Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må dere be han om å gjøre det eller tar han initiativ selv?

Jeg føler jeg går rundt og maser hele tiden og at ingenting blir gjort om jeg ikke ber han om det. 

Jeg er så lei av å føle at ingenting blir gjort med mindre jeg legger oppgaven i fanget hans...

Anonymkode: 6bef8...39c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både og. Jeg føler innimellom det slik som du, men så retter jeg blikket litt utover og ser at han gjør ganske mye han også. Men ja, jeg ber han om han kan gjøre husarbeid innimellom. Spør om han kan vaske badet eller ta ut av oppvaskmaskinen. Kanskje om han kan støvsuge stua eller vaske kjøkkenbordet. Han spør aldri meg om det samme. 

Anonymkode: 28294...9d2

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er heller han som maser på meg eventuelt. Deilig med en mann som gjøre husarbeid!

Anonymkode: 59b8d...6c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det er sinnsykt irriterende..

Anonymkode: 2be08...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, trenger ikke det. Det hender seg vel, men da er det noe spesielt, at jeg må ha noe vasket eksempelvis, da spør jeg. Vi har fellesvaskeri og om vaskedagen da klaffer med min 12-t vakt så ber jeg ham og han er ikke vond å be:)

Anonymkode: 829c2...06b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg byttet ut en latsabb med en arbeidsom, renslig og huslig mann, visste ikke at det fantes så bra mannfolk! 

Anonymkode: 3dc6f...fcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja!

Anonymkode: a100d...249

Skrevet

Etter nesten 20 år, ja må si ifra. Han kan stå ved siden av oppvaskmaskin. Spør meg, er det reint. Kunne ha åpnet selv. Og sett. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler jeg går rundt og maser hele tiden og at ingenting blir gjort om jeg ikke ber han om det. 

Jeg er så lei av å føle at ingenting blir gjort med mindre jeg legger oppgaven i fanget hans...

Tror denne problemstillingen er veldig veldig vanlig. Dessverre. 

Anonymkode: a6ef1...70c

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok ikke bodd sammen en mann som ikke klarer å holde det ryddig selv nei. Man er da voksne mennesker :) Ksn ikke drive å kommandere hverandre rundt. Slikt bør man finne ut av før man flytter sammen. Kommunikasjon er en veldig fin ting for å velge et forhold som kan vare  ❤️

Anonymkode: ce390...df5

• Nyttig 1
Skrevet

Japp, han ser ikke støv og dritt virker det som, hvertfall en helt egen evne til å bare sile det ut. Jeg hater spørre eller be han gjøre ting men han har med litt tid og stunder innsett at det er lurt å få gjort ting relativt kort tid etter jeg spør, hvis ikke begynner jeg på det selv og blir tydelig irritert og kan fint megge litt 🙊

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og han er ikke vond å be. Det er ikke irriterende, fordi han alltid er så positiv og vil gjøre sin del av plikter og rutiner vi som familie har. 

Anonymkode: 1d5d3...091

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han er ikke et barn. Han ser når ting må gjøres av småting, og ting som støvsug, vask osv gjør vi annenhver gang. 

Anonymkode: aacaa...031

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, er heller han som maser på meg eventuelt. Deilig med en mann som gjøre husarbeid!

Kanskje du er som kona mi, latsabb med nesa i mobilen? Vurderer skilsmisse for hun gjør faen ikke en dritt.

Anonymkode: 6739f...987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det meste tar han på eget initiativ, han bor jo der han og, og har to øyne han og. Men det hender jo selvsagt at jeg spør om han kan sette på en klesvask om han feks er hjemme før meg, og jeg vet at jeg brukte de to siste håndklærne i skapet. Men sånt kan han spørre meg om og, uten at jeg oppfatter det som mas eller at noen av oss må følge opp den andre. 

Anonymkode: 55015...97b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for han maser alltid om at han ikke har tid. Han har så mange hobbyer han driver med.
Men når en sjelden gang han setter på vaskemaskinen, så spør han om jeg kan henge opp og brette klær fordi han må ut en tur. For han har tydeligvis gjort den hardeste jobben med å vaske klær...

Anonymkode: 2ebf3...42c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synlig rot tar han på eget initiativ; klesvask, inn og ut av oppvaskmaskin ol. men støv og skitt ser han ikke, så da spør jeg innimellom om han kan ta det. Han er ikke vanskelig å be da, så det er egentlig ikke noe problem hos oss

Anonymkode: 0e666...80a

AnonymBruker
Skrevet

Det er  jo fint at han bor med dere? De mennene jeg traff skulle ikke delta med noe annet enn sex. De fikk ikke engang til å bruke kondom. Langt mindre bidra med utgifter, omsorgsarbeid eller annet. Har du en mann som bor inne og bidrar med litt av økonomien, så er du heldig og har nok funnet deg en raus kar!

Anonymkode: 88570...42f

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi var hverandres første samboere, har bodd sammen  i over 15 år. Han klipper plen, er fotballtrener, følger barna oftere enn meg på fritidsaktiviteter, rydder boden, vasker/tørker/bretter klær.

Han handler også mat oftere enn meg. Han tar inn/ut av oppvaskmaskinen. Han gjør nok i snitt litt mer enn meg. Han har også mest kontroll på barnas klær.

Jeg har ansvar for å lage middag/lunsj/kveldsmat, skriver alle handlelister, støvvask, gulvvask, ansvar for våre dyr.

Har kjøpt meg robotstøvsuger som også vasker gulv btw🙈😂 Anbefales!!

Anonymkode: a6669...fd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kanskje du er som kona mi, latsabb med nesa i mobilen? Vurderer skilsmisse for hun gjør faen ikke en dritt.

Anonymkode: 6739f...987

Hehe...nei. Jeg er nøye og arbeidssom. Men han er enda nøyere. Vi er begge sånn som gjerne gjør ting ekstra på jobb bare så de skal bli gjort rett. Jeg er nok mer omtenksom enn ham, så innsatsen i forholdet går opp i opp. 

Lykke til med kona di. Ikke ironisk ment. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...