Gå til innhold

Hvorfor er de flest stuerter / kokker menn ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte undret meg over hvorfor de fleste  stuerter / kokker på skip, hoteller, institusjoner er besatt av menn.

Mange kvinner klager over arbeidsfordeling i hjemmet, men hvordan fortstiller de  samme kvinnene seg hverdagen til menn som må  tilbrede all maten under vekslende verforhold ombord på skip.  Ombord på m.a. hurtigruten skal maten serveres til faste tider, og under vekslende verforhold, kokken har ansvaret for proviantering til skipet til enhver tid.  

Anonymkode: 6bbe1...a21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"  Mange kvinner klager over arbeidsfordeling i hjemmet, men hvordan fortstiller de  samme kvinnene seg hverdagen til menn som må  tilbrede all maten under vekslende verforhold ombord på skip. "

For en utrolig merkelig kobling. Du skjønner vel at:

- De fleste menn ikke er kokker

- Kokker er på jobb, ikke hjemme. Hotellet/skipet er ikke deres private bolig.

Anonymkode: c445d...b10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ofte undret meg over hvorfor de fleste  stuerter / kokker på skip, hoteller, institusjoner er besatt av menn.

De er ikke det. Mange kokker er kvinner. 

Anonymkode: bac22...20c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange kvinner klager over arbeidsfordeling i hjemmet, men hvordan fortstiller de  samme kvinnene seg hverdagen til menn som må  tilbrede all maten under vekslende verforhold ombord på skip.  Ombord på m.a. hurtigruten skal maten serveres til faste tider, og under vekslende verforhold, kokken har ansvaret for proviantering til skipet til enhver tid.  

De fleste som ikke er kokker, tenker lite på arbeishverdagen som kokk. 

Tenker du på arbeidshverdagen til mange yrker? 

Anonymkode: bac22...20c

AnonymBruker
Skrevet

En mann kan da oppfylle sin arbeidsplikt normalt uten at det betyr at han bidrar noe eller mest på hjemmebane? Forstår ikke logikken.

Anonymkode: 5a228...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg tok hurtigruten la jeg merke til at de har mikrobølgeovner på kjøkkenet der (tre stykker på den båten jeg var på faktisk). Jeg har aldri forstått hva en kokk eller kokke skal med en mikrobølgeovn til...

Men matlaging foregår kanskje annerledes på en båt?

Anonymkode: 45242...872

AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha what. 

Det er flest kvinner som jobber innen renhold og det er flest kvinner som gjør mest husarbeid. Hvordan stiller menn seg til at kvinner må vaske både på jobb og hjemme?

Anonymkode: 2a2c6...ed8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...