nå til dags. Det har ingen virkning. Ungdom er opptatt av det som skjer i nærmeste fremtid, og om alkohol er kreftfremkallende har trolig liten påvirkning av valget. Bedre å hjelpe de til å ta gode og kloke valg, og å lære de måtehold Anonymkode: 1bfbe...113 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #16 Skrevet 31. juli 2022 Nei. Av den grunn at barna ikke skal drikke alkohol. Prøv heller å gå foran som et godt eksempel at fyll er idioti Anonymkode: 77620...b46
Akryl Skrevet 31. juli 2022 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei, ALT er kreftfremkallende nå til dags. Det har ingen virkning. Ungdom er opptatt av det som skjer i nærmeste fremtid, og om alkohol er kreftfremkallende har trolig liten påvirkning av valget. Bedre å hjelpe de til å ta gode og kloke valg, og å lære de måtehold Anonymkode: 1bfbe...113 Nei, alkohol er bare gammel ukultur på lik måte som røyking. Ingen hensikt med det. Alkohol er særskilt farlig. Jeg fordømmer foreldre som tar lett på det. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #18 Skrevet 31. juli 2022 Akryl skrev (16 minutter siden): Nei, alkohol er bare gammel ukultur på lik måte som røyking. Ingen hensikt med det. Alkohol er særskilt farlig. Jeg fordømmer foreldre som tar lett på det. Så enig med deg. Anonymkode: c78ff...ef8
DildoShwaggins Skrevet 31. juli 2022 #19 Skrevet 31. juli 2022 Akryl skrev (20 minutter siden): Nei, alkohol er bare gammel ukultur på lik måte som røyking. Ingen hensikt med det. Alkohol er særskilt farlig. Jeg fordømmer foreldre som tar lett på det. Jeg fordømmer deg, så da stiller vi likt ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #20 Skrevet 31. juli 2022 Vi foreldre er hvertfall et godt forbilde for våre barn, da vi ikke drikker alkohol. I er ikke avholds og tatt et oppgjør sånn sett. Men jeg er vokst opp med en far som drakk, og ødela familien vår, så jeg har kjent på kroppen hvordan en forelders alkoholvaner påvirker barna. Dette har mine barn sluppet å kjent på. De er nå 16 og 18 år, og har enda ikke prøvd alkohol. De er ikke interessert. Har aldri hatt noe moralpreken rundt dette med alkohol, men fortalt de at alkohol med høy alkohol prosent er svært farlig, da de rett og slett kan dø. Ei jente i klassen til sønnen vår holdt på å dø da hun var 14 og drakk sprit. Så de vet litt. I tillegg har de venner som har samme holdning. - enda.. man vet aldri, hvis man plumper inn i en gjeng som drikker er det lett å føle på presset. Vi har også snakket om press.. hva sier su hvis noen begynner å mase om at du skal drikke? Jeg forteller de hva jeg svarer når voksne maser om at jeg må drikke.. alkohol er jo bare en sosial greie for å få folk i farts og bli ukritiske.. det er jo gøy der og da, men ikke alltid det heller. Jeg har lært mine barn å stå for egne valg, og være tro mot seg selv. Anonymkode: c78ff...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå