Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn på bachelor og har funnet et enkelt emne som er på 22,5 studiepoeng. Har jeg sjans til å ta 52,5 studiepoeng dette kommende semesteret? 

Anonymkode: 8b38f...933

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller spørsmålet er egentlig: til de som har gjort det, hvordan var det? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint hvis du har tid til det. Blir bare mer å gjøre.

Anonymkode: e2e79...848

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har studert 100% og jobbet 40% samtidig, og noen år senere jobbet 100% og studert 50% samtidig. Ikke helt hva du spør etter, men begge deler gikk helt greit. For min del var nøklene motivasjon, knagger å henge lærdom på, fokus og prioritering - muligheten til å velge vekk andre ting. 

Anonymkode: 63b87...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte 60 stp et år, og det gikk helt fint. Det kommer selvfølgelig an på hvilke studier, og hvor lett du forstår innholdet. Kommer også an på dine akademiske ferdigheter, og hva studiene krever av innleveringer. 

Selv vurderer jeg å jobbe 100% og studere 100% denne høsten, har kommet inn på et årsstudium deltid og et enkeltemne og har ikke lyst til å droppe noen av dem... 

Har troa på at det skal gå bra, og hvis det ikke gjør det så er jeg sikker på at det ordner seg. 

Anonymkode: ce635...fe4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kommet inn på bachelor og har funnet et enkelt emne som er på 22,5 studiepoeng. Har jeg sjans til å ta 52,5 studiepoeng dette kommende semesteret? 

Jeg har vært oppe i 90 på et halvår. Alt avhenger av hva som kreves av obligatorisk oppmøte, innleveringer og eksamen. Les jevnt og trutt, lag gode notater.

Anonymkode: 1d4f1...58a

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på pensum og arbeidskrav. Har selv tatt 45 sp flere semester ila krevende profesjonsstudium. Har da fylt på med noen enkle lesefag innenfor temaer som interesserte meg. Mest som en hobby/for avveksling fra fourierrekker og integral.

Anonymkode: 47529...7ea

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ikke obligatorisk krasjer. Jeg tok 45 stp per semester. Null problem, selv med 2 små barn.

Anonymkode: fb7b0...f94

Skrevet

Ja. Jeg har tatt 120 studiepoeng på 1 år ved siden av fulltidsjobb. Det er slitsomt, men det går an. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok litt an på hva de ulike emnene krever. Dersom det er mange obligatoriske oppgaver og oppmøte kan det være litt problematisk. I tillegg kommer det an på din egen kapasitet til å lære fagstoffet. Noen trenger fire timer på å lære det noen kan bruke én time på. For de som bruker fire timer kan det være vanskelig å ta flere fag enn nødvendig, mens for de som bruker én time kan det gå veldig fint. 

Jeg har selv tatt 60 studiepoeng hvert semester de siste tre semestrene + deltidsjobb. Har gått helt fint, men har blitt god på struktur og planlegging. Det trengs for å få det til. Har jobbet med fag 8-15/16 man-fre. I travle perioder hender det jeg har jobbet også litt på lørdager, men har stort sett fått tid til å ta helt helg. Så TS, det kan gå helt fint å ta 52,5 studiepoeng på et semester så lenge du er motivert for å gjøre det. 

Anonymkode: c3919...517

AnonymBruker
Skrevet

Går dobbelt studie. Det ene et er veldig tungt og tidkrevende profesjonsstudium, mens det andre er mindre vanskelig og tidkrevende.

Jeg syntes det går helt fint, men følger kun undervisningen på hovedstudiet, da det er alt jeg har tid til. Erfaringsmessig er store emner på 15-22,5 poeng veldig greie å ta på siden om man sammenligner med 2-3 7,5poengs emner. Dette pga mindre innleveringer, lab o.l.

Ville testet det, og heller meldt meg av om det ble for mye:) Vil anbefale å droppe faget om det ødelegger for progresjon/karakterer på hovedstudiet ditt, da det er disse som virkelig teller. Lykke til!

Anonymkode: af24c...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt over 100 studiepoeng på ett semester. Det gikk fordi alle fagene var "oppgaveskrivingsfag". Dvs at man ikke måtte pugge noe og alle arbeidskrav og eksamener bestod i å bruke pensum til å skrive oppgaver. Dette er noe jeg er rutinert på, og det kan jeg gjøre uten forberedelse.

Hver gang det var innlevering brukte jeg en dag/kveld på det og hver eksamen brukte jeg en dag. Siden jeg hadde frister hengende over meg "hele tiden" ble jeg veldig god til å planlegge arbeidet så det skulle la seg gjøre. Og det gjorde det, med karakterene B og C på de fleste fag.

Andre typer fag, der man enten skal pugge kunnskaper (historie), språkfag eller realfag og slikt kan man ikke gjennomføre på den måten.

Anonymkode: 9c87c...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...